Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig

Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

• Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30

Anbefalte innlegg

Det er kun 2 grupper av horer.

1. De som trenger chash til neste skudd.

2. De som har reist hit fra nigeria/østeuropa for å utnytte muligheten for bedre penger + lovlighet av prostitusjon + utnytte markedet.

Jenter som blir tvunget til norge og tvunget til salg av sex er en forsvinnende liten gruppe i forhold. Trafficing er mer vanlig i land som ikke har noe lovverk/beskyttelse.

Jenter som prostituerer seg for morro skyld, yrkesvalg etc er også en forsvinnende liten gruppe.

Ergo så kan man konkludere med at disse jentene gjør dette av nødvendighet for seg selv. Det blir ganske teit å stå der å si at "prostitusjon er uakseptabelt" når man ikke kjenner realitetene. Disse jentene prostituerer seg "frivillig". "frivillig" fordi det er en grunn bak dette.

8450676[/snapback]

Kilder, takk.

Alt jeg har lest i Dagbladet og Aftenposten tyder på at "blodhorene", dvs. de norske knarkerne, er i ferd med å bli skviset ut av de rene, pene utenlandske prostituerte i Oslo. Jenter fra Afrika (som du nevner) men også fra Asia, Øst-Europa og Spania/Portugal. Disse opererer fra private leiligheter og averterer i avisen /kontaktblader. Det er vel de Nigerianske horene som er de mest synlige, men det er fordi de stiller seg på Karl Johan nattestid og ikke kjenner sosiale begrensninger. (Prøver til å med å selge seg på 7-eleven!)

Så, i følge artikkel i Aftenposten, de fleste horene i Oslo opererer selvstendig, uten bakmenn.

Dog har jeg personlig opplevd, mens jeg var på jobben, å møte en gammel russisk gris med tre nydelige 19-åringer på slep, det var den gangen jeg jobbet i mobil-butikk i Oslo sentrum. Det var fælt å se den gamle, feite grisen kladde på disse jentene mens han kjøpte mobil med kontankort til de. Da var jeg nesten på gråten. Det får deg til å lure på hva han har lurt/lokket jentene med. De så så rene og ubrukte ut, med hele livet foran seg. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er kun 2 grupper av horer.

1. De som trenger chash til neste skudd.

2. De som har reist hit fra nigeria/østeuropa for å utnytte muligheten for bedre penger + lovlighet av prostitusjon + utnytte markedet.

8450676[/snapback]

Dette er en grusom forenkling. Det finnes også personer som gjør det fordi de er nysgjerrige, eller fordi de ser på det som en enkel måte å tjene gode penger på.

Jeg kan sitere fra en magasinet-artikkel hvor en som har vært prostituert intervjues. Vi kan vel trygt slå fast at hun har betydelig større kjennskap til dette yrket enn de fleste som sitter her på forumet.

Hun insisterer. På at den glade hora finnes. På at hun nyter. Lyon hevder at historier som «Pretty Woman» forekommer, også utenfor kinomørket.

-  Noen faller bort i prostitusjon fordi det er en utvei. For andre er det kombinasjonen av sex, makt og penger som lokker. Det er en mektig trio. Mange blir høye av makt. Det er like avhengighetsskapende som penger.

-  Sier du at hora som er truet og fornedret ikke eksisterer?

-  Henne kjenner ikke jeg. Har aldri møtt henne. De færreste horekunder vil ha sex med noen som ikke vil. De jentene som blir sperret inne på rom og sånt, jeg forstår ikke hvor de får kundene fra.

-  Så du mener det at ikke er mye vold og fornedrelse i bransjen?

-  Ja, det mener jeg. Det er klart at hvis du står der som et halvdopa offer, er det noen som vil utnytte deg. Sånn er det i alle bransjer. Men har du et ordentlig sted, er nykter og har ryggrad og selvrespekt, da er det moro.

-  Moro?

-  Jeg har hatt mye nytelse på jobb. Noen ganger har det vært flaut å ta imot betaling. De som stiller opp på debatter, de prater ikke om oss. Ingen tør si hvordan det egentlig er. Kvinnegruppa Ottar, de er latterlige. De kjemper horenes sak, men horene hater dem.

Kilde: http://www.dagbladet.no/magasinet/2006/01/15/454837.html

Endret av Kalinken
Lenke til kommentar

Jeg vedder på at 99% av horene hater å utføre seksuelle intime handlinger på fremmede menn (gud vet hvor mange av disse mennene som er voldelige,er alltid mørketall) Og om noen få horer sier at de liker jobben så javel, det representerer IKKE majoriteten overhodet!

Og om det ligger så store penger i prostitusjon, ja så spiller det ingen rolle. Det ligger store penger i narkotika handel også, og ja de to kan faktisk sammenlignes i mine øyne for det er ting som ødelegger mennesker for resten av livet, og som påvirker de unge i samfunnet vårt.

Dette er så galt at jeg ikke får sagt det med ord nesten.. Verden har snudd en grotesk måte å leve på om til noe normalt. Dette kan bare ikke godtas!

Og ja, mange ser dette som en siste utvei, tror ikke de duger til noe annet og det er raske penger. Men jeg synes vi skylder disse jentene/kvinnene å få dem vekk fra denne onde sirkelen, det er tross alt noen sin datter/mor/søster/tante.. de ikke ser hvor mye skade de pådrar seg selv og familien deres.. Da må vi uteforstående som er klare i hodet, gjøre alt vi kan for å stoppe dette.. Medmenneskilghet sier jeg bare..

Finnes ingen unnskyldning for å la dette fortsette!

Lenke til kommentar

Et kjapt spørsmål - noen som kan forklare hvorfor flertallet på detta forumet (60% da jeg stemte) tydeligvis er for legalisering av sexkjøp via bordeller, når det på landsbasis hittil ikke er påvist større prosentandel enn ca. 35% for bordeller (p4 på lørdag, trur jeg)? :ermm:

Synes forresten sexkjøp er no idiotiske greier - vi VEIT hva som foregår innen prostitusjonen nå, om man gjør det lovlig med offentlig kontrollerte bordeller vil det bare bety at de stakkars jentene som blir trua inn/ikke tror de har noe annet valg får en mer reinslig arbeidsgiver (men ingen kan garantere for at det ikke er noen andre som trekker i trådene). Høh.

At "behovet er der" er forresten et elendig argument, hvertfall for oss som er født med hender.. ;)

Lenke til kommentar
Jeg vedder på at 99% av horene hater å utføre seksuelle intime handlinger på fremmede menn (gud vet hvor mange av disse mennene som er voldelige,er alltid mørketall)  Og om noen få horer sier at de liker jobben så javel, det representerer IKKE majoriteten overhodet!

Og om det ligger så store penger i prostitusjon, ja så spiller det ingen rolle. Det ligger store penger i narkotika handel også, og ja de to kan faktisk sammenlignes i mine øyne for det er ting som ødelegger mennesker for resten av livet, og som påvirker de unge i samfunnet vårt. 

Dette er så galt at jeg ikke får sagt det med ord nesten.. Verden har snudd en grotesk måte å leve på om til noe normalt. Dette kan bare ikke godtas!

Og ja, mange ser dette som en siste utvei, tror ikke de duger til noe annet og det er raske penger. Men jeg synes vi skylder disse jentene/kvinnene å få dem vekk fra denne onde sirkelen, det er tross alt noen sin datter/mor/søster/tante.. de ikke ser hvor mye skade de pådrar seg selv og familien deres.. Da må vi uteforstående som er klare i hodet, gjøre alt vi kan for å stoppe dette.. Medmenneskilghet sier jeg bare..

8452498[/snapback]

Du er altså like blåøyd hva gjelder narkotikapolitikken vår, som med prostitusjonsproblemet. Det viktigste man kan gjøre er å innse at dette er et problem som ikke vil fjernes, og i hvertfall ikke ved å kriminalisere og gjøre livet verre for de det gjelder. Ved å regulere dette innfører man en form for skaderedusering, hvor man innser at dette ikke er noe man blir kvitt, men noe vi må leve med. Da er det best for alle at vi minimerer skadene av forbudet så godt det lar seg gjøre. Legaliser, reguler og kontroller, både prostitusjon og dagens ulovlige rusmidler.

Lenke til kommentar

Vi har allerede lover som omhandler trafficking, overgrep, vold, hallikvirksomhet og lignende. At enkelte av jentene/guttene (jupp, det finnes manlige prostituerte og, men det glemmer selvsagt feministene) har det fælt er ikke et gyldig argument for å kriminalisere horekundene. Løsningen blir å åpne statlig regulerte bordeller hvor de prostituerte må registrere seg, betale skatt, testes for sykdommer og bruk av narkotika og alt annet man forventer av en vanlig arbeidsplass. På den måten vil man bli kvitt hallikene, overgrepene og menneskehandelen.

For meg virker dette lovforslaget som ren feministisk vrølv. De er ikke ute etter å beskytte jentene (guttene trenger man selvsagt ikke å tenke på), men snarere å straffe de slemme mennene og deres evil penis of death.

Lenke til kommentar

Nå leste jeg ikke igjennom alt her, men en veldig viktig person som er i livet mitt har 10år bak seg på strøket.

å gjøre det ulovlig er ikke løsningen i mitt hode...kommer alltid til å være folk som må kjøpe for å få seg noe. Bordeller eller hva man skal kalle det med kontroll..sånn som det er i dag så hører ikke politiet på voldtekts-saker fra prost. De bare blåser\ler av det. De har en plass i Oslo som de kan gå til og de som jobber der gjør en bra jobb utifra omstendighetene. Desverre så er dette ikke nok. De damene\guttene som selger seg har ikke noe trygghet utenom de pengene de for inn for å klare å leve dagen og kanskje typen til å passe på( selv om de fleste gjør det bare for å slippe å stresse selv, lettere å sende dama på strøket ) Det de som selger seg trenger er en trygg plass de kan gjøre det på, der de slipper å være redd for voldtekt, vold, bli drept osv.

Å gjøre kundene eller selgeren kriminelle ser jeg ikke noe poeng i. Få vekk grisene og la de få en trygg plass sier jeg bare. At mennesker selger seg kommer det alltid til å være. Jeg driter en lang marsj i de som kjøper, tenker mer på de som blir sett på ting og ikke mennesker.

Lenke til kommentar

Uhm, man fjerner de private eierne som kan kutte hjørner for å oppnå mest mulig profitt. Dessuten vil de private eierne dermed fungere som en slags halliker da de også vil ta ut utbytte ut av bordellet. Om vi skulle hatt statlige bordell så burde de drives slik at de går i null.

Jeg er vanligvis for privatisering, men i dette tilfellet stiller jeg meg faktisk tvilende.

Lenke til kommentar
Jeg vedder på at 99% av horene hater å utføre seksuelle intime handlinger på fremmede menn (gud vet hvor mange av disse mennene som er voldelige,er alltid mørketall)  Og om noen få horer sier at de liker jobben så javel, det representerer IKKE majoriteten overhodet!

8452498[/snapback]

Det er så ille som du tror og verre...de fleste har ikke peiling på hva de jentene går igjennom. Og det er langt i fra majoriteten som liker jobben. De skal ha pengene for å klare seg. Og de fleste får STORE seksuelle problemer hvis de kommer seg på beina igjen.

Lenke til kommentar

8452498[/snapback]

Hvordan vet du dette? Har du noen kilder eller bygger disse utsagnene kun på fordommer?

8452498[/snapback]

Hvis man hadde fått prostitusjonen inn på bordeller hadde det jo faktisk vært mindre synlig enn det det er idag.

8452498[/snapback]

Ser du i det hele tatt forskjellen mellom en prostituert som tvinges til å ha sex og en som gjør det av fri vilje?

8452498[/snapback]

Tror du det hjelper de prostituerte og å kriminalisere kundene deres?

8452498[/snapback]

På hvilken måte skal et påbud kunne stoppe prostitusjon? Hvordan skal man klare å håndheve det?
Lenke til kommentar

Kalinken: Det er ufattelig mye vold og jeg vet det...........du tror det du vil, men det er sannheten.

Men det finnes også snille der ja, som behandler de som mennesker.

Melisma: vi sier det blir ulovlig, alle kvinne-forkjempere sitter hjemme og jubler,

Jo, de fleste jentene hater å jobbe, men de må for å få inn penger for dagen( som oftest til seg selv og en til)

Man må ha en løsning som først og fremst bedrer forholdene og reglene for de som selger seg. Jeg er enig med deg, jeg er totalt imot det og hater kundene.....men å total forby det er ikke løsningen samme åssen syn man har på det. Det har vært mennesker som har solgt seg siden vi kunne tenke..så at vi klarer å få fjerna det....skjer aldri. Grunnen til at jeg sier det er at hvis det blir total forbud så blir det bare verre for jentene\guttene.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
Kalinken: Det er ufattelig mye vold og jeg vet det...........du tror det du vil, men det er sannheten.

Men det finnes også snille der ja, som behandler de som mennesker.

8452983[/snapback]

Ok. Jeg tar det du sier for god fisk, fordi sannsynligvis kan du mye mer om dette enn meg.

Men, jeg tror at et forbud på ingen måte hadde gjort bakmennene og kundene noe snillere mot de prostituerte, og jeg tror heller ikke at det hadde forsvunnet. Hvis det derimot ble statlig regulert med regelmessige kontroller og rutiner for å sjekke arbeidsmiljøet til de prostituerte tror jeg ihvertfall at brorparten av de prostituerte hadde fått det bedre.

Du kan jo spørre hun du kjenner om hva hun mener om legalisering?

Lenke til kommentar

dette har sikkert blitt nevnt før, men vil ikke et forbud bare føre til at ting blir gjemt bort? det virker som man skal prøve å¨fjerne et problem ved bare å hjemme det bort, sånn man vansligvis pleier å gjøre i norge. Selv er jeg for bordeller, fordi man kommer aldri til å klare å fjerne sex salg, og et bordell vil føre til tryggere omgivelser. Men jeg mener også at horene skal betale skatt sånn som alle oss andre.

Kjøp og salg av sex har foregått i tusenvis av år, og det vil ikke bli slutt på det. Det er en intektskilde som ikke burde bli sett på som en tabu greie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...