Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig

Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

• Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30

Anbefalte innlegg

Prostitusjon er uansett noe annet. Det er langt mindre prostitusjon i forhold til narkotika, og det er de prostituerte som må fjernes i så fall, og ikke kjøperne. Man må fjerne tilbudet hvis man skal få dette til å virke. Usikker på om det er så lurt å forby i det hele tatt uansett, men kanskje. Horekunder er uansett tåpelig å forby.

Nja vet ikke om jeg er enig dær,for med å fjærne kundene forvinner grunnlaget for de prostituerte.

Husk ikke alle velger å bli prostituert,mange tvinges til dette av forskjellige grunner de selv ikke klarer å styre :hmm:

Om så slike lover hjelper vet jeg ikke , men det er en annen sak .

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prostitusjon er uansett noe annet. Det er langt mindre prostitusjon i forhold til narkotika, og det er de prostituerte som må fjernes i så fall, og ikke kjøperne. Man må fjerne tilbudet hvis man skal få dette til å virke. Usikker på om det er så lurt å forby i det hele tatt uansett, men kanskje. Horekunder er uansett tåpelig å forby.

Nja vet ikke om jeg er enig dær,for med å fjærne kundene forvinner grunnlaget for de prostituerte.

Husk ikke alle velger å bli prostituert,mange tvinges til dette av forskjellige grunner de selv ikke klarer å styre :hmm:

Om så slike lover hjelper vet jeg ikke , men det er en annen sak .

8448557[/snapback]

Alle er potensielle kunder. De kunne i det minste ha forbydd begge deler når de først var igang.

Lenke til kommentar
Personlig så er jeg ikke i tvil om at noen få kvinners rett til å bli løftet opp til et verdig liv veier mye tyngre enn alle menn i verdens tøm-og-røm behov.

De som er tvunget inn i prostitusjon vil fortsette å drive med det, og de som gjør det frivillig vil plutselig være enda mer ekskludert fra samfunnet. Jeg ser ikke dette so å "løfte opp" noen, men derimot å utstøte prostituerte ytterligere, og gjøre det vanskeligere å gjøre noe med grums i miljøet.

8445824[/snapback]

For å presisere, muligens det kom dårlig frem i mine tidligere innlegg, men jeg forfekter ikke sex-kjøp forbudet. Helt ærlig så er jeg ganske usikker på hva som er det best. Men fortsatt mener jeg at de prostituertes anstendighet er adskillig mye mer viktig enn menns tøm og røm behov.

Lenke til kommentar

Skal hvertfall bli intereressant å se utviklingen av dette. Dersom det blir så jævlig for de prostituerte, som mange skal ha det til, så vil man trolig se en migrering av miljøet over til steder hvor bordeller er lovlige og drives i "ordnede" former.

Ikke tror jeg Norge heller ser på horer som en potensiell inntekskilde, så om hele Norges horemiljø går tapt kan jeg ikke se noe spesielt negativt i det.

Nå vet jeg ikke hvor stor prosentdel av befolkningen her i Norge som kjøper horer, men tror ikke det er noen stor krise om de må reise en helgetur for å få seg en "tøm og røm" et annet sted.

Lenke til kommentar
Skal hvertfall bli intereressant å se utviklingen av dette. Dersom det blir så jævlig for de prostituerte, som mange skal ha det til, så vil man trolig se en migrering av miljøet over til steder hvor bordeller er lovlige og drives i "ordnede" former.

Ikke tror jeg Norge heller ser på horer som en potensiell inntekskilde, så om hele Norges horemiljø går tapt kan jeg ikke se noe spesielt negativt i det.

Nå vet jeg ikke hvor stor prosentdel av befolkningen her i Norge som kjøper horer, men tror ikke det er noen stor krise om de må reise en helgetur for å få seg en "tøm og røm" et annet sted.

8449766[/snapback]

Det vil bli en sterkt økt risiko for voldtekt (som det allerede florerer av)

Lenke til kommentar
Det er morsomt at du verdsetter voksne menneskers frihet til å velge i denne saken JBlack, men du vil altså ikke gi de valget om de skal slappe av med en pils eller en joint

8445120[/snapback]

QFT

Jeg tenkte nøyaktig det samme, dagens touché uten tvil.

8447988[/snapback]

Hvordan er dette relevant? Hvorfor drar dere cannabislegalisering inn i alle mulige emner?

Off-topic rapportert.

8449893[/snapback]

Det er absolutt relevant i og med at kriminalisering av narkotika og prostitusjon er sterkt knytt opp mot hverandre, og man kan se på det ene for å forutse resultater for det andre. Noe man burde gjøre i denne saken.

Å bruke narkotika eller å kjøpe sex er absolutt et frihetsspørsmål.

Endret av tørrfisk
Lenke til kommentar

Hvordan er dette relevant? Hvorfor drar dere cannabislegalisering inn i alle mulige emner?

8449893[/snapback]

Det er absolutt relevant i og med at kriminalisering av narkotika og prostitusjon er sterkt knytt opp mot hverandre, og man kan se på det ene for å forutse resultater for det andre. Noe man burde gjøre i denne saken.

Å bruke narkotika eller å kjøpe sex er absolutt et frihetsspørsmål.

8449920[/snapback]

Mulig det, men ikkje dra inn folk sine meiningar og synspunkter i andre diskusjonar. Om du meiner prostitusjon og narkotika er knytt opp mot kvarandre så lag ein sakleg diskusjon ut av det.

Sletta eit par innlegg som ikkje omhandla emnet.

Reaksjoner på moderering tas på PM.

Lenke til kommentar

8449826[/snapback]

Så de fleste horekundene er faktisk voldtektsmenn?

8449882[/snapback]

Tror nok det er NOEN flere horekunder enn voldtektsmenn.

Hvis det er over 4000 voltekter i Sverige hvert år, hvor mange var det for 10 år siden? (Altså før det ble ulovelig å kjøpe sex!) Har noen tall for dette? Burde jo være en indikator på hva som kommer til å skje i Oslo om kun kort tid...

Lenke til kommentar

8449826[/snapback]

Så de fleste horekundene er faktisk voldtektsmenn?

8449882[/snapback]

Tror nok det er NOEN flere horekunder enn voldtektsmenn.

Hvis det er over 4000 voltekter i Sverige hvert år, hvor mange var det for 10 år siden? (Altså før det ble ulovelig å kjøpe sex!) Har noen tall for dette? Burde jo være en indikator på hva som kommer til å skje i Oslo om kun kort tid...

8450098[/snapback]

Dersom det blir en sterk økning av voldtekter som følge av mangel på horer så må jo det bety at en stor del av horekundene begynner med voldtekt istedet? Eller er det en veldig liten del som begår veldig mange voldtekter?

Uansett så vil nok trolig antall voldtekter idag være større en antall voldtekter for 10 år siden i ethvert land.

Skal man bruke statistikk til noe må man ha statistikk fra bege scenario, én som viser at voldtekter går ned når lovlig prostistusjon blir innført og motsatt.

Lenke til kommentar

Prostitusjon er totalt uakseptabelt! Hvis vi tillater at det skal fortsette, så vokser barna våre opp i ett samfunn der HORE er ett yrkesvalg :nei: Det går bare ikke ann å la disse stakkars jentene fortsette å skade seg :no: At noen er for prostitusjon er hårreisende!! :ohmy:

Det finnes absolutt ingen unnskyldning for å la dette fortsette.. og hvis de da må gå under jorden, ja da får politiet jaggu meg følge etter.. Akkurat det samme som all annen kriminalitet!

Og ingen kan komme og fortelle meg at ikke hver enkelt av disse jentene HATER "jobben" sin.. Man blir psykisk og fysisk skada hver eneste dag opptil flere ganger daglig, hva er det for slags liv da? :mad:

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
Men fortsatt mener jeg at de prostituertes anstendighet er adskillig mye mer viktig enn menns tøm og røm behov.

8449684[/snapback]

Hvorfor beskriver du disse to sakene som motsetninger? Tror du ikke det er mulig å få til begge deler på en gang?

Hvis en person velger å selge kroppen sin burde vedkommende få lov til å gjøre det, og hvis en annen person er villig til å betale burde vedkommende også få lov til det. Dette er vel et av de forbudene som det kommer til å bli vanskeligst å håndheve, fordi sex er jo ikke, som f.eks. narkotika, et håndfast produkt eller noe det er mulig å påvise i ettertid.

Jeg mener det hadde vært best for både horene, kundene og resten av folkene som bor i dette landet at prostitusjonen hadde foregått i kontrollerte former på bordeller, med påbud om skatt og lisens for dem som ønsker å drive det. Det burde forresten også være krav om regelmessig sjekking av kjønnssykdommer for de prostituerte.

Lenke til kommentar
Prostitusjon er totalt uakseptabelt! Hvis vi tillater at det skal fortsette, så vokser barna våre opp i ett samfunn der HORE er ett yrkesvalg :nei:  Det går bare ikke ann å la disse stakkars jentene fortsette å skade seg  :no: At noen er for prostitusjon er hårreisende!!  :ohmy:

8450453[/snapback]

Jeg synes du burde respektere andres mulighet til å bestemme over sin egen kropp.

Det er ikke det at man er "for prostitusjon", det er heller det at en er mot et forbud som en ikke ser har noe for seg. Selvfølgelig er ufrivillig prostitusjon en uting, men jeg går ut ifra at de fleste innser at det er forskjell på tvangsmessig og frivillig prostitusjon. Jeg er altså mot forbud på sistnevnte, men for det på førstnevnte.

Lenke til kommentar
Prostitusjon er totalt uakseptabelt! Hvis vi tillater at det skal fortsette, så vokser barna våre opp i ett samfunn der HORE er ett yrkesvalg :nei:  Det går bare ikke ann å la disse stakkars jentene fortsette å skade seg  :no: At noen er for prostitusjon er hårreisende!!  :ohmy:

8450453[/snapback]

Jeg synes du burde respektere andres mulighet til å bestemme over sin egen kropp.

Det er ikke det at man er "for prostitusjon", det er heller det at en er mot et forbud som en ikke ser har noe for seg. Selvfølgelig er ufrivillig prostitusjon en uting, men jeg går ut ifra at de fleste innser at det er forskjell på tvangsmessig og frivillig prostitusjon. Jeg er altså mot forbud på sistnevnte, men for det på førstnevnte.

8450502[/snapback]

Ærlig talt, nå syns jeg folk må se realiteten i dette. Det er vel ingen her i denne verden som innerst inne ønsker å leve ett slikt nedverdigende liv?? har du noen gang sett en hore eller? er en grunn til at de skiller seg ut fra mengden.. De har det ikke bra!! Lukk opp øynene og innse at dette er betalt misbruk!! sjokkert over visse holdninger her, uvitenhet om hvor sårbar en jente er..

Lenke til kommentar

8450453[/snapback]

8450502[/snapback]

Ærlig talt, nå syns jeg folk må se realiteten i dette. Det er vel ingen her i denne verden som innerst inne ønsker å leve ett slikt nedverdigende liv?? har du noen gang sett en hore eller? er en grunn til at de skiller seg ut fra mengden.. De har det ikke bra!! Lukk opp øynene og innse at dette er betalt misbruk!! sjokkert over visse holdninger her, uvitenhet om hvor sårbar en jente er..

8450530[/snapback]

Tror det er du som må våkne opp fra søndagsskolen her.

I nederland er det masse jenter som prostituerer seg fordi det er godt betalt og finansierer studier osv, de har pauser sammen og ser på det som hvilken som helst annen jobb.

At noen vil utnytte utseendet sitt på en slik måte ser jeg ikke noe galt i.

Dessuten holder det kåte mannfolk bortfra å utnytte seg av ufrivillige kvinner.

Lenke til kommentar

Dette blir et prioriteringsspørsmål.

Er vi først og fremst ute etter å fjerne det kosmetiske problemet, er kanskje et forbud det beste. Er vi ute etter å hjelpe ofrene, tror jeg det er det dårligste valget. Siden jeg ikke helt ser hvorfor vi skal ta ansvar overfor innsmuglede horer, kan jeg støtte alt.1, men på den annen side er jeg tilhenger av så lite forbud som mulig, og som en fotnote synes jeg vi skal holde mulighetene åpne for at de som faktisk vil selge kroppen sin skal få lov til å drive med det. Derfor tror jeg lovregulerte bordeller til syvende og sist ville vært et bedre valg, men det er jo ingenting i veien for at politikerne med tid og stunder kan skifte oppfatning. Kanskje ligger det til og med i kortene at man først fjerner alt grumset med dagens forbud, for så en stund etterpå å innføre lovlig prostitusjon i kontrollerte former.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, nå syns jeg folk må se realiteten i dette. Det er vel ingen her i denne verden som innerst inne ønsker å leve ett slikt nedverdigende liv?? har du noen gang sett en hore eller? er en grunn til at de skiller seg ut fra mengden.. De har det ikke bra!! Lukk opp øynene og innse at dette er betalt misbruk!!  sjokkert over visse holdninger her, uvitenhet om hvor sårbar en jente er..

8450530[/snapback]

Jeg synes du burde prøve å nyansere synet ditt på prostitusjon litt. Det virker som om du tror at absolutt alle som selger seg gjør det på grunn av at det er siste utvei. Du burde prøve å innse at noen mennesker ikke har noe imot, og ikke ser på det som nedverdigende, å få betalt for å ha sex. Noen mennesker ser på det som en grei måte å få tjent til livets opphold på. Hvorfor skal du få lov til å hindre dem i det, bare fordi det er noe du aldri kunne ha gjort selv?

De du beskriver høres mer ut som offere for trafficking og de utenlandske prostituerte som er det mot sin vilje. Selvfølgelig er jeg enig med deg i at det er noe som man burde få fjernet så fort som mulig.

Lenke til kommentar

Det finnes absolutt ingen unnskyldning for å la dette fortsette.. og hvis de da må gå under jorden, ja da får politiet jaggu meg følge etter.. Akkurat det samme som all annen kriminalitet!

Og ingen kan komme og fortelle meg at ikke hver enkelt av disse jentene HATER "jobben" sin.. Man blir psykisk og fysisk skada hver eneste dag opptil flere ganger daglig, hva er det for slags liv da?  :mad:

8450453[/snapback]

Du nevner en ting som er viktig. Nemlig at myten om "den lykkelige hore" nettopp er en myte. Likevel leste jeg nylig i et magasin om en hore som var deltidshore/deltidsstudent, og var fornøyd over å ha en god ekstrainntekt. Hun var tydeligvis i posisjon til å kunne diskriminere kundeutvalget sitt, for hun fortalte om attraktive, vennlige menn som var hennes kunder. Så var det vanskene med å ikke bli følelsesmessig involvert etc. (Som du nevner, en psykisk skade.)

Men så er det noe som er viktigere enn det, og det er hva horene selv sier. Hvorfor skal de umyndiggjøres i denne debatten? Skal politikerne stå der som formyndere og moralens voktere å skjalte og valte med disses skjebne ut i fra et prinsipp de ikke kan vike fra? Jeg har også lest et intervju med en tidligere hallik, som nå var i Frelsesarmeen el. l, som advarte mot kriminalisering. Fordi det drev de selvstendige horene bort, og la til rette for de profesjonelle råtassene som virkelig vet å utnytte kvinner.

Dersom man vil begrense menneskehandel så får man heller gi disse svina straff så det holder, i stedet for 4 års fengsel, der psyko-j*vlene er ute etter to år, klar til å hevne seg på de kvinnene som anga dem.

Lenke til kommentar

8450453[/snapback]

8450502[/snapback]

8450530[/snapback]

Det er kun 2 grupper av horer.

1. De som trenger chash til neste skudd.

2. De som har reist hit fra nigeria/østeuropa for å utnytte muligheten for bedre penger + lovlighet av prostitusjon + utnytte markedet.

Jenter som blir tvunget til norge og tvunget til salg av sex er en forsvinnende liten gruppe i forhold. Trafficing er mer vanlig i land som ikke har noe lovverk/beskyttelse.

Jenter som prostituerer seg for morro skyld, yrkesvalg etc er også en forsvinnende liten gruppe.

Ergo så kan man konkludere med at disse jentene gjør dette av nødvendighet for seg selv. Det blir ganske teit å stå der å si at "prostitusjon er uakseptabelt" når man ikke kjenner realitetene. Disse jentene prostituerer seg "frivillig". "frivillig" fordi det er en grunn bak dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...