Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig


Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

  1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

    • Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30


Anbefalte innlegg

Dette fører vel til at denne bransjen blir mer voldelige, og ikke minst til enda dårligere forhold for de ansatte.

Skal man plutselig omskolere alle horene i Norge? Da har iallefall NAV nok å gjøre.

Dette er både positivt og negativt, når dette blir ulovlig så glemmer vi denne gruppen helt fordi den "ikke-eksistererer" fordi det er ulovlig.

En fin måte å fraskrive seg ansvaret på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jøss, de prostituerte har egen interesseorganisasjon.

 

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=172335

- Dette gjør at de prostituerte mister sine sosiale nettverk. Nå vil de kun få to personer å forholde seg til, bakmannen og kunden, sier Pion-lederen.

 

Hun mener et forbud også vil svekke de prostituertes sikkerhet, fordi horekundene nå ikke vil våge å tipse om potensielle farer i miljøet.

 

- Norge vil nå "steda gatan", slik som de har gjort i Sverige etter at forbud ble innført. Prostitusjon blir mindre synlig, men det blir ikke mindre prostitusjon, sier Wintherbauer.

 

Jaja, jeg slipper nå i hvert fall å bli fotfulgt ved fremtidige Oslo besøk. Så for meg er dette et meget positivt tiltak. Når det gjelder de prostituerte så er jeg heller tvilende på om dette gjør det bedre eller værre for dem.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal politikere undergrave hver enkelt persons frihet til å gjøre hva han eller henne vil gjøre med kroppen sin?

 

Dette går på et egoistisk grunnlag fra store byer som sliter med mye synelig prostitusjon i gatene. Men det er vel i bunn og grunn ikke anderledes enn noen som står på et hjørne og selger falske merkeklær laget av barn i Asia? Bare fordi sex fortsatt er et tabuemne for mange betyr ikke at man bør prøve å skuffe det under teppet.

 

Dette vil ikke hjelpe andre enn de som misliker at i byen deres så foregår det sexhandel.

Lenke til kommentar

Hvorfor ikke gjøre som Tyskland og Nederland? Mekke bordeller som kan reguleres og som har regler. Og ikke minst kan skattes.

På denne måten så får staten mye mer innsyn i hvem de prostituerte er og hvor de kommer ifra. Menneskehandelen vil synke som en stein. Hvorfor? Hvor hadde du kjøpt sex om du hadde gjort det? På et bordel som er godkjent av staten eller fra ei prostituert i ei bakgate?

Det hadde vært veldig vanskelig å fått inn ei jente på 16 i et statlig godkjent bordel.

Og i en slik løsning så hadde de prostituerte kunne regulere seg selv og blitt kvitt mafia-bakmennene som yter vold mot de når de ikke hadde dagens kvote med seg.

 

mine 5 cents

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke gjøre som Tyskland og Nederland? Mekke bordeller som kan reguleres og som har regler. Og ikke minst kan skattes.

På denne måten så får staten mye mer innsyn i hvem de prostituerte er og hvor de kommer ifra. Menneskehandelen vil synke som en stein. Hvorfor? Hvor hadde du kjøpt sex om du hadde gjort det? På et bordel som er godkjent av staten eller fra ei prostituert i ei bakgate?

Det hadde vært veldig vanskelig å fått inn ei jente på 16 i et statlig godkjent bordel.

Og i en slik løsning så hadde de prostituerte kunne regulere seg selv og blitt kvitt mafia-bakmennene som yter vold mot de når de ikke hadde dagens kvote med seg.

 

mine 5 cents

8443973[/snapback]

 

Slettes ingen dum tanke og helt sikkert et bedre alternativ enn at de går under jorden :hmm:

Lenke til kommentar

En ting jeg ikke skjønner. Hvorfor er det kun horekundene som kriminaliseres, og ikke horene? Det er for meg HELT uforståelig. Det er horene som faktisk leverer varene og står og selger seg, mens horekunden kun kjøper varen. Det er det samme som å la det være lov å dele filmer, musikk, spill osv. på nettet, og kriminalisere den som faktisk laster ned. Det er det samme som å la det være lov til å selge narkotika, å være en dealer, men kriminalisere den som kjøper dopet. I USA er både horer og horekunder kriminelt, men hvorfor er det kun horekundene som skal kriminaliseres? Er det mannsdiskriminering? For det er jo menn som som regel er horekundene. Er det mennene (horekundene) som skal kriminaliseres, mens de som faktisk leverer varene (horene/kvinner) får gå fri slik de vil? Er dette mannsdiskriminering?

 

Dette er tydeligvis en lov laget av syke syke feminister som vil kriminalisere horekundene. Helst er det vel horene som burde kriminaliseres. Jo flere horer vi fjerner fra gatene, jo mindre sexkjøp blir det. De som kjøper sexen kan jo være hvem som helst, og det nytter ikke å prøve å fjerne dem.

 

Det vil være fullt lovlig for horene å gå rundt på Karl Johan slik som de alltid har gjort.

Lenke til kommentar
Om man ønsker å ta bakmennene så vil det bli langt vanskeligere når prostitusjonen går under jorden.

8443323[/snapback]

Om kundene finner frem under jorden, så skulle vel også politiet klare det?

8443329[/snapback]

Problemet er at kundene skal finne frem til horene, mens politiet skal finne frem til kundene.

 

En av konsekvensene fra sverrige var at kundene ikke handlet direkte, men ba om telefonnummer i stedet. På den måten kunne de gjøre avtaler om å treffes, for å gjennomføre handel i tryggere omgivelser. Dette medfører mer utrygghet for horene.

 

En annen ulempe var at markedet var mye dårligere for horene, så de måtte ta flere turer for å tjene det samme som tidligere.

 

Selv om kriminalisering hjelper på en del av problemene, så er det ikke uten ulemper. Jeg synes også kriminalisering er prinsipielt galt da det griper direkte inne mot voksne menneskers frihet.

Lenke til kommentar
Hvorfor er det sexkjøp som er ulovlig, og ikke prostitusjon i seg selv? Idiotisk. Politikere tenker seg så UTROLIG LITE om før de lager lovene.

8445012[/snapback]

Fordi politikerne synes synd på horer som har havnet i en vanskelig situasjon. Hvorfor de skal fikse situasjonen med å gjøre den verre er hva jeg lurer på.

Lenke til kommentar

Det neste vi får høre om er store bust mot horekundene, der politifolk kler seg ut som horer og arresterer kundene. Helt idiotisk tåpelig. Dette skjer f.eks. i USA (noen som følger med på "Cops"?), men der legger de mye mer vekt på å ta horene og ikke de som kjøper horene (selv om dette også forekommer). Fjerner man tilbudet så fjerner man også kundene.

 

Forby prostitusjon og ikke kundene, om man først skal forby noe som helst.

Lenke til kommentar
Det blir vel en avveining mellom menn som har et behov for sex, og deres alternativer for å få det, versus de prostituerte, om så ikke alle, og deres rettighet for et bra liv.

Nei, det er en avveining mellom retten til å bestemme over sin egen kropp, og statens inngripen i ens privatliv.

 

Personlig så er jeg ikke i tvil om at noen få kvinners rett til å bli løftet opp til et verdig liv veier mye tyngre enn alle menn i verdens tøm-og-røm behov.

De som er tvunget inn i prostitusjon vil fortsette å drive med det, og de som gjør det frivillig vil plutselig være enda mer ekskludert fra samfunnet. Jeg ser ikke dette so å "løfte opp" noen, men derimot å utstøte prostituerte ytterligere, og gjøre det vanskeligere å gjøre noe med grums i miljøet.

Lenke til kommentar
Forby prostitusjon og ikke kundene, om man først skal forby noe som helst.

8445481[/snapback]

Det er vel slik man i praksis driver narkotikapolitikken her i landet. Man jakter etter langerne, selgerne og importørene, ikke de som ligger dopa på gata.

8447891[/snapback]

Og virker det, nei!

 

Og jo, de tar de som har dop eller bruker dop. Du får bot for opptil 15 gram hasj, og enda strengere deretter. Andre stoffer er enda verre.

 

Prostitusjon er uansett noe annet. Det er langt mindre prostitusjon i forhold til narkotika, og det er de prostituerte som må fjernes i så fall, og ikke kjøperne. Man må fjerne tilbudet hvis man skal få dette til å virke. Usikker på om det er så lurt å forby i det hele tatt uansett, men kanskje. Horekunder er uansett tåpelig å forby.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...