Gå til innhold

Sex-kjøp blir ulovlig


Er du for sex-kjøp forbud?  

291 stemmer

  1. 1. Er du for sex-kjøp forbud?

    • Ja.
      70
    • Nei, vil ha det slik som det er i dag.
      42
    • Nei, ønsker bordeller.
      149
    • Vet ikke/ingen formening.
      30


Anbefalte innlegg

At jeg finner prostitusjon lettere umoralsk og ekkelt, hindrer meg fremdeles ikke i å mene at det bør være lovlig. Hva folk av fri vilje vil utsette seg for får være opp til dem.  :shrug:

8481716[/snapback]

 

 

Ja, akkurat som narkomane og alkoholikere og andre folk som skader seg selv.. :yes::roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvem er du som visstnok kan bestemme over andre menneskers kropp og diktere hva som skal være lov?

8481678[/snapback]

sier medmennesklighet deg noe? synmpati og empati for ett menneske som har "gått seg vill" ?? hadde du sagt det samme til mora di eller søstra di om de hadde hengt på gatehjørnet og praia inn kunder? for hvem er du som skal bestemme over jentene i familien din??

8481735[/snapback]

Haha, du kan ikke være seriøs nå?

 

Det er bare du og din foreldede moral som mener de har "gått seg vill". Holdningene dine til andre mennesker skremmer meg.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Ja, akkurat som narkomane og alkoholikere og andre folk som skader seg selv..  :yes:  :roll:

8481748[/snapback]

Jepp, pretty much.

 

Men man må gjerne hjelpe dem å slutte.

Lenke til kommentar
Hvis jeg vil selge kroppen min burde jeg da absolutt få lov til det, utenom å bli innblandet i noe kriminelt. Helt tåpelig den nye regelen, det vil ikke hjelpe på noe som helst måte, bare gjøre miljøet enda værre.

8481767[/snapback]

 

 

joa, men tenk nøye etter å prøv å kjenne på den følelsen at "nå skal jeg faktisk stå på ett gatehjørne, og gå inn i en totalt fremmed bil og utføre seksuelle handling på en eller annen mann" ... tror du noen virkelig har lyst til å gjøre dette innerst inne?? nei, det må jo være en grunn og det er nok penger,,, "sex" selger og jenter kan utnytte sin egen kropp for å få tak i raske penger..

 

Men det har en stor pris på lang sikt.. Vil vi gjøre det mulig for andre nye kommende unge horer å ødelegge livet sitt på denne måten?? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
ja NETTOPP! er det jeg har sagt hele veien,, da er vi enige  :yes:

8481843[/snapback]

Nei. Du må nok lese over hva jeg har skrevet.

 

Vil vi gjøre det mulig for andre nye kommende unge horer å ødelegge livet sitt på denne måten??  :hmm:

8481839[/snapback]

Du tenker på samme måte som et lovforbud mot narkotika effektivt gjorde det umulig å bli narkoman, f.eks.? :)

Endret av Slettet+891234
Lenke til kommentar
ja NETTOPP! er det jeg har sagt hele veien,, da er vi enige  :yes:

8481843[/snapback]

Nei. Du må nok lese over hva jeg har skrevet.

8481877[/snapback]

 

 

skjønner ikke hva du mener nå :hmm: du skrev "man må gjerne hjelpe dem" hva er problemet? var det det at du mente at man ikke trengte å hjelpe dem da eller?

Lenke til kommentar
ja NETTOPP! er det jeg har sagt hele veien,, da er vi enige  :yes:

8481843[/snapback]

Nei. Du må nok lese over hva jeg har skrevet.

 

Vil vi gjøre det mulig for andre nye kommende unge horer å ødelegge livet sitt på denne måten??  :hmm:

8481839[/snapback]

Du tenker på samme måte som et lovforbud mot narkotika effektivt gjorde det umulig å bli narkoman, f.eks.? :)

8481877[/snapback]

 

ok, la si at narkotika er lovlig da,, hvordan ville ungdommene opptrådt? ville ikke flere unge få tak i og prøve narkotika MYE oftere enn det forekommer da?? :hrm:

Lenke til kommentar
ok, la si at narkotika er lovlig da,, hvordan ville ungdommene opptrådt? ville ikke flere unge få tak i og prøve narkotika MYE oftere enn det forekommer da??  :hrm:

8481924[/snapback]

Det er slett ikke sikkert. Antallet hasj/marihuana-røykere gikk ned i Storbritana etter at det ble avkriminalisert. [kilde]
Lenke til kommentar
har da ALDRI sagt at man skal hive noen i fengsel? man må jo gi dem hjelp!

Ikke? Hva med horekundene og horene? Er du ikke tilhenger av å forby sex-kjøp da? Det er forbud denne tråden handler om, ikke om å "hjelpe dem ut av prostitusjon"... Endret av T.F.T
Lenke til kommentar
ok, la si at narkotika er lovlig da,, hvordan ville ungdommene opptrådt? ville ikke flere unge få tak i og prøve narkotika MYE oftere enn det forekommer da??  :hrm:

8481924[/snapback]

Det er slett ikke sikkert. Antallet hasj/marihuana-røykere gikk ned i Storbritana etter at det ble avkriminalisert. [kilde]

8481977[/snapback]

 

For to år siden var vi på studietur i Storbritannia. Utekontaktene der meldte da til oss at situasjonen hadde blitt verre og tøffere, sier Sjømæling.
Dette står også der helt nederst.. :hmm: litt OT men det kan igjen vinkles til bake til at det er lettere å falle inn i ett miljø hvis det finnes rett foran nesa på deg..
Lenke til kommentar
har da ALDRI sagt at man skal hive noen i fengsel? man må jo gi dem hjelp!

Ikke? Hva med horekundene og horene? Er du ikke tilhenger av å forby sex-kjøp da?

8482019[/snapback]

 

som sagt, jeg har ikke nevnt fengsel i det hele tatt, slutt og putt ord i munnen på meg takk..

 

det ville jo ikke finnes kunder hvis "varen" ikke er tilgjengelig her i landet... og om vi engang får ett horefritt norge så kommer det også til å bli ett kundefritt norge.. enkelt og greit.

 

og jo, jeg er mot sex kjøp ja!

Lenke til kommentar
har da ALDRI sagt at man skal hive noen i fengsel? man må jo gi dem hjelp!

Ikke? Hva med horekundene og horene? Er du ikke tilhenger av å forby sex-kjøp da?

8482019[/snapback]

 

som sagt, jeg har ikke nevnt fengsel i det hele tatt, slutt og putt ord i munnen på meg takk..

 

det ville jo ikke finnes kunder hvis "varen" ikke er tilgjengelig her i landet... og om vi engang får ett horefritt norge så kommer det også til å bli ett kundefritt norge.. enkelt og greit.

 

og jo, jeg er mot sex kjøp ja!

8482037[/snapback]

Vel det er vel forbud som er temaet i denne diskusjonen, ikke om det er synd på de prostituerte.

 

Imot, hvordan da? Som at det bør være ulovlig?

Lenke til kommentar
Vel det er vel forbud som er temaet i denne diskusjonen, ikke om det er synd på de prostituerte.

 

Imot, hvordan da? Som at det bør være ulovlig?

8482062[/snapback]

 

Ett forbud oppstår jo av grunner da.. :roll: og en av grunnene er å redde disse jentene fra seg selv og andre om jeg får si det slik...

 

Ja, det burdte være ulovlig, det er en krenkelse mot menneskerettighetene, og når ikke disse jentene ser det selv, ja da må vi som er klare i hodet ta tak i saken for dem.. Blir det ulovlig med prostitusjon, så har de ikke noe annet valg enn å slutte.. og med riktig hjelp og støtte så kan man komme seg på beina igjen..

 

Joa, noen kan jo gå "underground" og hore seg, men er viktig at polititet følger med og er på vakt mot dette, akkurat som i narkomiljøet.. er ihvertfall ingen som blir hjulpet hvis vi bare fortsetter å la det gå..

 

Hovedsaken er at disse jentene får den hjelpen og oppfølgingen som de trenger..

Lenke til kommentar
Ja, det burdte være ulovlig, det er en krenkelse mot menneskerettighetene,

 

Hovedsaken er at disse jentene får den hjelpen og oppfølgingen som de trenger..

8482088[/snapback]

Igjen, dette er FEIL! Dersom det er frivillig, og ikke ulovlig å selge seg, strider det mot menneskerettighetene å hindre dem i å selge seg. Tenkte bare jeg skulle nevne det.
Enhver har rett til arbeid, til fritt valg av yrke, til rettferdige og gode arbeidsforhold og til beskyttelse mot arbeidsløshet.
kilde

 

Du bruker dine egne moralske oppfatninger som et (falskt) faktisk objektivt grunnlag for diskusjon. Greit nok at det å forsvare prostitusjon med menneskerettighetene i hånden er tåpelig, men å skrike om brudd på menneskerettighetene uten hverken å spesifisere eller begrunne er verre. Kom gjerne med eksempler hvis du har noen.

 

Jeg er selvfølgelig i mot menneskehandel og mot utnytting av kvinner, men jeg er også mot statlig overformynderi og selvforherligende moralisering. Det var en kort dokumentar under fotball-vm om tyske bordeller der alle horene så ut til å ha det veldig mye bedre enn horene langs Karl Johan og Vippetangen.

 

Å lukke øynene for hva som kommer til å skje ved et forbud, kun for å tilfredsstille sin egen trang til å føle seg ren og moralsk plettfri, er ikke moralsk, det er egentlig ganske forkastelig. Svært få tror vel egentlig at et forbud vil hjelpe spesielt mange av horene. Jeg tror ikke hallikene til de nigerianske horene kommer til å si: "Vel, nå er det forbudt, så nå drar vi hjem, dere." Miljøet kommer nok til å hardne betraktelig til.

 

Selvfølgelig skal man hjelpe de som trenger hjelp, om de vil ut av alkoholisme, eller narkotikaavhengighet skal vi hjelpe dem. Det skal ikke være noe problem å leve på staten i Norge, så for personer uten rusproblematikk skal det ikke være nødvendig å selge seg. Men hvorfor skal vi nekte noen som vil, å utføre verdens eldste yrke? Jeg tror nemlig ikke sex mot gjenytelser er så grusomt for alle som du vil ha det til.

 

edit: Vil legge til at måten du omtaler horer på ("gå og hore seg osv.") langt fra vitner om respekt for de menneskene du hevder støtter og vil hjelpe. Jeg lukter moral mer enn jeg lukter ekte bekymring og omtanke.

Endret av NgZ
Lenke til kommentar
edit: Vil legge til at måten du omtaler horer på ("gå og hore seg osv.") langt fra vitner om respekt for de menneskene du hevder støtter og vil hjelpe. Jeg lukter moral mer enn jeg lukter ekte bekymring og omtanke.

8482137[/snapback]

 

Jeg bruker slike uttrykk bevisst for å vise hvor krenkende det er, de er horer og de horer rundt! sånn er det, og det sier OVERHODET ikke noe om min omsorg for dem. Har du lest innleggene mine eller?? er jo omtrent bare jeg som skriver at vi må tenke på JENTENE!! :mad: slutt og vri og vrenge på det jeg sier! hadde jeg deriomot brukt det på en fordomsfull måte så hadde jeg skjønt det! men det sier jeg klart ifra nå om at det gjør jeg ikke! sånn da vet dere det!

 

Amnesty

 

Prostitusjon  Det er ikke tvil om at prostitusjon strider mot menneskerettighetenes ideal om likestilling mellom kvinner og menn, men Amnesty International definerer ikke prostitusjon i seg selv som en form for strukturell vold mot kvinner. Prostitusjon baserer seg på en kjønnsbasert diskriminering av kvinner som gjør kvinner sårbare for vold og seksuelle overgrep, og som innskrenker kvinners valgmuligheter. De færreste kvinner velger prostitusjon framfor andre og gode alternativer.

 

Først når prostitusjon ikke lenger fremstår som det eneste muligheten til overlevelse, har kvinnene anledning til å foreta andre livsvalg.

 

og om du tror at det ikke er så grusomt å være i en livsituasjon som det horene befinner seg i, så begynner å lure på hva deifinisjonen på grusom er for deg.. for særlig deilig og oppløftende tror jeg ikke det er !

 

ps. personlig syns jeg å bruke den menneskerettsloven du linker til her, er å misbruke den! rettferdige og gode arbeidsforhold? haha, ja det fårn si!

Endret av Melisma
Lenke til kommentar
ps. personlig syns jeg å bruke den menneskerettsloven du linker til her, er å misbruke den! rettferdige og gode arbeidsforhold? haha, ja det fårn si!

8482183[/snapback]

Jeg innrømte selv at det var tåpelig å dra inn menneskerettighetene, men kan du innrømme at bordeller vil gi horer en tryggere og bedre arbeidsplass? Å hore rundt er kanskje krenkende, men luksushore på bordell - er nå det virkelig så ille.

 

Når det gjelder Amnestys syn på prostitusjon:

Prostitusjon baserer seg på en kjønnsbasert diskriminering av kvinner som gjør kvinner sårbare for vold og seksuelle overgrep, og som innskrenker kvinners valgmuligheter.
Diskriminering? Så lenge ingen tvinges til prostitusjon, gir dette kvinner all makt i saken, noe som hverken er undertrykkende eller øker sårbarheten deres. Dersom det foregår i ordnede, kontrollerte former på f.eks. et bordell. Presser man dem derimot ut på gaten stemmer det selvfølgelig. Synd at så mange ønsker dette...

 

Jeg tror bildet er mer nyansert en at alle som selger sex er desperate narkovrak på gatehjørner. Det skal jeg gjerne være enig i at er en fæl livssituasjon. Derfor synes jeg det er rart at noen, som ønsker horene ut på gata eller "under jorden" der de er mye mer utsatt en inne i et bordell, sier det er for horenes beste, da lovforslaget for meg fremstår mer som et gateryddingsprosjekt.

 

Beklager hvis jeg fornærmet deg med slutten på forrige innlegg. Jeg vet det er nok av moralister der ute, men skal ikke påstå at du er en av dem. :)

Lenke til kommentar
Beklager hvis jeg fornærmet deg med slutten på forrige innlegg. Jeg vet det er nok av moralister der ute, men skal ikke påstå at du er en av dem. :)

8482228[/snapback]

 

takk for at du er den mere voksne av meg og deg her :blush: jeg ble vel bare litt for provosert av at ingen til slutt virket som at de var enige med meg.. jeg skjønner hva du mener også.. Men tar meg vel mere nær av det fordi jeg er jente kanskje.. :hm: jeg vet ikke :D

 

Vi er vel så og si enige i det meste skulle jeg tro, og jeg kan ikke forlange at noen skal mene det samme som meg.. Det viktigste er vel at vi i det hele tatt tar opp dette problemet og snakker om det og jobber mot så og si samme mål.. :thumbup: og jeg prøver å lære meg og ikke ta meg selv så høytidelig :hrm::)

Endret av Melisma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...