Chalciporuspiperatus Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei! Prøver å komme meg på nett med laptopen min trådløst, men når jeg kobler meg på nett (trådløst), så får jeg beskjed om at jeg har begrenset eller ingen tilgang. Jeg er derimot koblet til ruteren. Ruteren er en Belkin Wireless G Mimo, modellnr. F5D9230-4. Connection status på PCen stopper på "Aquiring Network Adress". Jeg har lite erfaring innenfor trådløst nett, så jeg håper på fine og seriøse svar. Takk! Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Da har du nok skrevet feil passord OG den trådløse routeren må være koblet til modemet med nettverkskabel. Hører ikke denne hjemme under kategorien nettverk? Endret 22. april 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
Core2Dude Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Akkurat det samme skjedde med svogeren min sin bærbar! Vi slet en hel kveld med å finne ut hvorfor det ikke funka å koble til trådløst nettverk.... men til ingen nytte! vi trodde kanskje det var noe med routeren våres men det kan det jo ikke være siden det skjedde med deg også..... Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Da har du nok skrevet feil passord OG den trådløse routeren må være koblet til modemet med nettverkskabel. Hører ikke denne hjemme under kategorien nettverk? 8442561[/snapback] Er ikke noe passord, men WEP, og den er 100% riktig. Og selvfølgelig har jeg kobla routeren til modemet, og ettersom jeg kommer på nett trådløst med andre PCer så antar jeg at det er noe galt fra PCen sin side, ergo, under kategorien "Maskinen fungerer ikke" Edit: Men kan jo være at det ikke er PCen heller, og da skulle det kansje vært unner nettverk Endret 22. april 2007 av zeeq Lenke til kommentar
PerB Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er det satt opp MAC-filtrering eller kryptering på routeren? Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Er det satt opp MAC-filtrering eller kryptering på routeren? 8442624[/snapback] Kryptering, ikke MAC-filtrering. WEP nøkkelen er riktig. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Denne tråden var feilpostet og er blitt flyttet til riktig kategori. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Se om det står noe i loggen på routeren. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det første man bør gjøre ved slike problemer er vel å slå av kryptering i begge ender? Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Det første man bør gjøre ved slike problemer er vel å slå av kryptering i begge ender? 8443473[/snapback] Har prødvd :/ Lenke til kommentar
mysteq Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Funka med andre pcer, men med denne ene pcen får du ikke IP var det så? Slå av alt av brannmur. Oppdater drivere til det trådløse. trippelsjekk WEP Lenke til kommentar
Chalciporuspiperatus Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Funka med andre pcer, men med denne ene pcen får du ikke IP var det så? Slå av alt av brannmur. Oppdater drivere til det trådløse. trippelsjekk WEP 8445212[/snapback] Gjort alt det der - kommer meg på andre trådløse nett med PCen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Tips1: Har du sjekket at du har nyeste firmware på routeren? Jeg opplevde problemer med å koble til mitt AP både med en N80 og en Lifebook P 1510. Alt løste seg da jeg fikk nyeste firmware på AP. Tips2: Har du prøvd å komme deg på ditt eget trådløse nett med en annen pc? Lenke til kommentar
langtongting Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Er DHCP Server satt på i settings til routeren? Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Test med kjør\cmd og skriv ipconfig /flushdns ipconfig /release ipconfig /renew Funker ikke det så test ping 127.0.0.1 for å sjekke om TCP/IP er riktig innstalert på nettverkskortet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå