atomera Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 `Hei sann!! Bruker nå IE7, og vista... Lurer på å legge inn opera nettleser isteden, men samtidig å ha IE7 på maskinen, trenger denne for å ha msn, lese hotmailen og sånn.. Går det bra med begge to på maskinen? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 `Hei sann!! Bruker nå IE7, og vista... Lurer på å legge inn opera nettleser isteden, men samtidig å ha IE7 på maskinen, trenger denne for å ha msn, lese hotmailen og sånn.. Går det bra med begge to på maskinen? 8442328[/snapback] Vet ikke. Bare prøv, hva er det værste som kan skje? IE7 fungerer uavhengig av Opera uansett. Lenke til kommentar
Stian89 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det går utmerket å ha flere nettlesere på samme maskin, ja. Men hvorfor må du ha IE til å lese hotmail? Hotmail er en nett-tjeneste, man kan bruke i så godt som hvilken som helst nettleser Lenke til kommentar
atomera Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 men må vel ha IE til msn og sånn vel? Kan jeg fjerne denne? får vel ikke kjørt oppdateringer da vel?? Men er egentlig IE så usikker? Kan jeg kanskje bruke denne isteden for Opera.. Liker egentlig IE ganske bra Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Bruk den du liker best. Jeg ville dog prøvd både Opera og Firefox først. Du trenger ikke IE til MSN, nei. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 så med andre ord IE er sikkert og bruke det også?? Lenke til kommentar
Anathema Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ingenting er sikkert nå til dags. Jeg har ikke noe definitivt svar på dette, men jeg tror IE er dårligere på sikkerhet enn f.eks Opera er. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 okay, men som noen sier her, så skal det gå bra med både IE og opera sammen?? Altså ha begge på samme maskinen? Kn man få oppdateringer for vista uten IE? Det husker jeg man ikke kunne på XP, noen som vet med vista? Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Du får ikke avinstallert IE, nei. Og windows-update fungerer bare under IE. Men det er ikke noe problem å ha to nettlesere på samme maskin. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Vista bruker ikke IE7 til oppdateringer (activeX), det har et eget program under control panel som benytter bits. IE7 kan heller ikke avinstalleres (er baket inn i OS på en slik måte at det er en del av det) . Ved installasjon av alternative nettlesere er det kun en ting man trenger å gjøre , det er å sette hvilken nettleser som er default browser. Lenke til kommentar
atomera Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 okay, noen som har opplevd problemer med vista og opera? selv hadde jeg problemer med opera når jeg haddde xp, fikk ikke sett vgTV, på vg.no, fikk ikke sett filmene der, er det problemet der ennå?? Og en annen ting, når jeg går inn på msn og klikker på mailene der inne så åpner den IE automatisk for å lese mel, hvordan ungå dette? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Det er fordi opera må ha sine egne plugins for den type video. (IE deler dette sammen med WMP) Svarte på en post angående dette for en stund tilbake (workaround) . Skal prøve å lete den frem. Edit: Link https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=729761&hl= Endret 22. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
atomera Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 takk skal du ha... En codec pakke for vista: http://downloads.guru3d.com/download.php?det=1567 Jeg skal altså legge inn Opera, mens IE er der også, og så installere denne codecen?? har jeg forstått det riktig?? jeg får ingen nye media avspillere da?? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Nei - ikke codec pack install (det hjelper ikke noe for dette spesifikke problemet). Jeg har en link til en annen post der som omfatter opera plugin directory hvis problemer med avspilling av windows media format ref: http://www.opera.com/support/search/view/434/ Endret 22. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 hvis man opplever problemer med å spille av videoer med Opera eller Firefox på Vista kan man kanksje få noe ut av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749565 Og til trådstarter: nei, det vil ikke skape noe som helst problem med mange nettlesere på en maskin. Jeg vil anbefale det til å teste ut Opera. Hvis du ikke liker den, er det ingen som forhindrer deg i å gå tilbake til IE7. Men ang. sikkerhet: Firefox og Opera er sikrere enn IE, da de fleste som lager virus/fishing-sider m.m. satser på å angripe IE-brukerene Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) hvis man opplever problemer med å spille av videoer med Opera eller Firefox på Vista kan man kanksje få noe ut av denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=749565 Og til trådstarter: nei, det vil ikke skape noe som helst problem med mange nettlesere på en maskin. Jeg vil anbefale det til å teste ut Opera. Hvis du ikke liker den, er det ingen som forhindrer deg i å gå tilbake til IE7. Men ang. sikkerhet: Firefox og Opera er sikrere enn IE, da de fleste som lager virus/fishing-sider m.m. satser på å angripe IE-brukerene 8445911[/snapback] Nå er det IE7 i vista da som browser u/admin rights og i sandbox .IE7 oppfører seg også totalt annerledes sikkerhetsmessig enn under XP , kan f.eks ikke overhodet sammenliknes med f.eks IE6 og den sårbarheter . Endret 22. april 2007 av syar2003 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå