billywillie Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei. Skulle kjøpe nytt skjermkort hos Datakjeden og i og med med at jeg har en 37" sharp lcd tv vil jeg gjerne ha et med hdmi ut. Men selgeren sa at det ikke er alle tv,er som takler hdmi signaler fra pc?. Kan dette være riktig. Lenke til kommentar
peiper Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei. Skulle kjøpe nytt skjermkort hos Datakjeden og i og med med at jeg har en 37" sharp lcd tv vil jeg gjerne ha et med hdmi ut. Men selgeren sa at det ikke er alle tv,er som takler hdmi signaler fra pc?. Kan dette være riktig. 8442292[/snapback] Mulig. Min 37" Daewoo LCD tar imot signal på HDMI, men kun i 1024x768. Irriterer meg litt. Kan sende høyere oppløsninger også, men da viser den kun midten av bildet. Bruker forøvrig DVI-HDMI kabel. Du behøver ikke HDMI utgang på skjermkortet. DVI har samme signal. På VGA inngangen kan jeg kjøre 1280x720. Merkelige greier. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hei. Skulle kjøpe nytt skjermkort hos Datakjeden og i og med med at jeg har en 37" sharp lcd tv vil jeg gjerne ha et med hdmi ut. Men selgeren sa at det ikke er alle tv,er som takler hdmi signaler fra pc?. Kan dette være riktig. 8442292[/snapback] Mulig. Min 37" Daewoo LCD tar imot signal på HDMI, men kun i 1024x768. Irriterer meg litt. Kan sende høyere oppløsninger også, men da viser den kun midten av bildet. Bruker forøvrig DVI-HDMI kabel. Du behøver ikke HDMI utgang på skjermkortet. DVI har samme signal. På VGA inngangen kan jeg kjøre 1280x720. Merkelige greier. 8442426[/snapback] Ja bruker vga ingangen i dag og kjører 1024x768. Men det betyr vel da at jeg kan bruke en hdmi overgang fra dvi til hdmi!, og dermed kjøre høyere oppløsning Lenke til kommentar
peiper Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ja bruker vga ingangen i dag og kjører 1024x768. Men det betyr vel da at jeg kan bruke en hdmi overgang fra dvi til hdmi!, og dermed kjøre høyere oppløsning 8442627[/snapback] Ja. Det står i dokumentasjonen på skjermen, hvilke oppløsninger den takler på de forskjellige inngangene. Lenke til kommentar
billywillie Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 ok takk for svar Lenke til kommentar
Digitalis Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Husk at et tv bilde ikke bare er oppløsning. Det gjelder også bilder pr sek ( Hertz ) og horisontal og vertikal frekvens. Alt dette er spesifisert på tvens tekniske data. Selv om skjermkortet gir samme oppløsning som HDMI kontakten kan alt det andre være feil og gi problemer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå