Gå til innhold

Trimming av V-max jr.


Anbefalte innlegg

Har en 2004 modell yamaha V-max, kjøpte brukt forrige uke. Den er trimma til 15, kan si hva som han har gjort for å få den 15?

 

Har også hørt at disse motorene kan trimmes til 21 hk, hva må eventuelt gjøres da? blir motoren mindre pålitelig av det?

 

og når jeg først er igang:

Har noen link til Balistik stålpropell til denne motoren, helst eksakt link, ikke bare siden?

 

takker for svar

Endret av EdvardVIP
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du kan trimme den til 18hk har eg hørt men da synke verdien men om du fjerner blomberinga so får du 15hk da synke ikkje verdien men motoren bruker masse meir bensin og får høgare turtal og sliter motoren fortare den motoren på shakespear går vel kansje opp i 18knop om du er heldig

Lenke til kommentar

Strengt tatt er det vel bare plomba som lønner seg og ta og ikke skifte forgasser o.l. for og få 20hk ut av den hvis du i det hele tatt kan få så mye ut av den.....

 

Å skifte forgasser koster en del og man må kanskje også skifte deler i tenningsystemet og reeds.... Da er det bedre og kjøpe seg en 20hk

Lenke til kommentar
Strengt tatt er det vel bare plomba som lønner seg og ta og ikke skifte forgasser o.l. for og få 20hk ut av den hvis du i det hele tatt kan få så mye ut av den.....

 

Å skifte forgasser koster en del og man må kanskje også skifte deler i tenningsystemet og reeds.... Da er det bedre og kjøpe seg en 20hk

8443157[/snapback]

 

Men jeg er ikke sikker, men motoren er en vmax, og det er visst sånn at det er en sperre som du bare skrur ut, ikke plombe, så er det 15

Lenke til kommentar
Ok, har ikke så mye peil. på yamaha, er mer innen johnson og evinrude jeg....

 

Men er ikke egentlig v-max og vanlig yamaha nesten helt like bortsett fra dekslet?

8443559[/snapback]

 

jo, men vmax er trimma for deg, tror det er noe sånt at de har tatt ut plomba, men satt inn turtallsperre, så den yter ikke 15. V-max koster 1000 kr mer i butikken, fordi at et V-max deksel kan du kjøpe for 1000!

Lenke til kommentar
V-maxen er lik den vanlige yamahaen men har et annet deksel, større utveksling på undervannshuset og større propell. den er originalt 15hk men sperret til 9.9hk. fjerner bare en liten splint ved gassen inne i motoren.. er gjort på 1 min...

8445006[/snapback]

 

ok, takk for svar, hva vil større utveksling på undervannshuset si?

Lenke til kommentar
v-max står ikkje sylinderane i v form og da?

8445499[/snapback]

 

Trodde du kunne kjempe mye om båt jeg!

 

Nei ikke på V-max jr. På de store fra 150 og oppover er de i V form, men som sagt, det er en motor med litt mere "utstyr" vis du kan kalle det det. Så har de bare brukt V-max navnet!

Lenke til kommentar
V-maxen er lik den vanlige yamahaen men har et annet deksel, større utveksling på undervannshuset og større propell. den er originalt 15hk men sperret til 9.9hk. fjerner bare en liten splint ved gassen inne i motoren.. er gjort på 1 min...

8445006[/snapback]

 

ok, takk for svar, hva vil større utveksling på undervannshuset si?

8445443[/snapback]

 

 

Det vil si at den tåler større "belastning", altså den tåler tyngre båter lettere en "vanlig" 9,9hk. Og at den har større propell har også med å medvirke i at du får større fart med v-maxen når den er 15hk en med en vanlig 9.9hk trimmet til 15hk på grunn av at turtallet blir riktig :thumbup:

Lenke til kommentar
V-maxen er lik den vanlige yamahaen men har et annet deksel, større utveksling på undervannshuset og større propell. den er originalt 15hk men sperret til 9.9hk. fjerner bare en liten splint ved gassen inne i motoren.. er gjort på 1 min...

8445006[/snapback]

 

ok, takk for svar, hva vil større utveksling på undervannshuset si?

8445443[/snapback]

 

 

Det vil si at den tåler større "belastning", altså den tåler tyngre båter lettere en "vanlig" 9,9hk. Og at den har større propell har også med å medvirke i at du får større fart med v-maxen når den er 15hk en med en vanlig 9.9hk trimmet til 15hk på grunn av at turtallet blir riktig :thumbup:

8446812[/snapback]

 

ok, men bare en ting til, Balistic propell til denne motoren?

ha noen link?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...