Gå til innhold

Hvilken båtmotor er mest pålitelig?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helt definitivt yamaha v-maxen for den er den eneste 2takteren.....

 

Men tenk også på at det ligger mane fine brukte motorer på finn da :thumbup:

8442351[/snapback]

 

Yup. Når det er snakk om "pålitelighet" ved nye motorer er dette veldig hip som happ på de store merkene, alle gjør jobben godt uten og krangle :)

Lenke til kommentar

Har du i det hele tatt peiling på noe om båter eller motorer gangso!?

Synes egentlig det burte være 16års grense på forumet her får å sikre vertfall delvis saklige svar. V-maxen er desidert sprekest..

Go Yamaha! :thumbup:

Endret av Jung
Lenke til kommentar

omfg er mange som ikke har peil her ja...

 

SÅKLART er yamahaen sprekest, den er en 15hk med plombering, de andre er 9.9..

 

Når det gjelder totakt/firetakt yter de det samme men totaktern er kvikkere i akselerasjon.

 

Utover det er forskjellene de samme som med tradisjonelle totaktere, altså noen er sprekere en andre..

 

btw, Yam v-max er akkurat samme motoren som den vanlige totaktern bortsett fra dekslene. De større v-maxene har derimot direkteinnspøytning..

Lenke til kommentar
omfg er mange som ikke har peil her ja...

 

SÅKLART er yamahaen sprekest, den er en 15hk med plombering, de andre er 9.9..

 

Når det gjelder totakt/firetakt yter de det samme men totaktern er kvikkere i akselerasjon.

 

Utover det er forskjellene de samme som med tradisjonelle totaktere, altså noen er sprekere en andre..

 

btw, Yam v-max er akkurat samme motoren som den vanlige totaktern bortsett fra dekslene. De større v-maxene har derimot direkteinnspøytning..

8444464[/snapback]

 

OMFG 15 hester med plombering på en 9.9! :dribble:

 

Går ut ifra at det var en skrivefeil og at du mente uten plomba, men 4 takterne blir også 15 hestere når du tar ut plomba.

 

Og en 4 takter KAN være sprekere enn en 2 takter selv om det sjeldent er tilfelle.

 

 

On topic: Tror V-maxen også er mer pålitelig siden det er en 2 takter. De er mer robuste. Husker en gang jeg var på sjøen og en litten gummibåt med 9.9 (15) hadde kræsja med en annen båt å snurra rundt så motorn lå under vann, Men de tok bare å snudde båten å fikk tørka motorn å starta og begynte å kjøre igjen. :thumbup:

Lenke til kommentar
OMFG 15 hester med plombering på en 9.9!  :dribble:

 

Går ut ifra at det var en skrivefeil og at du mente uten plomba, men 4 takterne blir også 15 hestere når du tar ut plomba.

 

Og en 4 takter KAN være sprekere enn en 2 takter selv om det sjeldent er tilfelle.

 

 

On topic: Tror V-maxen også er mer pålitelig siden det er en 2 takter. De er mer robuste. Husker en gang jeg var på sjøen og en litten gummibåt med 9.9 (15) hadde kræsja med en annen båt å snurra rundt så motorn lå under vann, Men de tok  bare å snudde båten å fikk tørka motorn å starta og begynte å kjøre igjen.  :thumbup:

8465425[/snapback]

Ja jeg mente at det er en 15hk med plombering, pga den nevnte plomberingen yter den 9.9hk..

Når det gjelder det med at alle firetaktere også har plombering tar du nok feil du ;)

 

Og at firetaktere har dårligere kvalitet er bs, har mye mer med produsent å gjøre..

 

Ikke vær så kjepphøy uten at du er helt sikker i din sak(helst ikke vær kjepphøy da heller) :yes:

Lenke til kommentar
Ja jeg mente at det er en 15hk med plombering, pga den nevnte plomberingen yter den 9.9hk..

Når det gjelder det med at alle firetaktere også har plombering tar du nok feil du ;)

 

Og at firetaktere har dårligere kvalitet er bs, har mye mer med produsent å gjøre..

 

Ikke vær så kjepphøy uten at du er helt sikker i din sak(helst ikke vær kjepphøy da heller) :yes:

8469055[/snapback]

 

Nei alle 4 taktere kan ikke trimmes til 15, men går ut ifra at Suzukien og Johnsonen kan det siden de har nesten helt like spesifikalsjoner som 15 hesterne. Utenom rpm'n. :)

 

Sa jeg noe sted at 4 taktere har dårligere kvalitet enn 2 taktere? Jeg sa at 2 taktere var mer robuste. Nei er ikke HELT sikker på at det er tilfele bestandig, men siden 2 taktere er lagd mindre komplisert enn 4 taktere vil jeg tru at det er mindre som kan gå gærnt. Er også det jeg har hørt rundt at 2 taktere tåler mer juling enn 4 taktere.

Lenke til kommentar

Sa jeg noe sted at 4 taktere har dårligere kvalitet enn 2 taktere? Jeg sa at 2 taktere var mer robuste.

8479665[/snapback]

Hvis A er mer robust en B, så betyr jo det B er mindre robust A også ikkesant :p?

Så spørs det da hvorvidt en mener robusthet og kvalitet hører sammen, for meg er det nokså likt..

 

Det med at totakterne er mer robuste pga færre deler kan godt være mulig.

Men siden mindre påhengere på en generellt basis er håpløst primitive greier uansett, så tror jeg som sagt at produsent har mye mer å si..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...