Jørnan Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hei! Jeg bruker Windows XP, men har også Vista installert. De er installert å forskjellige partisjoner på harddisken, men på partisjonen der Vista er, har jeg også mange bilder, filmer, sanger osv. Dessverre har jeg ikke plass til å legge alle mediafilene fra D: (Vista partisjonen) over på C: (XP partisjonen) for å formatere D: og fjerne Vista. Det jeg lurer på, er derfor om jeg kan slette Vista manuelt med urforskeren (i XP). Når jeg starter PC-en får jeg valget mellom å starte opp Vista eller XP. Hva vil skje med oppstarten dersom jeg sletter Vista? Lenke til kommentar
qualbeen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 oppstartsvelgeren som ble installerte på pc'n din da du installerte vista tror jeg ikke du har lyst til å slette, right? Det du kan gjøre er å først kopiere over alt fra vista-partisjonen som du har lyst til å ta vare på. Så kjøre en "fixmbr" (du trenger windows-cd for dette), slik at XP starter ved oppstart av maskinen. Så kan du formatere vista-partisjonen og bruke den til det du vil Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Kan jeg avinstallere Vista da, uten å formatere harddisken. Eller er det mulig å slette alle filene utenom denne oppstartsvelgeren? Og hvis jeg hadde formatert D stasjonen, så ville vel PC_en ha fungert normalt, så da er det kanskje mulig å slette filene trygt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå