Gå til innhold

Slette Vista med utforskeren?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg bruker Windows XP, men har også Vista installert. De er installert å forskjellige partisjoner på harddisken, men på partisjonen der Vista er, har jeg også mange bilder, filmer, sanger osv. Dessverre har jeg ikke plass til å legge alle mediafilene fra D: (Vista partisjonen) over på C: (XP partisjonen) for å formatere D: og fjerne Vista.

Det jeg lurer på, er derfor om jeg kan slette Vista manuelt med urforskeren (i XP). Når jeg starter PC-en får jeg valget mellom å starte opp Vista eller XP. Hva vil skje med oppstarten dersom jeg sletter Vista? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

oppstartsvelgeren som ble installerte på pc'n din da du installerte vista tror jeg ikke du har lyst til å slette, right? Det du kan gjøre er å først kopiere over alt fra vista-partisjonen som du har lyst til å ta vare på. Så kjøre en "fixmbr" (du trenger windows-cd for dette), slik at XP starter ved oppstart av maskinen. Så kan du formatere vista-partisjonen og bruke den til det du vil

Lenke til kommentar

Kan jeg avinstallere Vista da, uten å formatere harddisken. Eller er det mulig å slette alle filene utenom denne oppstartsvelgeren? Og hvis jeg hadde formatert D stasjonen, så ville vel PC_en ha fungert normalt, så da er det kanskje mulig å slette filene trygt? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...