Gå til innhold

IGN: Shadowrun 360 vs PC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig unødvendig av MS å tvinge på oss Vista upgrade for dette.

Jeg hadde gledet meg til å få sjekket ut mulighetene med live på pc etterhvert, men dengang ei..

Sjansen blir nok heller stor for at jeg går til innkjøp av en 360 når blue dragon kommer.

Lenke til kommentar
Mister jo latterlig mange spillere ved å vere VISTA only.

Ja, det tror jeg på.. Mange som ser på Vista som dyrt, unødvendig og buggy hittil. De fleste vil nok flytte over med tid, men synes alikevel det er for tidlig for å kreve dette av forbrukerne.

Ganske trist egentlig, da jeg tror mange pc eiere som ikke har 360(meg included) ville være interessert i dette.

Endret av tidus2k4
Lenke til kommentar

Jojo,men dette her skulle jo liksom "åpne" for spilling mellom platformene, og da er det jo idiotisk å utelukke esktremt mange potensielle brukere. Klart de pusher på for å få solgt VISTA som til no har floppet, men eg meiner ihvertfall det er for tidlig.

Lenke til kommentar
Nok ett veldig bevist valg av MS siden Vista selger dårlig. Samme gjelder valget de tok når de valgte å ikke gi ut DX10 til XP.

8442739[/snapback]

Så vidt jeg husker var ikke Vista sluppet under fjorårets E3 når det ble annonsert at Shadowrun ble Vista only så det utsagnet der holder ikke mål.

Lenke til kommentar

MS viste nok at å selge vista kom til å bli vanskelig i starten. Og slike tiltak gjør at mange føler at de må gå over til Vista.

Men for all del, jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg satt med kontrollen over MS. En meget smart måte å få overgangen fra xp til vista til å gå raskere.

Lenke til kommentar
MS viste nok at å selge vista kom til å bli vanskelig i starten. Og slike tiltak gjør at mange føler at de må gå over til Vista.

Men for all del, jeg hadde gjort akkurat det samme om jeg satt med kontrollen over MS. En meget smart måte å få overgangen fra xp til vista til å gå raskere.

8443082[/snapback]

Microsoft Game Studios formål er å selge spill, ikke operativsystemer, og jeg tviler på at Bill Gates & co legger seg så mye opp i businessen deres. Hovedgrunnen til at det ble Vistaeksklusivt er jo pga Live Anywhere funksjonen.

Lenke til kommentar

Er vel så enkelt at Vista er designet for å spille mellom de to platformene, noe ikke XP er. For å få XP til å gjøre dette må MS lansere en oppgradering. Siden da XP snart nærmer seg slutten på sin levetid er det ikke å forvente at det vil skje.

Iallefall slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar
Nok ett veldig bevist valg av MS siden Vista selger dårlig. Samme gjelder valget de tok når de valgte å ikke gi ut DX10 til XP.

8442739[/snapback]

Dette er langt ifra et rent markedsførings valg. DX10 er veldig knyttet til Vista og den nye driver modellen, så en DX10 WinXP versjon hadde ikke vært mulig, ihvertfall hadde det vært ganske noe annet enn hva DX10 er for Vista.

Lenke til kommentar

Er ikke Crysis også kun Vista? For å få full gelde av det spillet så må man jo ha DirecX10, og det finnes kun for Vista.

Crysis er jo spillet som PC-gamere er hypet på om dagen, så det vil jo booste salget av Vista blandt disse. Og da er det jo ikke noe stort problem at Shadowrun er kun for Vista.

Og som nevnt tidligere her; Shadowrun er såpass mye integrert opp mot Live, og Live ligger i plattformen til Vista. Bare det er begrunnelse nok for at spillet kommer kun til Vista. Og ikke skjønner jeg hvorfor man begynner å klage på dette nå. Dette har vært klart i et års tid nå.

Lenke til kommentar
Er ikke Crysis også kun Vista? For å få full gelde av det spillet så må man jo ha DirecX10, og det finnes kun for Vista.

8449789[/snapback]

Nei. Du vil kunne kjøre Crysis på 2000/XP og Vista. men har du et skjermkort med støtte for DX10, må du ha Vista. Forskjellen er ikke så veldig drastisk som kanskje mange tror. Hovedfokuset til DX10 er "båndbredde", altså flaskehalsene som er i tidligere DX-versjoner er fikset. Koden er skrevet fra grunnen av. Med dette kan man kjøre bedre partikkeleffekter, detaljer og shadereffekter enn før.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

8449789[/snapback]

Nei. Du vil kunne kjøre Crysis på 2000/XP og Vista. men har du et skjermkort med støtte for DX10, må du ha Vista. Forskjellen er ikke så veldig drastisk som kanskje mange tror. Hovedfokuset til DX10 er "båndbredde", altså flaskehalsene som er i tidligere DX-versjoner er fikset. Koden er skrevet fra grunnen av. Med dette kan man kjøre bedre partikkeleffekter, detaljer og shadereffekter enn før.

8450479[/snapback]

Ehmm man må da vell ikke ha vista for å kjøre crysis for det om man har et dx10 kort.......

Du mener vell selvfølgelig at OM man vil spille med dx10 for det man har støtte for det på skjermkortet så må man ha vista vell

Endret av AllColer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...