Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

Boligalarm - hvilken type/selskap?

Anbefalte innlegg

Hei!

Vurderer å skaffe meg en boligalarm, og lurer på hvilken type/selskap som er best?

Hvor kan jeg eventuelt få tak i en bra en med kun sirene (uten tilkobling til vaktselskap) som kan monteres selv?

Trenger vel antageligvis 2 dør-detektorer og 2 bevegelsessensorer pga planløsningen.

Noen som har noen gode tips her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv er alarmsystemet i dette huset drevet av Securitas Direct.

Denne har trådløse detektorer, dør, bevegelse og brann er vell de mest standar.

Ellers har clas ohlson sett som du kan koble opp selv, både trådløse og ikke trådløse, har hørt at dette skal være skikkelige saker.

Trådløs: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=7523383

Ledningsbasert sett: http://www.clasohlson.no/Product/Product.aspx?id=1631069

Kategorien alarmsentraler: http://www.clasohlson.no/Product/Category....3;251690;251184

Lenke til kommentar

Ja, Clas Ohlson trådløs-pakka ser jo ganske ålreit ut den, og er trådløst som er aktuelt..

Noen andre steder de selger trådløse alarmen til en grei pris a?

Hvordan er det å kjøpe av Securitas/Hafslund, men ikke ha oppkoblet til sentral, kun til egendefinert nummer?

Lenke til kommentar

Som vekter kan jeg vel endel om dette temaet..

Som basispakke, vil jeg anbefale at du iallefall har to magnetkontakter

(hoved-ytterdør og bakdør/verandadør), samt IR detektorer strategisk inne i husene og en alarmsentral/sirene.

Alternativt ville jeg vurdert branndetektorer og nøkkelsafe (safe plombert i huset ditt, slik vekter ev har tilgang ved utrykning)

Styr unna Clas Olhson (jeg er ikke selger, bryr ikke meg hvilket merke du velger, men om du først skal kjøpe noe slikt, kjøp ordentlig.)

Det finnes mange forskjellige abonoment, hvor du som bruker/kjøper har mye muligheter. Jeg nevner eks...

- Utelukkende oppringning til kontaktperson(er)

- Oppringning hvor du velger om du vil ha utrykning

- Uytrykning

Osv..

Sjekk ut Securitas Direct, Securitas Aroundio, Hafslund, G4S eller

alternative vekterselskap i ditt område. Det er ikke til å legge skjul på, at disse 4 ("største") jeg nevner her, lever MYE på rykte, men jeg ser selv hvordan ting burde/burde IKKE være på jobb. Så med erfaring kommer kvalitet (forhåpentligvis :))

Og om det er mer du lurer på? PM ivei ;)

Endret av Chri3tian
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For slike ting er gjerne laget billigst mulig, og det skal "litt" til for å klare å lage et system som ikke må gjenomgå mye testing før det blir bra.

Så hvorfor ikke bruke noe som er iallefall litt testet?

Anbefalinger? Ja.. om du vil ha utrykning, så se i nærområdet ditt hvilket selskap som er størst. Sjansen er da stor for at om noe skulle skje, så er de raskt ute.

Og jeg.. helt subjektivt.. mener at systemet i Sec er det beste. Pga av mine fire år som utrykningsvekter har jeg sett de fleste. Men betviler ikke at en vekter fra et annet firma vil sette spørsmålstegn her :)

Lenke til kommentar

For å si det slik, jeg er veldig missfornøyd med kvalliteten på alarmen til securitas, denne alarmen's PIR detektor er ikke tilfredstillende nok i forhold til å oppdage bevegelse, jeg har selv testet dette en god del og den tar seg dårlig ut i forhold til en jeg har testet fra clas ohlson som også er mye billigere.

Dørdetektoren er også lett å sette ut av spill med en uopdagelig magnet festet til en skrue som er på en av delene, jeg går ikke mer inn på det.

Sirene skremmer somregel de fleste tyver, også skiltinga med at det er installert alarm.

Vindusklister har vi lært på skolen at er det som stopper de fleste tyver til å bryte seg inn i akkuratt det huset og heller gå til naboen, her ville jeg heller hatt et securitas klister en et clas ohlson.

Det trådløse systemet fra clas ohslon må gjennom akkuratt de samme testene som securitas må ta på sine systemer, om securitas velger å ta flere har jeg ikke kjenskap til, men systemene skal fungere samme om det er fra biltema, clas ohlson, hafslund, securitas, ol.

Lenke til kommentar

Jeg håpte på at det kom litt innlegg på minussiden ôg :)

Husk på at jeg har med oppimot hundrevis av utrykningskunder,

derav at jeg er fornøyd med Sec. Antall tekniske feil er liten, men selvfølgelig eksisterende.

Men reagerer litt på det med testingen du skriver. Jeg vet at våre's system må gjennom ISO tester, som setter nye krav hvert år.

Dette finner jeg ingen info om på clas ohlson.no? Har du noe som kan bekrefte dette?

Og sånn med normal tankegang.. Du kjøper ikke alarm for å beskytte dine verdier på biltema? Har skrudd nok på bil og hus til å vite at 90% av artiklene her er ren boss! Samtidig som man ikke kan gå gjennom ClasOhlson uten å kjøpe noe helt unødvendig dill.. "Best på dingser"?

edit: Er ikke det også slik at alarmen MÅ være godkjent gjennom forsikringsselskapene for å gi reduksjon i forsikring? Derav ISO..

edit 2: "Goggen90" - om du virkelig er 17 år........ hvordan kan jeg da vite at du har tilstrekkelig med kunnskap om sensorer/detektorer til å kunne komme med kritikk som du gjør her? Btw.. siste fra Sec-fronten om detektorer er en sabotasje-alarm innebygd i alt. Jeg tror min taushetsplikt stopper meg her, men jeg er langt ifra overbevist om dine metoder..

Endret av Chri3tian
Lenke til kommentar

Jeg vet tilstrekkelig med kunskap om detektorer for jeg går på Elektro hvor man har fag der et av få hovedtema er inbrudd og brannalarm anlegg.

Jeg vet at securitas har sabotasje på alt, det skulle bare mangle.

For at du skal få reduksjon i forsikring regner jeg med at annlegget være testet, har ikke peiling på hvilke tester, men det må nok være testet nok til å tilsi at dette er et fult brukbart system.

Vist du er en fattig student som ikke har økonomi til å bettale flere hundre kroner i alarmutgifter i månden, men har en bærbar pc, et stereo annlegg, iPod ol. kjøper du alarmen for å beskytte dine verdier jo.

Jeg refererer til læreren min når jeg sier at "billigalarmer" må gjennom samme tester som "merke" alarmer.

Om dette er CE eller ISO har jeg ikke peiling på, men det skal værtfall være nok til at systemet er brukbart.

Endret av goggen90
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...