thomanil Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei, jeg har nettopp skiftet ut litt innmat i burken min. Nå har jeg imidlertid store problemer med å få satt igang med reformat/windows-install, siden pc'en nekter å boote fra windows-cd. Etter ombygging ser riggen slik ut: HK: Asus M2N-E SLI CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz RAM: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2 gig GPU: Asus Radeon X1950PRO 256MB Lyd: Soundblaster Audigy Harddisken er en ny Western Digital S-ATA disk på 500gb, den sitter i SATA1-koblingen. Dvd-spilleren er en gammel IDE-basert spiller, den sitter som master i primær-IDE-kanalen (har dobbeltsjekket dette) Jeg har så langt: - Sjekket boot order i bios, dvd-spilleren står øverst - Endret IDE-spor og master/slave forhold på dvd-spilleren metodisk - Disablet floppy i bios (har ikke floppy i det hele tatt) - Bannet og svertet en del Alt uten resultat. Sitter bom fast her nå, setter stor pris på gode råd... Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren. Lenke til kommentar
stenhaugmo Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren. 8441067[/snapback] du kan prøve og resete cmos Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har du prøvd andre CD'er? Windows CD kan være noe spesiell. Booting a CD Troubleshooter: http://www.iol.ie/~krakowangus/bootupcd.htm Lenke til kommentar
thomanil Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Har du prøvd andre CD'er? Windows CD kan være noe spesiell.Booting a CD Troubleshooter: http://www.iol.ie/~krakowangus/bootupcd.htm 8441830[/snapback] Skal brenne en live-distro av linux (ByzantineOS eller noe) og teste om det er min cd det er noe galt med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå