Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC vil ikke boote fra windows-cd, trenger tips...

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har nettopp skiftet ut litt innmat i burken min. Nå har jeg imidlertid store problemer med å få satt igang med reformat/windows-install, siden pc'en nekter å boote fra windows-cd.

Etter ombygging ser riggen slik ut:

HK: Asus M2N-E SLI

CPU: AMD Athlon 64 X2 4600+ 2.4GHz

RAM: Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2 gig

GPU: Asus Radeon X1950PRO 256MB

Lyd: Soundblaster Audigy

Harddisken er en ny Western Digital S-ATA disk på 500gb, den sitter i SATA1-koblingen.

Dvd-spilleren er en gammel IDE-basert spiller, den sitter som master i primær-IDE-kanalen (har dobbeltsjekket dette)

Jeg har så langt:

- Sjekket boot order i bios, dvd-spilleren står øverst

- Endret IDE-spor og master/slave forhold på dvd-spilleren metodisk

- Disablet floppy i bios (har ikke floppy i det hele tatt)

- Bannet og svertet en del

Alt uten resultat. Sitter bom fast her nå, setter stor pris på gode råd... :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren.

Lenke til kommentar
Glemte å si at jeg har flashet bios til nyeste versjon jeg fant i update-programmet til Asus, uten at det hjalp. Akkurat nå har jeg skiftet ut s-ata disken med den gamle ide-disken for å ha noe å boote fra og teste systemet. Systemet ser ellers ut til å funke fint, men får altså ikke bootet fra cd/dvd spilleren.

8441067[/snapback]

du kan prøve og resete cmos

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...