Gå til innhold

Det å stå i kø i Norge

Anbefalte innlegg

bare lyst å nevne det, at når det er en ledig kasse, så er den up fpr grabs, har du stått lenge i køen og ikke gidder å kaste deg over i en ny kasse så bryr du deg for lite, førstemann til mølla når ny kasse åpnes.

Selv så har jeg faktidk ikke så veldig dårlig tid at jeg kaster meg foran, hvis du ikke har tid nok til å stå litt i kø så har du dratt for seint på butikken. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jobber i selv i en esso stasjon..

Da en sniker en dag gikk foran en unge på 14.

Hva gjorde jeg?

Jeg stengte den ene kassen som feitingen sneik seg til, å åpna kasse 2 som er 1m til høyre for kasse 1. Da kom ungen først i køen :p

Da slasken kom til kassen spurte mannen om hvorfor jeg skiftet kasse. Da besvarte jeg med at sniking er feigt, og sånt liker vi ikke på denne stasjonen. Han smilte bare :D

Lenke til kommentar

Her jeg bor går de med høyest respekt for seg selv (som vanlig et godt stykke utpå jordet) fremst i køen, med mindre det er far som står foran.

Lenke til kommentar
Jobber i selv i en esso stasjon..

Da en sniker en dag gikk foran en unge på 14.

Hva gjorde jeg?

Jeg stengte den ene kassen som feitingen sneik seg til, å åpna kasse 2 som er 1m til høyre for kasse 1. Da kom ungen først i køen :p

Da slasken kom til kassen spurte mannen om hvorfor jeg skiftet kasse. Da besvarte jeg med at sniking er feigt, og sånt liker vi ikke på denne stasjonen. Han smilte bare :D

8455291[/snapback]

Fint med noen som iallefall tar seg av saken ;)

Lenke til kommentar

Jeg var på butikken, og handlet noen greier, plutselig smetter en liten stygg feit dritunge foran meg i køen. Jeg sier: "Hey, stell deg bakerst i køen" ungen reagerer ikke, så tar jeg å presser han unna, Det ser mora, og hun kommer og gir meg huden full... Husker ikke helt hvordan det endte men hun fikk en skyllebøtte av meg hun å...

Lenke til kommentar
Jeg var på butikken, og handlet noen greier,  plutselig smetter en liten stygg feit dritunge foran meg i køen. Jeg sier: "Hey, stell deg bakerst i køen" ungen reagerer ikke, så tar jeg å presser han unna, Det ser mora, og hun kommer og gir meg huden full... Husker ikke helt hvordan det endte men hun fikk en skyllebøtte av meg hun å...

8458072[/snapback]

Hadde klappa til ungen og satt morra på plass.

Lenke til kommentar
Jeg var på butikken, og handlet noen greier,  plutselig smetter en liten stygg feit dritunge foran meg i køen. Jeg sier: "Hey, stell deg bakerst i køen" ungen reagerer ikke, så tar jeg å presser han unna, Det ser mora, og hun kommer og gir meg huden full... Husker ikke helt hvordan det endte men hun fikk en skyllebøtte av meg hun å...

8458072[/snapback]

Hadde klappa til ungen og satt morra på plass.

8458088[/snapback]

du aner ikke hvordan det lille stygge grisetrynet til den ungen irriterte meg, det lille stygge feite gliset... Får nesten bare lyst til å finne han igjen og denge'n :)

Endret av tu30r6
Lenke til kommentar

Når eg tek gjennomgåande bussar frå Bergen sentrum (Til dømes 80 og 90) er det alltid mange som skal av der. Det fine er at når eg stiller meg på ein måte som gjer at alle kjem seg ut på ein effektiv måte, så går dei andre som skal på bussen forbi meg. Dei pressar seg inn på bussen og tvinger dei som skal av, gjerne småbornsmødre med bornevogn, til å vente til dei har komt inn på bussen, stappa kortet nedi og sutte seg før dei kjem seg ut... :rolleyes:

Lenke til kommentar

Jeg er så snill at jeg ikke sier noe, kanskje dumt, men gidder ikke å lage noe styr. Det har hendt seg at jeg har spurt om jeg kan få slippe forbi, hvis jeg bare har et par ting og de fremfor har et aldri så lite lass. Har bestandig fått innvilget min forespørsel, bruker også å slippe forbi folk hvis jeg befinner meg i motsatt situasjon.

Lenke til kommentar

Finnes bare noen få ting som nytter mot idioter som har VM i først inn på bussen det er strake armer, albuer eller en hard knuff med skulder'n. Da vinner man som regel dette kappløpet.

^fmj, jeg var sånn før. Jeg kunne ofte være offer når jeg var liten at folk utnyttet dette og snek. På et tidspunkt fikk jeg nok av all slik oppførsel og har begynt ta kraftig til motmæle. Vil også si at jeg ikke bryr meg om hva de andre i f. eks butikken tror om meg.

Det at folk synes at det er ok at folk hiver seg først når de står bakerst i køen når det åpnes en ny kasse; dette er egoisme på høyeste nivå. Det er på ingen måte slik at de har ventet kortest i køen plutselig har betalt før de som har stått i 5-10 minutter, dette går på ren EQ-

.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Bussen går vel ikke uten deg den. Litt værre når jeg var i moskva og russerne blei litt furtne og bana seg veg inn på metroen sånn at sistemann i gruppa mi ikke kom seg av. Ikke noen åpne/lukke-knapp der i gården, ikke værre enn at han fikk seg en ekstra rundttur til neste stasjon og tilbake, men dog... Erre mulig? Trodde det var ganske åpenbart at avstigende har førsteprioritet.

Å se trynet hans fra andre siden når han febrilsk lette etter en måte å åpne døra på mens toget begynte å rulle var rett og slett ubetalelig :-)

Lenke til kommentar
Det at folk synes at det er ok at folk hiver seg først når de står bakerst i køen når det åpnes en ny kasse; dette er egoisme på høyeste nivå. Det er på ingen måte slik at de har ventet kortest i køen plutselig har betalt før de som har stått i 5-10 minutter, dette går på ren EQ-

.

8464646[/snapback]

Les hva jeg skrev en gang til. Ganske nøyaktig det motsatte av hiver seg først. Hiver du deg inn i den nye køen uten å la en forran i køen gå først om han ønsker det er du en "asshole" på samme måte som metodene du beskriver. :whistle:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...