DNA Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ingen tørr å snike forand meg Lenke til kommentar
Carl M Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 I butikker og slikt gidder jeg ikke akkurat å stresse på meg høyt blodtrykk over folk som sniker og hva enn det måtte være samme hvor frekke de er. Jeg tar meg heller god tid, men akkurat det der med skitrekk får meg til å koke over, fy faen hvor jeg hater køene der... Når det faktisk er sånn at du må tilbringe godt over halvparten av tiden i kø/trekk for å stå litt på ski burde det være fullstendig selvskrevent at folk viste litt respekt i køen. Men slikt er det ikke med nordmenn nei, formålet med køen er å snike og jukse seg til mest mulig. Jeg klarer ikke å fatte hvordan unger makter å bli oppdratt til å bli så forpult frekke og egoistiske. Ufyselige snørrunger som baner seg vei mellom beina på folk, oppå skia til folk, presser seg inn forbi langs gjerdet. Får jeg sjangsen tar jeg kontant og setter ut armen/foten slik at avskummet ikke klarer å komme forbi, gjerne knuffer litt. Dog, det jeg helst vil gjøre er å lappe til dem og hive dem på hue å rævva over gjerdet og ut av køen. Dessverre ville ikke akkurat det ha hjulpet. Så ille er det at jeg etterhvert heller bare lar være å gå i trekket, i hverfall på små plasser og i hvertfall i høysesongen - rent ut av hensyn til mitt eget blodtrykk. Lenke til kommentar
000111222 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 På skulen står ein ofte i kø til mikrobølgeomnane. Var ei som trudde ho kunne snike seg inn foran meg fordi venninna sto der. Informerte ho høflig om at "eg trur eg er før deg i køa". Ho vart litt overraska, og eg slapp å vente for lenge... Veit ikkje om ho prøvde å spele på utsjånad, kjønn eller kva faen. Men den funka ikkje på meg i alle fall. Lenke til kommentar
Vaktmestern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg hadde en episode i går på Esso da jeg skulle vaske bilen. Traska inn for å kjøpe sånn sjablong eller hva det nå heter som du putter i automaten. Plutselig kommer en mor og dattera hennes og stiller seg forran meg. Dem var i butikken før jeg kom inn, men dem sto faen ikke i kø, dem bare dreiv å plukke smågodt til den overvektige ungen. Dritirriterende. Dessverre er ikke jeg en person som sier i fra så jeg bare tenkte inni meg hvor dust dem var. Vanligvis har jeg aldri noen problemer med kø hverken på butikker eller på bussen, folk bruker ofte å la andre gå forran seg her i strøket. F.eks når en ekspiditør spør hvem det er sin tur så blir det ofte litt sånn "Du var vel her først, neida har god tid." Første gang jeg har opplevd bølling i kø. Lenke til kommentar
Der Kommissar Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Usj, har hendt med meg utallige ganger, at folk sniker seg foran meg. De mest irriterende episodene må være i skitrekk-køa i det lokale alpinanlegget: En liten dritunge hadde sneket seg gjennom hele køa, og var kommet bort til meg. Jeg klasker armen min mot rekkverket ved siden av meg, slik at ungen ikke skulle presse seg langs rekkverket og forbi meg. Han ser på meg, og dukker rett og slett under armen min og fortsetter fremover. Jeg tok uansett tak på han og brukte han for å stake meg framover (står på brett), så han kom ikke langt. Det andre meget irriterende jeg opplevde der var en svær, smellfeit unge som i tillegg til å kjøre rett ned uten hensyn, hopper over gjerdet etter automaten/bommen. Men jeg dro uansett i han, og brukte også denne dritungen til å stake meg fremover, mens jeg spurte om han hadde lært seg folkeskikk noen gang. Dessuten trampa kompisen min på skia hannes hver gang han skulle ta dem på (slik at de ikke hektet seg), så han fikk som fortjent. Deretter har vi jo plagsomme damer i 60-åra som kjører handlevogna inni deg og bøller seg forbi... Lenke til kommentar
Earendil Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Jeg: Dra til helvete, så gav jeg henne et fin liten dytt får jeg glatt gikk først i den nyåpende kassen jeg faktisk var først i køen til... 8440922[/snapback] Wtf? Det er minst like frekt å oppføre seg sånn ovenfor totalt ukjende folk. Lenke til kommentar
Tronderbart Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ingen tørr å snike forand meg 8443444[/snapback] Haha! Jeg gir penger og det jeg skal ha til den forran i køen og ber han kjøpe det for meg XD Trenger ikke å snike da Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg: Dra til helvete, så gav jeg henne et fin liten dytt får jeg glatt gikk først i den nyåpende kassen jeg faktisk var først i køen til... 8440922[/snapback] Wtf? Det er minst like frekt å oppføre seg sånn ovenfor totalt ukjende folk. 8445715[/snapback] Stemmer, helt klart. Om noen vil ha noe på gang så får de det Spiller ingen rolle om jeg kjenner dem eller ikke, de kan droppe prøve seg på noen frekkheter mot meg så da får de høre det. Bruker forøvrig være like frekk mot venner av f. eks moren min om de gjøre noe galt. Gjort det en gang og gjøre det gjerne igjen om det samme senarioet skulle dukke opp. Dette med busskø som blir nevnt ovenfor er også morsomt, hadde en episode med en som nylig flyttet til stedet jeg bor, fra før bor det mange vellstående og rike mennesker her, men mange har bena plantet på jorden. Denne fyren har dog ikke dette maken til klyse. Jeg står altså å venter på bussen idet den stopper og åpner døren så står vi på rekke på vei inn. Denne klysen ser jo klart at det er lite plasser og vil sikre seg en så han typ knuffer meg ut av køen, da kommer mitt comeback idet han skal gå på kommer det en hard skulder mot han så han ikke kommer seg på, så sa jeg snike det kan du bare drite i! Vet selv at jeg er har det i kjeften når noen oppfører seg drøyt, kommer alltid til være sånn gitt. Kan bli ganske aggresiv når jeg ser urettferdighet. Endret 22. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
saluttknall Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvorfor er det så ille da? Hun fikk jo som fortjent. Når du først skal være frekk så må eller rettere sagt bør du regne med og bli behandlet med samme mynt. Ser desuten ikke relevansen av at denne kvinne har ukjent. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Damn, damn, damn. Stand-up matriale. 8441035[/snapback] Har et navn til deg: Eddie Izzard. 8441509[/snapback] Open on seven! Open on seven! Damn, they were only checking the teller! Lenke til kommentar
bortevekk Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Bare noen dager siden jeg ble kjørt over av en rullator. Hun så visst køen før meg! Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det jeg opplever som et av de større problemene er betjening som ikke har bein i nesa og tillater sniking. Dette bidrar på en måte til "legalisering" av sniking. Skulle ønske flere ansatte kunne sagt ifra om køkultur. Er vel generelt en uting i Norge at betjening alltid skal bøye seg etter kunden (selv om mange er det stikk motsatte). Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Her i byen er gamle damer det største problemet. Hvertfall på bussen. Der bruker mange albuer og det som verre er. Noen ganger når det er folk som er spinklere og mindre enn meg frister det av og til og bare slå, selv om jeg ikke har gjort det enda. Lenke til kommentar
ikkeno Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har en fin episode fra røldal skisenter: Bilettkøen var laaang denne dagen og jeg hadde stått der lenge. Endelig var det blitt min tur og en kar kommer opp på siden av meg å sier "skal bare spør om noe" ja greit tenker jeg. så sier han til damen i kassen "50 dagskort..." og dette skulle han betale med kontanter.... Ja, jeg ble en smule forbannet Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Ness på skolen er det slik: 8.klassinger står fremst i køen i kantina, så kommer vi 10.klassinger og vi brøyter de vekk med mye latter. YEY først i køen Lenke til kommentar
Campin Carl Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 jeg var med pappa og spiste pizza,jeg skulle bare ha meg en brus og gikk i kjøleskapet der, hentet en urge og gikk og stilte meg i køen. En mann ble ekspedert før meg. To menn ble ekspedert før meg. Tre menn ble ekspedert før meg. Sånn gikk det i et kvarter før jeg ga opp og drakk brusen og betalte for den på vei ut, hu som sto i kassa var sikkert 1.90, hvis jeg møter henne i dag og hun overser meg igjen skal hun personlig få trynet sitt knust i disken på Stallen(der jeg spiste da) og kjøpe en pizza til meg, så det er ikke bare dårlige kunder i køene faktisk ekspeditriser som er stygge i huet sitt og å ødelegger køen Lenke til kommentar
Nedward Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Etter at jeg hørte på Mina i forrige uke (?) ble jeg inspiret til å begynne å si i fra når jeg opplever noe urett. Desverre har jeg enda til gode å bli utsatt for sniking siden jeg hørte programmet. Men faen heller, neste gang det skjer _SKAL_ jeg si i fra. Jeg har alt for mange ganger opplevd at folk sniker seg forbi. Spesielt på utesteder. Når jeg er ute å drikker fokuserer jeg på å unngå å lage en scene (les: slagsmål o.l.) derfor bruker jeg å la folk som bryter seg fram i køen bare være i fred. Men neste gang, uavhengi av hvem, hva og hvor skal jeg faen meg si i fra. Forresten, jeg har et spørsmål til dere. Hvis en venn av deg står lang fram i en kø (skole kantina f.eks.), er det da riktig å gi vennen din penger slik at han handler for deg?. Har vært vitne til en del slikt, men det virker som det er allrigrth selv om det teknisk sett er sniking. Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Det med at folk kjøper til hverandre er faen så irriterende. I kantina på skolen er det forferdelig. "Ja, jeg skal ha 2 ciabattaer, en rød iste, en grønn iste, en yoghurt, en baguett, en hal baguett, en rød iste til. Nei, en grønn. Ja, og så skal jeg ha tre ciabattaer til" Og så kommer du da der og skal ha melken din og kanskje en gulerot som står på benken foran døra. Men neida, der er det masse små 8-klassinger som skal brøyte seg frem, hyle, skrike, dra hverandre vekk og død og faenskap på likt. Så nå har jeg fått de i kantina til å gi meg melka over alle de andre, så jeg kan bare gå bak i den klynga som er der, strekke frem hånda, og få melka over hele køen. Det er litt småkos. Lenke til kommentar
Sinnsyk asylaspirant Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Bare noen dager siden jeg ble kjørt over av en rullator. Hun så visst køen før meg! 8446183[/snapback] Vedkommende hadde nok spilt litt for mye Grand Theft Auto! Hater folk som presser og sniker og stresser noe jævlig. Det gjelder ikke bare køen foran kassa på Rimi. Det gjelder overalt. Det gjelder når jeg prøver å få meg sitteplass i kantina på skolen, så er det en evig kamp. Å gud, det koker i huet. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Jepp, tenk dere om når dere står i kø og sifra når noen driver med sniking! ughh Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå