ugotabanana Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Tjo! Dette fenomenet med kø er det ganske få mennesker i dette langstrakte land som faktisk ikke har fattet. Den siste tiden har jeg vært borti to episoder i butikken/kiosken der folk oppfører seg jævlig arrogant/sniking. Hadde en episode for par uker siden der skjedde følgende: Jeg står i kø på Narvesen kanskje 15 personer i kø fordelt på to kasser. Plutselig kommer det to fra den ene køen og stiller seg foran meg, jeg tenker WTF? Så jeg spør slik Jeg: "Du, hva er det du egentlig driver med" Snikern'e "Vi stod i feil kø" Jeg: "Jahapp, det kan ikke jeg noe for, bruk huet ditt og still deg bakers" Snikern "Dere ungdom nå tildags altså hva er det dere tillater dere" Jeg "Hva med de eldre nå tildags da?, still dere bakerst i køen, ikke andre's skyld at dere ikke engang klarer stille dere i riktig kø" De gikk ikke bakerst i køen, men jeg knuffet de bort, slik at jeg kom forbi, dette er slikt idioti man aldri ser om man tar turen til en butikk i utlandet. Epidode fra ICA idag: Er på vei til kassa køen da jeg kommer samtidig til en kasse som en gravid dame, så jeg sa at hun kunne gå foran meg. Deretter står jeg bak henne litt, så åpner det en ny kasse. Da kommer det en noe eldre kjerring bak meg som hopper inn foran meg, dette er bare heeelt latterlig så jeg sier Unskyld?, ikke noe svar fra dette individed så jeg river henne i skuldern så jeg får øye kontakt og spør følgende: Jeg: Hva ere du holder på med? Du så jo forfan at jeg stod foran i køen? Snikern: Hva er det du tror om meg? Jeg ville latt deg gå foran...! Jeg: Jævlig rart at du hopper fram og har jævlig dårlig tid da om jeg skulle få gå foran, du bør lære deg kø politikk det er ikke jævlig vanskelig oppføre seg noenlunde skikkelig. Snikern: Tro hva du vil Jeg: Dra til helvete, så gav jeg henne et fin liten dytt får jeg glatt gikk først i den nyåpende kassen jeg faktisk var først i køen til... Altså hva driver folk egentlig med? Jeg vet at jeg bruker være ganske frekk i kjeften, men fy fader det gåkke an. Har du noen episoder med idioter i kø? Endten det er trafikk eller butikk Endret 21. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
AndyG Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hadde en episode selv hvor jeg er i en databutikk. Det er to køer, én til hver kasse. I den ene køen er det to personer, i den andre er det én. Jeg stiller meg altså bakerst i den korteste køen. Han som var foran meg ble tilfeldigvis fort ferdig; flott, tenkte jeg. Men tror du ikke dusten bakerst i køen ved siden av kom løpende og dyttet meg bort, og sa "jeg stod her lenger enn deg". Forbanna nisse. Så når jeg skulle gi han en opplæring i køkultur måtte jo selvfølgelig soppen bak disken snu seg og snakke med snikern, og dermed "legalisere" snikingen hans. Angrer på at jeg ikke blåste meg opp og went mental. Makan til dust. Merker ofte at det er eldre mennesker som oppfører seg som tufser i køer. Tror det er politisk korrekt for eldre å mislike ungdom og derfor legalisere å skubbe oss yngre bort. Burde ta skikkelig igjen, men jeg gjør sjeldent det. Vet ikke hvorfor egentlig; føler kanskje at det er lettere å bare holde kjeft og vente litt til. Endret 21. april 2007 av AndyG Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 På skolen min er det en regel som sier at de eldre elevene har lov til å gå forran de yngreOo Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Damn, damn, damn. Stand-up matriale. Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 På skolen min er det en regel som sier at de eldre elevene har lov til å gå forran de yngreOo 8440998[/snapback] Om du klarer hamle opp med noen av de ville jeg lett tatt en konfrontasjon! Jeg sier ifra med engang noen ikke oppfører seg generellt i samfunnet hvorfor? aner ikke, men jeg blir forbannet så da er det GAME ON! Nå har det seg slik at jeg bare har møtt eldre mennesker så langt men om jeg møter noen som vil ta en konfrontasjon i en kø så er de veldig velkomne hos meg. Fler ganger med slike nek i kø så smeller det snart. Lenke til kommentar
goliatmo Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er ikke en uskreven regel, det er en regel vedtatt av elevrådet.. Nå kan de ha det så godt når jeg ikke ble tillitsvalgt > Lenke til kommentar
AndyF Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 på skolen min er det jo rent helvete. kantina lager ca 70-80 baguetter hver dag og det er sikker 100 som skal kjøpe+ andre ting i kantina. somregel er et fullstendig kaos og mange sniker og dytter. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 brutti: Første situasjon er helt grei, men i den siste oppførte dama seg helt rett. Når en ny kasse åpner seg er plassene i den fritt vilt for alle, uavhengig av hvilken plass du hadde i en eldre kø. Det eneste smutthullet er at de som er helt nye i køen må bevege seg rolig på vei til kassen/skranken, og dersom noen i den gamle køen forter seg eller på en annen måte indikerer at de skal ha førsteplass i den nye køen skal de få slippe forbi. Men det gjelder bare førstemann, og "etterpåhengere" av førstemann i den nye køen fra den gamle køen skal gis "the evil eye". Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Damn, damn, damn. Stand-up matriale. 8441035[/snapback] Har et navn til deg: Eddie Izzard. Lenke til kommentar
stoltz Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hadde en opplevelse på geilo for en stund siden. Meg og en kamerat skulle spise på varmestuen, men det eneste ledige bordet var ute, så vi la fra oss tingene der og gikk og stilte oss i køen. Etter en 10-15 min i den relativt lange køen ble et bord ledig så jeg skyndtet meg å hente tingene våre og stilte meg tilbake i køen hvor kameraten min hadde holdt plassen. Fyren bak som jeg vil tipe var i 50-årene, prikker meg på skulderen: Det der synes jeg ikke er noe særlig. Meg: Hva, jeg sto her. Skulle bare ut og hente tingene. Fyren: Men jeg har ikke sett deg før. Meg: Det er da virkelig ikke mitt problem. Kameraten min holdt plassen. Fyren: Jeg synes du skal gå bak i køen. Vi har faktisk stått her veldig lenge. Meg: Jeg synes det er jævlig lavmål å lyge seg fram i køen på den måte. Jeg snur meg. Kanskje ikke nøyaktig hva du snakker om. Er selvfølgelig ikke det samme nå de tror de har rett, men selv om man ser dårligere med årene synes jeg det er unødvandig å kverulere så pokkers mye. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Teit at alle de gamle tror at alle ungdommer er sæggende, lavpannende duster. Og, jeg har hatt mange episoder der gamle folk går foran meg, hvilken rett har de til det? Lenke til kommentar
Shikaru Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Sist gang jeg lot noen snike i køen forran meg var jeg 7 år og en kar i 30 åra ellernoe ( trur jeg, jeg var 7 så jeg husker ikke ) sneik seg forran meg til en sånn pølsebod som er på fotballkamper. Litt frekt å gjøre det på en liten drittunge på 7 år Om folk gjør det nå, så sier jeg ifra, og fløtter dem seg ikke, gjør jeg det for dem. Er sinnsykt frekt å snike på den måten. Får nesten lyst til å gå baias av og til Lenke til kommentar
Korka Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 på skolen min er det jo rent helvete. kantina lager ca 70-80 baguetter hver dag og det er sikker 100 som skal kjøpe+ andre ting i kantina. somregel er et fullstendig kaos og mange sniker og dytter. 8441317[/snapback] bor du hen?? Lenke til kommentar
SKAÐI Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det beste angående sniking var når kameraten min tennte litt.. Vi står i skitrekk køen, og den er laaang... Det er ofte slik at folk ikke er smart nok til å gå helt ut i svingen i denne køen slik at da små personer kan åle seg fremmover... Greit nok, ser ikke noe problem i fylle opp hele kørekka... Jeg og kompisen min har kommt fram til automaten kompisen min skal akkurat til å biipe seg inn da en liten jævel av en snørrunge staker seg over skia mine og fram foran kompisen min, jeg gauler ut til karen "hørt om kø eller" han bare snur seg raskt og skal til å gå inn... ( Han står fortsatt oppå ski til kompisen min og nå koker det over for han, han tar tak i hue til duden, og smeller det (ganske) hardt inn i automatveggen for så å dytte fyren så han tryner ut i sikkerhetsnettet... Han går fint inn og jeg følger etter... Vi traff samme gutt seinere på dagen og da virka det som han hadde lært seg å stå i kø... Lenke til kommentar
ugotabanana Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) brutti: Første situasjon er helt grei, men i den siste oppførte dama seg helt rett. Når en ny kasse åpner seg er plassene i den fritt vilt for alle, uavhengig av hvilken plass du hadde i en eldre kø. Det eneste smutthullet er at de som er helt nye i køen må bevege seg rolig på vei til kassen/skranken, og dersom noen i den gamle køen forter seg eller på en annen måte indikerer at de skal ha førsteplass i den nye køen skal de få slippe forbi. Men det gjelder bare førstemann, og "etterpåhengere" av førstemann i den nye køen fra den gamle køen skal gis "the evil eye". 8441440[/snapback] Det er en kø en ny kasse åpner og du mener de som har ventet korstest har rett til komme først? Det er ikke mye greit. Det er akuratt disse menneske som driver meg til vannvidd. Det er jo pure logikk at de som har ventet lengst da får gå først når det åpner en ny kasse. Det kan ikke være slik at den som tråkler seg først frem vinner en plass? Det beste angående sniking var når kameraten min tennte litt.. Vi står i skitrekk køen, og den er laaang... Det er ofte slik at folk ikke er smart nok til å gå helt ut i svingen i denne køen slik at da små personer kan åle seg fremmover... Greit nok, ser ikke noe problem i fylle opp hele kørekka... Jeg og kompisen min har kommt fram til automaten kompisen min skal akkurat til å biipe seg inn da en liten jævel av en snørrunge staker seg over skia mine og fram foran kompisen min, jeg gauler ut til karen "hørt om kø eller" han bare snur seg raskt og skal til å gå inn... ( Han står fortsatt oppå ski til kompisen min og nå koker det over for han, han tar tak i hue til duden, og smeller det (ganske) hardt inn i automatveggen for så å dytte fyren så han tryner ut i sikkerhetsnettet... Han går fint inn og jeg følger etter... Vi traff samme gutt seinere på dagen og da virka det som han hadde lært seg å stå i kø... 8442860[/snapback] Dette er også et velkjent fenomen, de gangene jeg støter på den slags går de rett i sikkerhetsnettet. Endret 22. april 2007 av brutti Lenke til kommentar
Timur Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er enig med JohndoeMakt, man kan ikke forvente å ha automatisk førsterett på andre kasser. En kø er en kø. I utlandet er det ihvertfall ikke vanlig å gjøre slik. Men det er klart at hun kun vist litt høfflighet, men hadde du tatt meg på skulderen så hadde jeg ikke vært mye vennlig. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er en kø en ny kasse åpner og du mener de som har ventet korstest har rett til komme først? Det er ikke mye greit. Det er akuratt disse menneske som driver meg til vannvidd. Det er jo pure logikk at de som har ventet lengst da får gå først når det åpner en ny kasse. Det kan ikke være slik at den som tråkler seg først frem vinner en plass? Ja. Det er barneskolelogikk at ventetid i den andre køen skal bestemme plass i den nye. Når en ny kasse åpner er det bare å stille seg opp på rekke, uavhengig av hvor du kom fra, og at du sto forran en person i den gamle køen betyr ikke at du automatisk skal stille deg forran den personen i den nye. Det har ikke noe med rettferdighet å gjøre, men enkelhet og effektivitet. Lenke til kommentar
Propaganda Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Meget bra tråd, er mange som ikke har peiling på hvordan en kø fungerer, eller er ålreit nok til å stå i kø på en ærlig og rettferdig måte. Også bra å se at jeg ikke er den eneste som virkelig kan lage en heftig diskusjon midt i en svær matebutikk nettopp fordi noen er idioter nok til å snike. Lenke til kommentar
RastaXP Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Er jo også trivelige folk i køer da. Eldre folk som spør om du vil ha plassen foran osv. Men det verste er altså kiosk køer. Var på Narvesen her forleden og der kan jo folk ikke skjønne hvordan køa er satt. Køa gikk fra venstre og inn til disken, og det var rundt 7 stk som stod på den siden. Plutselig kommer det et fehode av ei merr og stiller seg i lag med gjengen sin på høyre siden. Mannen i kassa ble tydelig irritert, og fortsatte bare å ekspidere de som stod på venstre siden. Da sa høyre-dama høyt slik at han i kassa skulle høre det: "Hva er det han idioten i kassa holder på med? Skifter han kø? Jeg stod jo fremst". Snakk om plagsomme folk, og ikke minst egoistiske folk. Lenke til kommentar
Reached Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Har bare opplevd snille folk som slipper meg foran siden jeg har 2-3 varer mens de har handlekurver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå