Disippel i lære Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har nå satt opp en server med ClarkConnect Community edition 4.1 installert. Denne kjører som DHCP, og den fungerer med FTP, men hvordan klarer jeg å få vist den hjemmesiden som jeg lastet opp med FTP? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 http://lokalipadresseTilCCBoksendin Hvis ikke dette funker, så sjekk om du har startet apache. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Når jeg går til lokal ip, så får jeg bare opp en 404-feil. Hvor ser jeg om apache er installert/kjører? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Er det en slik error du fårFår du opp dette bildet i feilmeldingen? Regner med at du har lastet opp filene dine i var/www/html/ Hvis ikke så legg dem der å prøv igjen. Hvis du legger et bilde som heter bilde.png i var/www/html/ så er url'en http://iptildinadresse/bilde.png Endret 22. april 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Den er grei, men hvordan klarer jeg å få lagt filene der? Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 ja, hvordan kan jeg laste de opp i den mappen via ftp? Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 du deler /var/www mappen din (ver ftp). (se ftp-settings i webconfigen) Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan gjør jeg det? Det eneste jeg kan stille inn inne på "Software>File serices>ftp-server" er "Server Name","Maximum Instances"og"Port" Lenke til kommentar
KjellSpell Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tror han mener config fila inne i serveren. Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hvordan deler jeg den mappa inne i config-fila inne på serveren da? Jeg kan ikke akurayy mye linux.... Lenke til kommentar
Kurume Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) tok feil. Det du da evt. må gjøre er å endre sti mauellt, men det enkleste er bare å overføre filene via windows fildeling (samba). Da kan du dele www mappen. Endret 22. april 2007 av Kurume Lenke til kommentar
Disippel i lære Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Jeg har lagt filene inn på var/www/html nå, men jeg får enda 404 med den CC logoen... Noen som vet hva som er feil? Edit: Jeg skrev bare min.lokale.ip.adresse istedet for min.lokale.ip.adresse/index.htm Men hvordan kan jeg gjøre slik at den vil vise index automatisk? eller gå ikkje det an? Endret 22. april 2007 av Disippel i lære Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå