Gå til innhold

Kan man bruke microsoft msn i ubuntu?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mye "offtopic" her da ... :!:   

Fortsatt ikke fått svar på spørsmålet mitt... 

Mvh

8445158[/snapback]

Svaret er nei, pga at du må "emulere" det isåfall, og det fungerer heilt elendig/fungerer ikkje i det heile.

Endret av huf
Lenke til kommentar

Ok, takker for svarene! :)

Da holder jeg meg til alternativene når jeg nå får installert ubuntu i løpet av en uke eller 2. Har prøvd ubuntu bittelitt tidligere i vinter, men skal gjøre et seriøst forsøk nå på å lære meg det litt bedre.

Mvh

Lenke til kommentar
MSN er jo det beste da, det jeg ofte savner er det alternativ nicket som folk har mulighet for og ha på MSN. Det skulle jeg gjerne hatt på aMSN..

Noen som har et screen av den nye versjonen eller noe i den duren ?

8451055[/snapback]

Screen av 0.96 da men den funker den og.

post-69629-1177329539_thumb.png

Lenke til kommentar

Kult å se at amsn faktisk ikke er like stygt i 0.97 versjonen dems, noe som har vært ankerpunktet til amsn før.

Angående topic har jeg ikke sett noen som har klart å "emulere" (wine is not an emulator) messenger, så foreløbig er det nok umulig å gjøre det.

Lenke til kommentar
MSN er jo det beste da, det jeg ofte savner er det alternativ nicket som folk har mulighet for og ha på MSN. Det skulle jeg gjerne hatt på aMSN..

Dette fins i 0.97-versjonen av aMSN i menyen Konto - Endre kallenavn - Personlig beskjed. Ser ikkje ut til at ein kan endre det direkte frå hovudbildet slik som i MS Messenger, men dette fungerer no ganske greit.

Lenke til kommentar

Dette fins i 0.97-versjonen av aMSN i menyen Konto - Endre kallenavn - Personlig beskjed. Ser ikkje ut til at ein kan endre det direkte frå hovudbildet slik som i MS Messenger, men dette fungerer no ganske greit.

8452874[/snapback]

Jajøss, det virker jo bare helt supert. Ser man andre sitt alternative nick også da ?

Skulle likt og prøvd dette, bortsett fra at det ikke fungerer da ;(

feilen står et par poster oppe, håper noen kan hjelpe meg.

Lenke til kommentar

Du kan installere 0.97b slik (jeg kompilerte denne pakken akkurat fra svn, så jeg garranterer ingenting når det gjelder hvor stabilt det er):

sudo aptitude install amsn

(dette installerer amsn 0.96 og alle pakkene amsn er avhengig av)

wget http://www.havarnielsen.com/ubuntu/amsn_0.97b-svn8504.deb

sudo dpkg -i amsn_0.97b-svn8504.deb

(erstatter amsn 0.96 med aller siste versjon av 0.97 fra svn)

Må si at førsteintrykket av 0.97 er veldig imponerende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...