adeleo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg har en Golf 2, 86model 1,6 liter som bruker 1,1liter per mil. Det er vel ganske mye.... Den brukte ikke så mye for et år siden, da tror jeg den brukte rundt 0,7L per mil. Noen som har forslag til hva som kan være galt og eventuelt hva som kan gjøres for å bedre problemet? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du ikke har gjort dette så er en motorservice med nytt luftfilter, plugger, tenningsdeler og tennpluggkabler en god ide. Lenke til kommentar
Kamikazesmurf Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du ikke har gjort dette så er en motorservice med nytt luftfilter, plugger, tenningsdeler og tennpluggkabler en god ide. 8441703[/snapback] + Olje og oljefilter. Kan også være greit å sjekke eksosanlegget for lekkasjer + lufttrykk i dekk. Lenke til kommentar
adeleo Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 tennpluggsett, luftfilter, olje, oljefilter ble byttet for 6mnd siden så jeg tviler på at det er det. hva er "moddet"? kan det være andre årsaker, som ventil tikking..? eller hva det heter.. Vet jeg har hull i ekspospotta, kanskje det er derfor? kan det ikke være noe galt med forgasserns fordeling av bensin til bilen og? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvis du mistenker at blandinga er for feit, så kan du prøve å skru ut en av tennpluggene. Feit blanding vil gi en sotete plugg. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Tuned er kanskje et bedre ord. Store hull? Lenke til kommentar
adeleo Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 okei, vet ikke hva tuned er heller jeg... vet ikke om det er store hull, men den bråker ganske kraftig. Skal ta den på utredning angående eksosanlegget straks. Kan jo kanskje og nevne at bilen har ganske mye ettertenning. Stopper som oftest av seg selv, men bilen hoster og harker litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 hørest ut som automat choke`n din har hengt seg opp, denne sitter som en klokke på forgasseren med 2 sorte slanger tilkoblet. husk å merk hvordan dens posisjon er før du demonterer. Lenke til kommentar
adeleo Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 hmm ja, byttet forgasser fon 2mnd siden fordi autosjoken ikke skrudde seg av. Og når jeg gasset så skjedde det ikke noe. men jeg puttet jo inn en gammel så kanjo hende den ikke er helt god heller. Men autosjoken høres igrunnen normal ut nå da... den skrur seg av 2min etter at bilen er startet og skrur seg ikke på igjen. kan det hende tenningsinnstillngene er feil siden jeg har ettertenning? kan dette føre til bruk av mye bensiN? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 okei, vet ikke hva tuned er heller jeg... vet ikke om det er store hull, men den bråker ganske kraftig. Skal ta den på utredning angående eksosanlegget straks. Kan jo kanskje og nevne at bilen har ganske mye ettertenning. Stopper som oftest av seg selv, men bilen hoster og harker litt. 8443098[/snapback] Han mener nok om du har trimmet opp mototren din.. Presset mer hester ut av den ved hjelp av chip, effektannelgg osv Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Har og en godel med hvordan du kjører bilen Lenke til kommentar
Silvia_S12 Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 sjekk lufttrykk i dekka, tennplugger, pluggkabler, fordeler og coil. blandingsforhold, choke, justere tenning ordentlig. må du på en måte gi på mer enn før for at bilen skal orke noe? om du rett og slett har fått en forgasser som ikke virker som den skal eller at tenninga er feil. vis en motor skal bruke lite så må den være justert riktig, ofte av en fagmann da det pleier å være krav til spesialverktøy som hvermannsen ikke har i garasjen. Lenke til kommentar
adeleo Skrevet 26. april 2007 Forfatter Del Skrevet 26. april 2007 tusen takk for hjelp. I november ble det byttet fordelerlokk, rotor, tennpluggsett etc, forgasser ble byttet for 2mnd siden. Kan nok kanskje være tenningen da siden jeg har ettertenning. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Til dere som forvirrer med modding og chipping i denne tråden: Vi snakker om en -86 Golf 1.6. Den har knapt nok stifteløs tenning. Dersom man skal få mer sprut i denne, må man ty til andre midler enn å bytte en chip Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 26. april 2007 Del Skrevet 26. april 2007 Ta med deg bilen til nærmeste VW-verksted, så justerer de opp alt for noen hundrelapper. Du har jo byttet det meste av deler, ser det ut til, kanskje for mye? Lenke til kommentar
adeleo Skrevet 1. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2007 byttet for mye? man kan vel ikke bytte for mye på en gammel golf.. he he, jeg skal selge bilen til høsten uansett så begrenset hvor mye jeg gidder bruke på den nå. Nå er den litt vrang når den starter, noen ganger starter den med en gang, andre ganger tar det litt tid. Og så dør den ut etter at den har starter. Er dette tenningen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå