Wackamole Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei, topic sier det meste, jeg skal hente ut info fra MYsql database til title på siden min. f.eks. <html> <head> <title>"databaseinfo"</title> </html> </head> Så lurer jeg på hvordan jeg skal hente ut info fra databasen, om jeg skal bruke "echo" eller om det er en annen måte? Håper på svar Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 $sql = "SELECT tittel FROM tabell"; $res = mysql_fetch_assoc(mysql_query($sql)); echo $res['tittel']; hvis du skal printe ut en spesiell ting. kan du bruke WHERE $sql = "SELECT tittel FROM tabell WHERE side='min'"; Du kan ogsa bruke $side = 'min'; $sql = "SELECT tittel FROM tabell WHERE side='$side'"; Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Jeg tror du har misforstått.. jeg skal ha det som ligger i databasen i titelen på siden, slik som dette emnet, titelen på siden er "Hardware.no - Forum -> Hente ut info fra database til "title" i webleser" Så jeg lurer på hvirdan jeg skal skrive inn koden i <title>phpkode</title> Lenke til kommentar
grimjoey Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jeg tror du har missforstått. ståle gav deg nettopp koden du trenger. <title> <?php koden til ståle ?> </title> Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 <title> <?php $sql = "SELECT tittel FROM tabell"; $res = mysql_fetch_assoc(mysql_query($sql)); echo $res['tittel']; ?> </title> Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 23. april 2007 Forfatter Del Skrevet 23. april 2007 Takk, funket bare helt perfekt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå