lax Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Vurderer å selge min trofaste Phoenix Gold MS-275, og lurer på om noen kan hjelpe meg å sette en fornuftig pris. Etter min mening er jo dette en knall "old school" forsterker, men jeg er jo kanskje litt inhabil da Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 http://cgi.ebay.com/Phoenix-Gold-MS-275-MS...2QQcmdZViewItem Jeg vil si ca 1000,- kr. Lenke til kommentar
Oter Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 http://cgi.ebay.com/Phoenix-Gold-MS-275-MS...2QQcmdZViewItem Jeg vil si ca 1000,- kr. 8449002[/snapback] hvis du mener at denne forsterkeren ikke er verdt mere en 1000kr,da vet du ikke hva slags forsterker det er. er den strøken,så får du glatt 2500-3500 kr for den,denne forsterkeren ble laget på 90 tallet,da pg virkelig lagde bra forsterkere. har selv hatt 2 stk pg m100,og har nå en pg zpa 0,5,som er noe av det råeste pg har laget,drar alt(om du har strøm nok) skal du ha anlegg i bilen,så bruk den,du får ikke tak i noe som er mye bedre,om du ikke skal bruke 20k da Lenke til kommentar
Boogeyman Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Beklager så mye. Du spurte hvor mye den var verdt i kroner. Ikke i sentimental verdi. Men det er samme for meg hvor mye du legger den ut for salg til. Lykke til med å få solgt en 10 år gammel forsterker som yter 2x125wrms til 2500,-kr. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Beklager så mye. Du spurte hvor mye den var verdt i kroner. Ikke i sentimental verdi. Men det er samme for meg hvor mye du legger den ut for salg til. Lykke til med å få solgt en 10 år gammel forsterker som yter 2x125wrms til 2500,-kr. 8495624[/snapback] Uansett, så er dette en knallgod forsterker! Pndjo vet ALT om disse her. PG har alltid levert det de skal, så "lave" effekttall fra den kanten er ikke noe å kimse av? Pndjo spilte forøvrig 136dB med 2stk 10" i lukket kasse med en PG forsterker som gav 2x35W Lenke til kommentar
Oter Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Beklager så mye. Du spurte hvor mye den var verdt i kroner. Ikke i sentimental verdi. Men det er samme for meg hvor mye du legger den ut for salg til. Lykke til med å få solgt en 10 år gammel forsterker som yter 2x125wrms til 2500,-kr. 8495624[/snapback] hvis du tror denne kun yter 2x125wrms,så har du null peiling på bilstereo,denne yter myyye mere,watt styrken har null å si,er litt annet som teller. og den har ikke noe sentimal verdi for meg,jeg hadde en rockford t20001bd,som yter 2400wrms i 1ohm,siste jeg skal kjøpe igjen er rockford,fy f..n for en dritt forsterker,klarte ikke¨å dra en mtx 9500 12" engang,den ble solgt fort,når en pg forsterker på 2x35wrms,drar mtx`n bedre,så sier det litt. som sagt,så bruker jeg en pg zpa 0,5 nå,som yter 1000wrms i 4ohm,yter også 1000wrms i 2ohm,og kan moddes for å yte enda mere,bruker også en pg linjedriver,som forsterker signalet fra spilleren. det var på 90 tallet de kunne lage virkelige gode forsterkere Lenke til kommentar
epifant Skrevet 29. april 2007 Del Skrevet 29. april 2007 Kunnskapen er der ennå den. Problemet er vel snarere at mange av firmaene ikke overlevde, og solgte navnet sitt billig til investorselskaper som brukte det på billig skvip. Det er engang slik at forbrukermakt funker, og når forbrukerne bruker penger på billig skvip med en drøss med liksom-watt hjelper det ikke å selge grisegode forsterkere på "bare" 2x35 watt og liknende. Så om man skal rette sinnet sitt noen plass er det mer riktig å rette det mot forbrukernes inkompetanse enn mot produsentene... NOEN har skjønt at watt ikke er alt, og at "alt var bedre før" Men den gemene hop kjøper fremdeles det som er billigst og som har mest watt trykket på emballasjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå