bygdis Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Noen som har erfaring med kapping av senkefjærer? Har på mi peugeot 406 lesjöfors 40/40 senkefjærer... Men syns ikke disse senket nok etter atr jeg fikk satt på mine nye 18tommere Noen som har erfaringer (gode eller dårlige) med å ta av en ring eller to på slike senkefjærer? Har jo bare orginale dempere, så jeg må vel kansje bytte disse før jeg gjør noe drastisk med fjærene mine==? Tips mottas med stoooor takk:) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 hvis du senker mer enn 40mm så bør sports dempere benyttes, tror heller ikke det kan være særlig smart å kappe av et par ringer på fjærene Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 kapping er ikke lurt bilen blir lavere men vil ikke bli noe særlig stivere så vidt jeg har forstått det. det ødelegger mer en det er bra. ville nå ha kjøpt nye lavere fjærer og solgt de gamle. eventuelt så kan du jo forsøke å varme fjære mens den har noe press på seg. da vil den trekke seg sammen. Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Noen som har erfaring med kapping av senkefjærer?Har på mi peugeot 406 lesjöfors 40/40 senkefjærer... Men syns ikke disse senket nok etter atr jeg fikk satt på mine nye 18tommere Noen som har erfaringer (gode eller dårlige) med å ta av en ring eller to på slike senkefjærer? Har jo bare orginale dempere, så jeg må vel kansje bytte disse før jeg gjør noe drastisk med fjærene mine==? Tips mottas med stoooor takk:) 8440263[/snapback] Fjærer bør ikke kuttes. Det er fordi de er laget etter bilens vekt og som regel er senkefjærer vekttilpasset originale dempere. Det vil si at hvis du kapper slike fjærer vil du kunne få en sinnsyk bounceback på retur/decomp. Dette er fordi at når bilen blir lavere blir det for høyt trykk i demperne i forhold til bilens vekt. Altså at det oppleves som om bilen spretter opp av veien etter at man har kjørt over f.eks en hump eller et hull i veien. Bilen skal jo som kjent være på veien og ikke over den... Kjøp heller lavere fjærer og dempere som er tilpasset hverandre... Da kjøre du samtidig fra de andre mye enklere Endret 22. april 2007 av barerobert Lenke til kommentar
bygdis Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Tror jeg skal prøve å få tak i komplett senkesett som senker mer enn 40/40. Har kikket rundt på nettet og søkt litt etter forhandlere av slikt, uten hell.. Noen som vet hvor jeg kan få tak i 60/60 eller noe lignende til min peugeot 406? Vet ikke om noe sånnt finnes til min bil, var derfor jeg så på kapping som en siste utvei.. Forslag til nettbutikker jeg kan prøve meg på? takk:) Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 garviks autospar har senkesett for din bil, står ikke hvor mye alle senker, men hvis du ringer så vet det det sikkert. http://www.autospar.no/ Lenke til kommentar
Chri3tian Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Men vit at fjørene vil synke mer etter tid! Har senket alle mine biler, og husker godt hvordan det er å glede seg til å se en griselav bil, bare for å bli skuffa. Men gi de en til to uker, så vil den nok synke ned mye mer. (Selfølgelig alt ettersom kvaliteten på fjørene) Endret 22. april 2007 av Chri3tian Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå