Gå til innhold

jobb til 13-åring i ski/langhus


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Så du forventer at de som har jobb ledig skal være aktive på forumet?

8440018[/snapback]

 

 

Frichassé, den syrlige tonen kan du spare deg for. Det at en på 13 år går ut i forumet her for å skaffe seg en sommerjobb er en god idè, og viser både innsatsvilje og karakter. Noe jeg forøvrig mener at mange av dagens ungdom mangler.. Jeg skal IKKE ha noe av hverken mobbing, drittslenging eller sarkasme i denne seksjonen.....

Til deg som prøver å skaffe deg sommerjobb... Godt jobba... Skal se om jeg kan hjelpe deg jeg også...

Lenke til kommentar
Du kan jo prøve å bli avisbud? Ganske lettjente penger hvis du først prøver.

8474985[/snapback]

Jeg slenger meg på den. Jeg gikk med avisa da jeg var 13. Hadde både kvelds- og søndagsruter. Ring og spør om det er noen ledige ruter der du bor. Det er en grei første jobb. Man jobber toppen 3 timer.
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg bor på Langhus, vaske rommet og rydde det en gang i uka?

`

Fra spøk til alvor:

Jeg gikk med Norpost reklame når jeg var 13-14. Elendig betalt, men det er penger. Avhening av hvor mange reklamer som skulle utleveres i uka, lå vel gjennomsnitt tjent per uke rundt 120. Og det er ganske mye jobbing da altså.

-sortering av reklamen

-ut og gå i hvertfall en time.

 

Det er sikkert 2-3 timer arbeid.

 

Men, når man er 13 kan man ikke forlange stort mere. Kanskje tusenfryd er å vurdere når du får sjangsen. (elendig betalt der og) men det er iallefall bedre :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nei og nei. Ikke lur guttungen til å søke jobb hos norpost.

Værre utnytting av små uvitende pengetrengende unger finner du ikke.

 

Jeg leverte ut reklame for norpost for en del år siden, og tjente 3000 kr i året!

 

Dvs 80-90 kr pr gang, og jobben besto av sykling i snø og kulde for 20 kr timen. Ja, det tok faktisk 4 timer ved de største leveringene.

 

Ville satset på aviser dersom man kan det ved en alder av 13.

Hør på steder nær deg om du kan få klippe gresset en gang i uka eller liknende arbeid.

 

Vel, dette er bare min mening, mulig jeg er rar.

Lenke til kommentar
Jobbet også for Norpost en stund... Hold deg unna det! Lønnen er skrekkelig lav i forhåndtil jobbmengden.

8677010[/snapback]

Enig med dere som sier Norpost er dårlig. Men hva annet kan en 13 åring gjøre?

 

Kanskje du kan henge lapper i nabostrøket om at du kan klippe plener, rake etc.

Lenke til kommentar

Hvis noen slektninger eller venner av famielien eier en bedrift så kan du spørre der, ellers tror jeg det er ganske tungt å få seg jobb utenom i aviser.

 

Jeg fikk jobb når jeg var 14 på Rema 1000 og tjente da 88,33 kroner timen noe jeg synes er bra, fikk jobben siden jeg først hadde vært på utplassering i 4 mnd der.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...