OPL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er nybegynner men kan spille litt Står mellon disse, vil ikke gå noe høyere i pris. Hvilken av disse burde jeg velge ? Hvis du vet om noen bedre i samme prisklasse så bare kom med det https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=946 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=624 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=236 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=665 https://www.gitarbutikken.com/index.php?sho...&visprodukt=441 Er de 2 siste der samme gitar ? Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) har ikke så mye erfaring med alle disse, men jeg vet at Ibanez er et veldig bra merke...og det av egen erfaring! det to siste er to helt like gitarer tror jeg Endret 21. april 2007 av Nilsi_tl Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ibanez er smoooooth ja! Men ville ikke ha kjøpt Ibanez GSA 60... P.g.a at den har en billig tremolo type... Denne kan gi deg irriterende problemer etterhvert, som at den blir ustemt med en gang du vipper litt i armen. Ville heller ha lagt litt mer i potten, og kjøpt en Ibanez S470. Har en slik selv, og er STOR fornøyd! Sinnsykt god gitar! Og denne har skikkelig tremolo.. Men, du får jo full pakke her, og det er jo kanskje verdt å prøve? Har jo ikke prøvd ut den gitaren der jeg men... Det jeg sier er bare ut ifra antagelser.. Lenke til kommentar
partat12 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Vet ikke noe særlig om de andre gitarene der, men den Ibanezen tror jeg funker. Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) GSA modellene til Ibanez er vel de billigste, er det ikke? Men Ibanez er kjent for å lage gode gitarer til en billig penge, så den er sikkert helt ok. Hva er maks grensen din i pris? Det er jo en del forskjell i pris på de pakkene du har valgt ut. Hvis du kan bruke 5000 tror jeg du kan få bedre saker, kanskje en Roland Cube 20X til ca. 1500 kroner og en Ibanez SA-260FM til 3599. Har lest mye bra om Cube 20x og tror den er egnet for metal. Gitaren jeg nevnte har jeg selv og er godt fornøyd som nybegynner Den har to single coils og én humbucker og gir fra seg en variert lyd. Er dette også en mulighet? - Martin Endret 22. april 2007 av Martin-sama Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Syntes heller han burde slenge litt mer i potte, og spandere en S470 på seg selv.. Men, det blir dyrt... Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ja, det blir dyrt; S470 er bedre, men da må han ut med nesten 5000 for bare gitaren. SA-260FM er ingen dårlig gitar det heller altså, syntes den er bra jeg og den ser stilig ut! (Den er ikke like blå som på bildet, den er mye mørkere) Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 hvis jeg må ut med 5000 for bare gitaren så må jeg nok vente et par måneder før jeg får spart nok Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hvis du skal kjøpe en litt rimelig gitar, er det et godt valg å kjøpe en uten tremolo. Den vil da holde på stemmingen bedre, fordi du da sliper å slite med en "billigtremolo". Dette gjelder egentlig alle gitartyper. En GSA 60 har jeg hatt, og den krever mye stemming, på grunn av den billige tremoloen. Ellers er det en grei gitar. Jeg solgte den på grunn av stemmeproblemene. Ellers er jeg helt enig i at en rimelig Ibanez- gitar er et bra valg, du får veldig mye for pengene, men velg gjerne en gitar med fast stol. Endret 22. april 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Hva er fast stol ? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 En stol uten tremolo. Det vil si at du ikke har noen såkalt "whammybar", en sånn pinne til å slakke eller stramme strengene med. Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Men går det ikke an og ta av denne så du slipper og stemme den så ofte ? EDIT: Kan jo kappe den av ? Endret 22. april 2007 av OPL Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hehe, ikke noe vits å kappe den av; den kan tas av. Men stolen er alikavel ikke fast, fordi den er bygget for å ha den "pinnen" i seg, slik at man kan slakke og stramme strengene for å få litt stilige lyder. Men hva slags musikk skal du spille? Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 rock/heavy metal og litt forskjellig, skal lære meg sangen til han Jerry C fyren Lenke til kommentar
Martin-sama Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hehe! Det er en teknisk vanskelig sang, burde nok ikke starte der Da er ihvertfall Roland cube 20x/30x et godt valg, mange gode metal/hard rock modulasjoner. Men som sagt burde du kanskje spare til en litt dyrere gitar. Mange av Ibanez-gitarene mellom 3000-5000 er det skrevet mye bra om Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Til 5000 ville jeg kjøpt en Super Sweede Jeg fikk allt fra feit jazz lyd til nesten telecaster lyd da jeg prøvde den på Hagstrøm musikk. Veldig forseggjorte gitarer også. Endret 22. april 2007 av Erelend Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Nå har han vel tenkt å bruke rundt halvparten på både gitar og forsterker? Lenke til kommentar
Erelend Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Nå har han vel tenkt å bruke rundt halvparten på både gitar og forsterker? 8445787[/snapback] Noe jeg ikke ville gjort til under 5000 dersom det ikke var et realt kupp. Å ha en gitar som ikke er komfortabel å spille på kan fort ta vekk gleden ved å spille. Dessuten går det fint å spare litt lengre om man ikke er desperat etter en gitar. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) ... Endret 6. februar 2017 av Bønne Lenke til kommentar
OPL Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Ok, la oss si jeg har 5000 som jeg skal bruke på gitar + forsterker, hva burde jeg kjøpe ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå