Gå til innhold

LOST 3x18 - "D.O.C." (USA)


Hvor god var episoden?  

89 stemmer

  1. 1. Hvor god var episoden?

    • Terningkast 1
      1
    • Terningkast 2
      3
    • Terningkast 3
      6
    • Terningkast 4
      34
    • Terningkast 5
      35
    • Terningkast 6
      10


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Veldig bra episode denne gangen. Tror mer og mer på at øyen befinner seg i en slags alternativ dimensjon etter at hun helikopter-damen sa at de hadde funnet flyet og at ingen hadde overlevd.

8487896[/snapback]

 

Tror at folkene bak lost har bekreftet at det ikke handler om noe sånt...

Mener at noen postet det litt tidligere i denne tråden også :hmm:

Lenke til kommentar

Har en mistanke om at de som kom med helikopteret og russeren har kjennskap til hverandre... Hvorfor var han tilfeldigvis akkurat der de var? Hun har satelittelefon, og han er kommunikasjons-ekspert... Og: Hvorfor skulle hun si at hun ikke var alene til han, og ikke reagere på at han oversatte feil?

 

Min teori er at han vet om at det var en annen i helikopteret og det er denne personen han leter etter. Det forklarer kanskje også hvorfor han løpte straks etter at han hadde funnet de (sett at det var feil person), og hvorfor hans eneste ønske var å slippe fri.

 

PS: Kanskje alle de forskjellige språkene var en test for å finne ut hvilke språk ingen andre enn russeren kunne? Det viste jo seg at spansk ble forstått, derfor byttet hun.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Interresant :hmm: .. Tviler ikke på om det er noe i gang mellom the Others og de "forsterkningene" Skal ikke se i fra at hun og "vi er ikke alene" folkene egentlig er her for å møte the Others, men hvorfor skulle hun ha et bilde av Desmond da?

De forskerne satt på på en eller annen pol, så det kan hende at forskerne også var "dharma" folk. (De hadde isbjørner på øya) Og hun Penelope har kontaktet Dharma for å finne Desmond, og hvis man tenker seg at the others har brukt opp alle Dharma pengene så kan det jo hende Dharma/the others samarbeider med Penelope? For å få litt ekstra midler for å drive øya?

8485632[/snapback]

 

Du har rett uten selv å være klar over det tror jeg. Penelopes far støttet Dharma gjennom sitt selskap, så det er en sammenheng mellom ham og øya. Hvilken rolle Penny har i dette er usikkert, det tyder vel mer på at hun har drevet letingen etter Des med egne midler. Hvor stor kunnskap hun har om øya er også usikkert. Var det øya portugiserne lette etter eller var det Desmond? Eller begge?

 

De har vært på øya i 90 dager.

Sun kan leve i to måneder - 60 dager til.

Dette er tredje sesongen.

90 / 3 = 30 dager per sesong => at Sun blir værende i to sesonger, med et dramatisk dødsfall en gang i løpet av sesong 5.

8486198[/snapback]

 

Tente på det selv og. Enten blir det minst to sesonger, ellers dør Sun før det. Juliet snakket jo bre om de som holdt ut lengst, så det er mulig noen døde tidlig også.

 

Har en mistanke om at de som kom med helikopteret og russeren har kjennskap til hverandre... Hvorfor var han tilfeldigvis akkurat der de var? Hun har satelittelefon, og han er kommunikasjons-ekspert... Og: Hvorfor skulle hun si at hun ikke var alene til han, og ikke reagere på at han oversatte feil?

 

Min teori er at han vet om at det var en annen i helikopteret og det er denne personen han leter etter. Det forklarer kanskje også hvorfor han løpte straks etter at han hadde funnet de (sett at det var feil person), og hvorfor hans eneste ønske var å slippe fri.

 

PS: Kanskje alle de forskjellige språkene var en test for å finne ut hvilke språk ingen andre enn russeren kunne? Det viste jo seg at spansk ble forstått, derfor byttet hun.

8489387[/snapback]

 

Du må huske kommunikasjonssystemene er nede på øya, slik at de ikke kunne ha noen mulighet til å komme i kontakt med hverandre. Jeg tror han så styrten, lyset og fallskjermen akkurat som våre venner gjorde, bare at han var litt lenger unna og kom senere. Kanskje han trodde det var en matdropp også?

Noe jeg kom på nå, hvorfor i huleste skulle dørene i hatchen gå ned da maten ble droppet egentlig, kan det være noen vits i det da?

 

Du kan godt ha rett i dine antagelser om språk der. Det forklarer de mange skiftene av språk, og at hun sa "jeg er ikke alene" så fort etter å ha blitt tømt for blod. The others viser at de er språkmektige, Mikhail kan tydeligvis alt, og hun dama han drepte kunne russisk.

 

Bare jeg som tenker på Donnie Darko akkurat nå?

8489490[/snapback]

Har ikke tenkt på det, men begynte nå. Tidsforskyvinger, fly, døde, ikke døde, rare hendelser, er en del sammenhenger ja.

 

Edit: det ble verdensrekord i lang post gitt.

Endret av zonko
Lenke til kommentar
Har en mistanke om at de som kom med helikopteret og russeren har kjennskap til hverandre... Hvorfor var han tilfeldigvis akkurat der de var? Hun har satelittelefon, og han er kommunikasjons-ekspert... Og: Hvorfor skulle hun si at hun ikke var alene til han, og ikke reagere på at han oversatte feil?

 

Min teori er at han vet om at det var en annen i helikopteret og det er denne personen han leter etter. Det forklarer kanskje også hvorfor han løpte straks etter at han hadde funnet de (sett at det var feil person), og hvorfor hans eneste ønske var å slippe fri.

 

PS: Kanskje alle de forskjellige språkene var en test for å finne ut hvilke språk ingen andre enn russeren kunne? Det viste jo seg at spansk ble forstått, derfor byttet hun.

8489387[/snapback]

Dæven.. det tenkte jeg ikke på! Godt tenkt! :thumbup:

Lenke til kommentar
Du må huske kommunikasjonssystemene er nede på øya, slik at de ikke kunne ha noen mulighet til å komme i kontakt med hverandre.

8490450[/snapback]

Joda, øyens kommunikasjons-system fungerer kanskje ikke skikkelig lenger (vel, for alt vi vet har de et backup system også) - men som kommunikasjons-guru har vel gjerne Mikhail noen triks på lager, og kanskje mest sannsynlig utstyr også som ikke er avhengig av øyens komm. system, som f.eks en satelitt-telefon/scanner eller lignende. :hmm:

 

En teori kunne jo også vært at det var Mikhail som klarte å opprette kontakten med portugiserne(?) i forrige sesongavslutning - men mest sannsynlig var jo det implosjonen av hatch'en som forårsaket det.

Lenke til kommentar
En teori kunne jo også vært at det var Mikhail som klarte å opprette kontakten med portugiserne(?) i forrige sesongavslutning - men mest sannsynlig var jo det implosjonen av hatch'en som forårsaket det.

8491659[/snapback]

Hvorfor skulle han måtte bruke en så voldsom måte, når alt utstyret på det tidspunktet fungerte (man så jo han bruke det til å overføre video i episoden "One Of Us").

Lenke til kommentar
En teori kunne jo også vært at det var Mikhail som klarte å opprette kontakten med portugiserne(?) i forrige sesongavslutning - men mest sannsynlig var jo det implosjonen av hatch'en som forårsaket det.

8491659[/snapback]

 

Tror ikke det var Mikhail som opprettet komtakt med portugiserne. Han har jo hatt kontakt med verden før det, så han kan ha opprettet kontakt da, samtidig som det er sagt at det var eksplosjonen som ødelag kommunikasjonsutstyret der.

Jeg ser to muligheter: at de oppfanget eksplosjonen eller at en slags tracker-ting i Desmonds båt fikk sendt et signal gjennom et skjold etter eksplosjonen (husker ikke hvem sin teori dette var, men synes den er god).

Lenke til kommentar

tror hele greia er et "eksperiment" dharma har sikkert en stor hemmelig base meg øya og et kunstig økosystem inni eller no...

 

forøverig tror jeg ikke engang regigøren vet det. virker mer og mer som han bare finner på ting etterhvert :hmm:

Endret av AmadeuSS
Lenke til kommentar
forøverig tror jeg ikke engang regigøren vet det. virker mer og mer som han bare finner på ting etterhvert  :hmm:

8492743[/snapback]

Jepp - når serien skal avsluttes, ender det slik: Jack våkner på flyet, og innser at hele greien bare har vært en drøm - flyet styrtet aldri. Hadde jo vært genialt :thumbup:

8494145[/snapback]

Nei, det hadde faktisk vært den mest patetiske slutten ever.

 

Og nei, det er ikke en drøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...