Marsan Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ok, kanskje ikke noe nytt. De har fått mange hendvendelser om å få laget en klient til Linux, men som vi alle her inne vet så skal vel helvette fryse over før dette skjer. Men for å gjøre det helt klart hvor lite de liker linuxbrukere så har de faktisk klart å ta et steg videre. Jeg reinstallerte til feisty for noen dager siden og nå tenkte jeg jeg burde få in steam igjenn så jeg kunne spille CS1.6 - Men ikke det nei. Steampowered.com har endret format på install fila si fra .exe (greit for wine) til .msi (ikke greit for wine). Noen tips til hva jeg kan gjøre nå? Noen som har den "gammle" install fila til Steam liggende? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 http://downloads.transgaming.com/files/SteamInstall.exe Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 http://downloads.transgaming.com/files/SteamInstall.exe 8439545[/snapback] Takk, men jeg fant. Men det er vel litt mer at de med vilje prøver å skvise ut Linuxbrukere ved å legge om filformatet slik at linuxbrukere ikke får tilgang til plattformen. Ja, selvsagt kan jeg laste ned fila andre plasser, men det handler ikke om det. Det handler om at Steampowered.com med vilje prøver å favorisere windowsbrukere og jeg ser på dette som en gradvis utvisking av brukere som vil bruke platformen på linux. Hva vil det neste bli? Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) http://downloads.transgaming.com/files/SteamInstall.exe 8439545[/snapback] Takk, men jeg fant. Men det er vel litt mer at de med vilje prøver å skvise ut Linuxbrukere ved å legge om filformatet slik at linuxbrukere ikke får tilgang til plattformen. Ja, selvsagt kan jeg laste ned fila andre plasser, men det handler ikke om det. Det handler om at Steampowered.com med vilje prøver å favorisere windowsbrukere og jeg ser på dette som en gradvis utvisking av brukere som vil bruke platformen på linux. Hva vil det neste bli? 8439571[/snapback] Det der er den teiteste konspirasjons teorien jeg noen sinne har hørt, de har ikke en gang noe å viske oss ut i fra. Endret 21. april 2007 av roberth1990 Lenke til kommentar
Jorsalfar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Steampowered burde vel ha såpass peiling at de vet at wine kan håndtere .msi filer også.. Er sikkert andre grunner inne i bildet. Lenke til kommentar
Dy§no Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) .............. Endret 3. mai 2007 av Govassa Lenke til kommentar
BarteBaluba Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Steampowered burde vel ha såpass peiling at de vet at wine kan håndtere .msi filer også.. Er sikkert andre grunner inne i bildet. 8440244[/snapback] Wine kan fint håndtere .msi filer, Cedega derimot kan ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå