jokke2391 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hei, Emnetittelen sier vel det meste egentlig. Eg holder på med Prosjektet "WoodyAlu" her på forumet, men det har ikke skjed så mye med det her i det siste..men prosjektet nermer seg snart slutten (kommer en STOR oppdatering sikkert snart) og siden den skal være lydløs og uten vifter så trenget cpu en god kjøle løsning. Har valgt å gjøre det på samme måte som det er gjort her. Så derfor lurte eg på hvor eg kunne få tak i en "stor" alu eller gjerne kobber (hvist prisen ikke blir for høy) klosse på målene 7x7x5,5cm i Bergen`s området. Har tenkt å sende mail til Hydro Aluminium og spørre om de kan sponse meg, men vet ikke helt om eg gidder. Men vil denne løsningen greie å kjøle godt ned en Celleron D cpu på 2,8GHz (LGA775)? Dette ble litt langt men men -Joachim Endret 5. mai 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
NilsiT Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 du har laget to tråder som er like, men...! Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Ja det skjedde en feil desverre Den andre skal slettes.. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 24. april 2007 Del Skrevet 24. april 2007 Kobber kan du bare glemme, man får bare plater under millimeteren der, har prøvd selv. Tror også du vil få problemer med å finne en klump. Du kan prøve ebay, der får man tak i alle mulike ting til en billig penge. Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 Hei, Tror dette skulle være ordnet no, Hydro skulle sende den i posten i dag Får vel denne i posten da om ca 2-3dager elns. Takk til Hydro for det -Joachim Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Har du bilder og resultater? Gosicnny Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Hei, ja har bilder av selve klossen, har ikke fått festet den eller det enda men kan laste opp noen av blokken...men er ikken hjemme no så har ikke selve pcen her så kan bare bli bilder av blokken.. Hydro har ekstremt god servic.. Sendte mail til de på Mandag for 2uker siden og fikk posetivt svar med en gang, men de måtte bare høre med presseriet, på onsdagen fikk eg mail at den skulle bli sendt i løpet av dagen. På fredagen ringdte det på døren og der stod posten med en pakke til meg Var bedrifts pakke dør til dør eg fikk, inholdet i pakken var seff en koselig liten aluminiums blokk på 7*7*5cm Etter på såg eg på sponsor sidene dies at det stod "Vi støtter ikke: *Enkeltpersoner" Men de støttet meg Bilder kommer snart, må bare ta noen og laste de opp -Joachim Endret 5. mai 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Har no tatt noen bilder av blokken Her er de: Holder på med å file ned litt så den passer. Her er den platen som eg skal feste blokken i for å så feste den til kjøleribben (må kappe den litt) den er 12mm tykk, men denne fikk eg ikke fra Hydro men "fant den" Har flere bilder av hvordan den skal være og det hjemme, men som sagt så er eg ikke hjemme no, så de kan eg ikke laste opp før i morgen kveld. Hydro Aluminium Karmøy skal ha en stor stor takk for den Edit: Er det noen som har problemer med å vise bildene? kommer bare opp 5av 11 bilder no bildene har forsvunnet fra imageshack...? ska se om eg får ordnet det.. Edit2: no er det bare et som ikke funker tror imageshack har litt problemer.. -Joachim Endret 6. mai 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 5. mai 2007 Del Skrevet 5. mai 2007 Hvor mye veier den, og hvor mye tåler festene på HK? Dersom HK står vertikalt som i de fleste kabinetter, blir det jo en del press på festene? Goscinny Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 5. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2007 (endret) Den veier ca 680 deilige gramm Hmm det vet eg faktisk ikke ettersom at eg skal ha den "liggende" eller den skal stå i pcen som det er linket til tidligere her, det er den biten som blir igjend på den siden eg har filt utav litt som skal være ned på prosessoren. Skal feste den på samme måte som det er gjordt her: http://www.silentmods.com/section2/item210/part5/. Du kan jo teste Har tenkt å polere den helt blank når den er ferdig tilpasset, men hvor kjøper man AutoSol?? Mekk? hva syns dere om å gravere inn i den ene siden " Takk til Hydro Aluminium"? kunne det hvert noe? -Joachim Endret 5. mai 2007 av jokke2391 Lenke til kommentar
Zash Skrevet 7. mai 2007 Del Skrevet 7. mai 2007 Tror du får kjøpt AutoSol på Mekk og større biltilbehør forretninger. Hadde vært litt tøft å gravert det inn, og så sendt link til Hydro om hele prosjektet der du viser hva den klumpen hjalp deg med Lenke til kommentar
jokke2391 Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Del Skrevet 7. mai 2007 ok får se om eg får tat meg enn tur på mekk en dag i uken da, hehe..sedte link til de når eg spurte om eg kunne bli sponset av de, men kan jo sende den på nytt når hele prosjektet er ferdig og det.. -Joachim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå