Gå til innhold

Tips for å få lav kab temp? 40 grader!!

Xvani

Anbefalte innlegg

Hei! I det siste har jeg fått usedvanlig høye kabinett temperaturer de ligger rundt 34grader idle, og 40 grader load!

Dette resulterer jo i at CPU tempen flyr rett over 60 grader når jeg spiller, som igjen ikke er så veldig bra.. (60+ grader på xp 1800+ = kortere levetid)

Har to kab vifter, en i bakkant som blåser inn, og en i topp som blåser ut.

Noen tips? Hvorfor får jeg så høy temp??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke vifteplass i front, neivel...finn fram eller lån Dremel, passer, tape (maskering), tusj og drill hvis du ikke har FOR fin kasse til å modde litt ekstra viter på.

Det er en enkel og grei operasjon å lage front vifte men husk nå for all del å ikke gjør det med all hardwaren i kassa...Hovedkortet liker ikke støv og spon som blir magnetisert og drysser over det, så tøm kassa hehe, og bruk tape etterpå for å få opp alt som blir liggende i bånn av kassa, støvsuger klarer normal ikke alle kriker og kroker og støver er som sagt magnetisk

Husk kaldluft skal kun pumpes inn i kassen i fra fronten. Bake kommer "eksosen" sugd eller blåst ut av vifte, alt etter hvilken vifte og produsent du velger.

Lenke til kommentar

Hvis du har et lite og trangt kabinett med en million kabler inni, så kan du kanskje tjene litt på kjøpe/lage runde ide-kabler? Hvis ikke du allerede har gjort dette da...

Edit: Liker ikke skrivefeil

[ Denne Melding var redigert av: glabba på 2002-12-21 16:02 ]

Lenke til kommentar

takk for svar gutter... ønsker meg faktisk en 92mm vifte til jul, som skal inn i fronten. jeg har et zip miditower

her går det ann å putte en 92mm vifte, men den suger luft fra ingensteder... ser da ikke poenget i å ha den vifta. Fronten kan heller ikke tas av!!!

Det jeg hadde tenkt til var å bore et par hull under frontpanelet, dette burde hjelpe litt, og samtidig fungere som en slags fangrill :wink:

Likevel, tror ikke dette kommer til å hjelpe så mye!!!

Lenke til kommentar
Quote:

Xvani skrev (2002-12-21 14:40):

Har desverre ikke vifteplass i front :sad:

CPU-kjøler er en MIST silent twin, (ingen av viftene har stoppet nei, har sjekka det da :wink:

Ta å gjør som en sa lenger oppe. Lag viftene i foreksempel døra/side dekselet. Du ville fått en mye bedre utnyttelse av viftene dine. Ta av låkket så får du en helt annen temp? Eg har en frame foran min 3 ibm diskene + 2 bak, Men den frame blåser ikke nok luft inn så eg har laget noen huller ekstra for å flytte nok luft inn i kabinettet. Har jo 3 bak og en foran?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...