Gå til innhold

Nikon D40 eller D80?

Anbefalte innlegg

Som sagt var dette ikke i det hele tatt et foto kurs, dette var et stort produkt kurs som elkjøp arrangere til sine selgere. EL-Bit Spring. Så grunnen til at nikon kom med dette tilbudet er å få selgere til å kjøp, slik at det blir lettere å selge til kunder.
Kanskje jeg burde ringe de og forsøke meg på en lur en? Hvorfor skal bare Elkjøp få alle godene? Forskjellsbehandling, kalles det, og kan brukes mot Nikon om de ikke føyer seg :!:

8444111[/snapback]

De fleste pleier jo å være rimelig greie når det gjelder slikt. Si at du kun kommer til å anbefale konkurrenten til kundene dine om de ikke føyer seg! Det har fungert for meg ovenfor flere grossister. ;)

8446101[/snapback]

Sist jeg var hos elkjøp anbefalte de meg Eos 400D, kansje det er sånn fra Canon sin del også tro?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
D40 m. 18-55mm. Pris 3990 ,- ink mva

D40x m. 18-55mm. Pris 4900 ,- ink mva

D80 m. 18-70mm (eller 18-135mm) Pris: 6390,- ink mva

Ringte Nikon for å spørre om vi kunne få samme pris der jeg jobber, og i følge dem så har Elkjøp fått denne prisen, men EKSLUSIVE mva.

Prisen inkl. mva blir derfor en del dyrere.

Lenke til kommentar
D40 m. 18-55mm. Pris 3990 ,- ink mva

D40x m. 18-55mm. Pris 4900 ,- ink mva

D80 m. 18-70mm (eller 18-135mm) Pris: 6390,- ink mva

Ringte Nikon for å spørre om vi kunne få samme pris der jeg jobber, og i følge dem så har Elkjøp fått denne prisen, men EKSLUSIVE mva.

Prisen inkl. mva blir derfor en del dyrere.

8451257[/snapback]

Har en forhandler lov til å videreselge til ansatte uten å legge til moms ? Eller kan de ansatte gå på en skattesmell her ?

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Har en forhandler lov til å videreselge til ansatte uten å legge til moms ? Eller kan de ansatte gå på en skattesmell her ?
De ansatte må her betale mva av varen ved mottak, akkurat som en vanlig kunde, så den reelle prisen for de Elkjøp-ansatte blir her prisen som Sniffarn har antatt + mva. Det er akkurat den rabatten som ansatte får ved kjøp fra Nikon (innkjøpspris minus 30% pluss mva på 25%). Det håper jeg de nevnte Elkjøp-ansatte her er klar over, så de ikke plutselig sitter med en ekstrautgift de ikke hadde regnet med.
Lenke til kommentar
De ansatte må her betale mva av varen ved mottak, akkurat som en vanlig kunde, så den reelle prisen for de Elkjøp-ansatte blir her prisen som Sniffarn har antatt + mva. Det er akkurat den rabatten som ansatte får ved kjøp fra Nikon (innkjøpspris minus 30% pluss mva på 25%). Det håper jeg de nevnte Elkjøp-ansatte her er klar over, så de ikke plutselig sitter med en ekstrautgift de ikke hadde regnet med.

8453430[/snapback]

Det høres fornuftig ut.

Lenke til kommentar

Prisen som jeg (og de Elkjøpansatte) nå altså har fått på D80 kit på 8000 kroner ble litt i overkant for meg. Fikk en bra deal der jeg jobber på et av de siste D70s kit'ene til 5000. Sjefen vil bare ha de ut av sortimentet tror jeg. Og jeg synes personlig ikke at D80 er verdt 3000 kroner mer enn D70s... ikke til mitt bruk ihvertfall.

Så nå er jeg den lykkelige eier av et D70s i stedet :)

Lenke til kommentar

tilbudet vi fikk var d80 til 6399 ink mva, jeg har tilbudslappen jeg fikk av nikon på siden av meg, og der står det svart på hvitt at det er ink mva!

Så tror nikon prøver å berge seg ut av dette, med å si at det tilbudet vi i elkjøp fikk var ikke ink mva. Ikke særlig tilbud på d40, hvis ikke mva er ink da, for å si d sånn...

D80 ink 18-70mm linsa koster jo 7995 på netshop, så som nikon sa var d80 tilbudet så bra at det var langt under innkjøps pris, at de nesten ikke vil reklamere for det, men vi selgere skulle få dette tilbudet som gjaldt kun under kurset

Jeg skal hvertfall send email imårgen på arbeid til adressen jeg skulle sende til, når det gjalds tilbudet jeg fikk. Og bestille d80

Så hvis tilbudet ikke er ink mva, er det jo nikon som må blø for det, det som står på tilbudet som kunden har krav på. Så jeg kommer nok til å ringe nikon fyren som ga meg dette tilbudet torsdag, og høre hva som egentlig er rett angående tilbudet!

Lenke til kommentar
tilbudet vi fikk var d80 til 6399 ink mva, jeg har tilbudslappen jeg fikk av nikon på siden av meg, og der står det svart på hvitt at det er ink mva!

Så tror nikon prøver å berge seg ut av dette, med å si at det tilbudet vi i elkjøp  fikk var ikke ink mva. Ikke særlig tilbud på d40, hvis ikke mva er ink da, for å si d sånn...

D80 ink 18-70mm linsa koster jo 7995 på netshop, så som nikon sa var d80 tilbudet så bra at det var langt under innkjøps pris, at de nesten ikke vil reklamere for det, men vi selgere skulle få dette tilbudet som gjaldt kun under kurset 

Jeg skal hvertfall send email imårgen på arbeid til adressen jeg skulle sende til, når det gjalds tilbudet jeg fikk. Og bestille d80

Så hvis tilbudet ikke er ink mva, er det jo nikon som må blø for det, det som står på tilbudet som kunden har krav på. Så jeg kommer nok til å ringe nikon fyren som ga meg dette tilbudet torsdag, og høre hva som egentlig er rett angående tilbudet!

8455052[/snapback]

Hei!

Har du et navn jeg kan referere til? Kanskje prøve meg igjen i morgen når det gjelder Nikon. Jeg snakket med en Kjell Arntzen som hevdet det var eksl. mva dere hadde fått tilbud om.

Ellers sjekket jeg litt opp, og tror nok Nikon har driti seg ut når det gjelder tilbudet deres, og at "inkl" skulle vært "eksl". Altså en skrivefeil. Alle ansatte får en såkalt "personalrabatt". Denne rabatten er 30% avslag på innkjøpspris. Og 6390 kroner er nøyaktig 30% av innkjøpspris. Men på denne prisen må man legge til 25% mva i tillegg, og kommer opp i nærmere 8000 kroner. Så her har nok Nikon en skrivefeil, og må i såfall holde det de har lovet overfor dere. For oss andre som ikke har dette skriftlig, og ikke var på kurset, må vi nok nøye oss med D80 kit for 8000 kroner.

Forøvrig er Netshop sitt tilbud til 7995 EU modell, og kan ikke trekkes frem som eksempel i denne saken.

Lenke til kommentar
Ellers sjekket jeg litt opp, og tror nok Nikon har driti seg ut når det gjelder tilbudet deres, og at "inkl" skulle vært "eksl". Altså en skrivefeil. Alle ansatte får en såkalt "personalrabatt". Denne rabatten er 30% avslag på innkjøpspris. Og 6390 kroner er nøyaktig 30% av innkjøpspris.
Så innkjøpsprisen deres for kitet er 9128 kr, og utsalgsprisen for at dere ikke skal gå med tap må være 11410 kr? Så vidt jeg husker er veil. utsalgspris på dette kitet 11590,- kr, som blir 9272,- kr eks. mva, og med 30% rabatt blir det 6490,- kr, uten en krone i dekningsbidrag til å dekke verken fortjeneste eller div. kostnader som frakt. Jeg synes 6390 høres ut som en fornuftig "inside-pris", det er ca 2500 kr under det vanlig folk må ut med.

Forøvrig er Netshop sitt tilbud til 7995 EU modell, og kan ikke trekkes frem som eksempel i denne saken.

Men Netshop har tilbud på norsk modell også, 8750,- kr, mens XD selger norsk modell til 8707 kr... Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Så innkjøpsprisen deres for kitet er 9128 kr, og utsalgsprisen for at dere ikke skal gå med tap må være 11410 kr? Så vidt jeg husker er veil. utsalgspris på dette kitet 11590,- kr, som blir 9272,- kr eks. mva, og med 30% rabatt blir det 6490,- kr, uten en krone i dekningsbidrag til å dekke verken fortjeneste eller div. kostnader som frakt. Jeg synes 6390 høres ut som en fornuftig "inside-pris", det er ca 2500 kr under det vanlig folk må ut med.
Tror Nikon-karen jeg pratet med har blandet innkjøpspris inkl og ex. mva. Derfor regnefeilene. Men prisen han kunne gi meg, var uansett altså 6390 kroner ex. mva. Og det har jeg godtatt selv om jeg gjerne har lyst til å spørre han om å revurdere prisen. Uansett mente jeg ikke 30% av innkjøpspris, men 30% rabatt av innkjøpspris.
Lenke til kommentar
Uansett mente jeg ikke 30% av innkjøpspris, men 30% rabatt av innkjøpspris.
Det mente jeg også...
Vet det :) Skulle bare oppklare de som evt. hadde misforstått. Ser selv at utregningen Nikon har gitt meg er feil uansett.

Det Nikon har gjort (jeg fikk i hvert fall samme svar) er å ta 30% rabatt av veil. utsalgspris. Eks. mva. blir det 6490,- (når man regner med veil. utsalgspris 11590,-).
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...