Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

USB funker ikke i Windows XP *løst*


Anbefalte innlegg

Hei!

Har fiksa en pc for en kamerat her nå, bestående av en god del deler fra el-retur.

Men har noen små problemer her.

USB portene funker ikke i Windows, dem blir vist, og windows sier dem funker.

Men usb tastatur og mus funker ihvertfall ikke i windows, måtte koble til et PS2 tastatur for å være sikker på at windows ikke hadde hengt seg.

 

Men det merkelige er at jeg har lagt inn windows med USB tastatur og mus, å det funker helt fint til installasjonen er ferdig og windows rebooter for siste gang.

 

Noen forslag til hva det kan være?

 

*Edit*

Tok å dro ut usb tastatur og musa nå, og kobla til ei usb minne brikke, da fikk jeg beskjed om at windows ikke kjenner igjen usb enheten, dette kommer på tastatur og mus også.

Har lagt inn windows 2 ganger nå, å det er samme feil enda.

Endret av Drkangel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Som sagt, jeg fikk installert windows med USB tastatur og mus, da funket det helt fint.

Ser også at musa lyser frem til windows innlogginga, da slukker den.

 

Har brukt både tastatur og mus på en annen pc uten problemer, så dem trenger ikke drivere.

 

Men kan prøve det andre rådet her å se om jeg finner noe på nett, men tviler på at det hjelper.

Lenke til kommentar

Det løste seg merkelig nok med en bios reset :hmm:

hehe.. men,men.. takk for hjelpa uansett =)

Er bare igjen et problem på denne nå, å det er at om bios blir resetta så sier den at CPU vifta ikke går rundt, men ikke så rart siden det kun er 2 kabler på den.

Men merkelig nok klager den om jeg bytter vifte også, så det er nok noe rart med detta hovedkortet :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...