Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Kjøp av bilstereo

Anbefalte innlegg

Der var det rette svaret :)

Men hvis du skal bruke 10k på frontsett, bakhøytalere forsterker og spiller har man jo litt mere spille rom :)

Det med strømkabler har du helt rett i, jeg tenkte bare subber og 50mm2. Men siden du ikke er ute etter det helt store trykket, klarer du deg fint med 35mm2. Hvis du da skulle finne ut at en sub eller to er noe du må ha, har du fortsatt nok kabel til slikt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
10 000 for et komplett anlegg uten sub gir deg kvalitetskomponenter, ja.

Derfor ville jeg byttet ut de koaksial-høyttalerne Rebel-Rider foreslo med for eksempel Infinity Kappa Perfect 6.1.

De koster riktig nok mye penger, men er vel noe av det bedre i sin klasse.

8448377[/snapback]

Ja, de var en del dyrere. Og hvis jeg skal ha fire av de (bakdørene også, eventuelt hattehylla) blir det litt for mye pengebruk. :( Eller kanskje du har et alternativ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Der var det rette svaret :)

Men hvis du skal bruke 10k på frontsett, bakhøytalere forsterker og spiller har man jo litt mere spille rom :)

Det med strømkabler har du helt rett i, jeg tenkte bare subber og 50mm2. Men siden du ikke er ute etter det helt store trykket, klarer du deg fint med 35mm2. Hvis du da skulle finne ut at en sub eller to er noe du må ha, har du fortsatt nok kabel til slikt.

8448238[/snapback]

For å si den sånn. Hvis jeg skulle finne på å skaffe meg sub, blir det garantert ikke den største de har i butikken. Far min har høreapparat på begge ører. Jeg har ikke lyst å havne i samme situasjon. :no:

Lenke til kommentar
bruk ett godt komponentsett framme, og bruk billig coax bak.

8456241[/snapback]

Den var jaggu kjapp. Jeg skal fundere på det. Jeg har ikke problemer med å legge ut mer, men jeg ser ikke poenget i å bruke for mye penger på noe. Feinschmecker er jeg ikke uansett. :roll:

Lenke til kommentar

hvis vi sier du bruker 3000 kr på frontsette, ville jeg sett på

Morel sett til 3000 kr

Focal sett til 3000 kr

Soundstream til 3000kr

Høytalerene bak kan være hva som helst, men kan være lurt å kjøpe av samme merke siden den generelle lyd karakteren vil være lik da.

Lenke til kommentar
hvis vi sier du bruker 3000 kr på frontsette, ville jeg sett på

Morel sett til 3000 kr

Focal sett til 3000 kr

Soundstream til 3000kr

Høytalerene bak kan være hva som helst, men kan være lurt å kjøpe av samme merke siden den generelle lyd karakteren vil være lik da.

8456287[/snapback]

Er det noen bestemte høyttalere fra de forskjellige merkene du tenkte på?

Lenke til kommentar

Det vil alltid lønne seg å investere i et bedre frontsett enn bakhøyttalere, siden det er foran du skal sitte selv, og det er forfra lyden er ment å komme.

Tror ikke det er noe dumt valg om du er opptatt av pen lyd å gå for f.eks Infinity-settet jeg linket til, og kombinere dette med et par mye billigere Infinity-koakser, slik at du fyller litt ut for stakkarene baki i tillegg.

Lenke til kommentar
Det vil alltid lønne seg å investere i et bedre frontsett enn bakhøyttalere, siden det er foran du skal sitte selv, og det er forfra lyden er ment å komme.

Tror ikke det er noe dumt valg om du er opptatt av pen lyd å gå for f.eks Infinity-settet jeg linket til, og kombinere dette med et par mye billigere Infinity-koakser, slik at du fyller litt ut for stakkarene baki i tillegg.

8456692[/snapback]

Høres fornuftig ut. Tror jeg skal investere i BRA foran og greie bak. Det er jo ikke hver dag jeg har noen i baksetet heller, og det er MIN bil :mad:

Lenke til kommentar
Selv kjører jeg i min egen bil total egoisme og har kun et frontsett, samt sub i bagasjerommet. Baki hører man vel omtrent bare bass tror jeg, har aldri sittet der jeg, så det bryr meg ikke. ^^

8456735[/snapback]

Vel, nå er jeg av den moralske, bra typen overmenneske :innocent: som tenker mer på andre enn meg selv :sick: Just kidding :!: Fra sprø til revolver. Tror jeg har råd til å spandere en drøy lapp på de i baksetet også. Det er jo litt kjipt hvis de klager på lyden. :hrm:

Lenke til kommentar
10 000 for et komplett anlegg uten sub gir deg kvalitetskomponenter, ja.

Derfor ville jeg byttet ut de koaksial-høyttalerne Rebel-Rider foreslo med for eksempel Infinity Kappa Perfect 6.1.

De koster riktig nok mye penger, men er vel noe av det bedre i sin klasse.

8448377[/snapback]

Jeg var og sjekket prisen på disse i utlandet. Et sted kostet de 239 USD nye! Det er jo rundt en tredjedel av prisen i Norge.

Endret av 96abrevs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...