Santar Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei. Jeg har ett problem. Jeg har lenge hatt problemer med at maskinen slår seg av uten åpenlys grunn. Ofte under oppstart av spill. I et forsøk på å løse problemet tok jeg av prosessor og vifte. Renset dem og satte på mer kjølepasta. Nå vil ikke maskinen starte opp. Når jeg slår den på skjer det lite. Ingenting kommer frem på skjermen, og jeg hører at viftene går. Lyset på maskinen kommer på slik at den får strøm. Det pipet som alltid kommer når en slår på maskinen kommer ikke, hører bare et lite klikk ca der hvor den pipelyden ville vært. Jeg har prøvd å ta av prosessor og vifte. Maskinen reagerte ikke noe annerledes da viften og prosessoren ikke var satt i. Hva kan det være som har skjedd? Er det prosessoren eller hovedkortet som er røket mon tro? All hjelp mottas med takk. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Satt i prosessoren riktig vei? Har du satt i strømkontakten til CPU vifta? Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 joda, de står i rett begge 2. Vifta går rundt og prosessoren passer bare en vei. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Prøv og sjekke om alle kabler sitter som de skal og prøv å resette CMOS Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Prøv å resette bioc(CCmos). Kun et lite klikk kan bety kortslutning. Gå over og se om du har noe metall mot metall. Særlig pga CPU kjøleren. Flott om du oppgir HW. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Alle kablene skal sitte som de skal, hvordan går jeg frem for å resette cmos? Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Sjekk manualen. Som oftest en jumper du flytter på. Endret 21. april 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Å resette CMOS gjør du ved at du finner 3 pins på hovedkortet med en kappe som sitter over 2 av dem. Ta av kappen og sett den på den andre siden av de 3 pinnene og deretter tilbake til sånn den satt før Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Hmm, det virker som det er veldig mange slike pins på hovedkortet, er det noen spesielle kjennetegn en kan se etter? Jeg har et Asus A7n8x-e deluxe hovedkort om det hjelper. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Der fant jeg den visst, men dessverre hadde det ingen virkning å gjøre det som ble foreslått her. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ettersom du tok av vifte/kjøler, sjekk at prosessoren ikke har dratt seg litt ut av socket og at låsarmen er skikkelig på plass. Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Prosessoren er satt slik den skal. Jeg prøvde tilogme å starte opp maskinen uten prosessor eller kjølevifte og da var det ingen endring. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 det er 3 pins med kappe over 2 av dem | |*| der kappen er * kappen skal plasseres |*| | og deretter tilbake til | |*| hvis dette var forståelig Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Ja, jeg har gjort dette og det ga ingen endring dessverre. Lenke til kommentar
Calvinator Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Da ville jeg skaffet noen deler som hovedkort, skjermkort, RAM og prosessor for å teste etter hva som er galt. Endret 21. april 2007 av Calvinator Lenke til kommentar
Holten Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hmm...vet du sa att du hadde sjekka kablene men.. Er strømmen til hovedkortet kobla på? EDIT: Leif.. Endret 21. april 2007 av Holten Lenke til kommentar
Santar Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Ja hovedkortet får strøm ja. Jeg får prøve å få tak i noen deler og teste litt med dem. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå