Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Upc! Ikke noe dritt men ganske bra!

Anbefalte innlegg

Her en dag fikk jeg telefon fra UPC. De sa at bredbånd var klart i området. Så var det slik at jeg kunnne få prøve dette gratis i 1 måned.

Jeg har hatt det i 3 dager nå, og det har hvert like stabilt som pc'en min :smile:.

mitt inntrkk av at upc/chello er drit, er vasket bort!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt UPC Chello Maestro i 4-5 år nå, og er storfornøyd. Nettet er veeeldig sjeldent nede, og jeg får alltid maksimum hastighet.

Grammatisk feil i topic: ordet "men" brukes når du kommer med to motstridende uttalelser, f.eks. "UPC er ikke perfekt, MEN helt greit".

Lenke til kommentar

Hadde Chello Maestro der jeg bodde før. Alt i alt må jeg si at jeg er relativt fornøyd med abonnenmentet! Lav nedetid og så godt som alltid holdt de hastigheten de hadde lovet! Det eneste jeg var misfornøyd med var at de hastighetene man kunne kjøpe var litt lave. Uploadhastigheten på 128 kbit/s kunne de med hell ha ganget med minimum 3, gjerne 4, og 768 kbit/s download kunne vel ha blitt satt opp til over 1024 kbit/s, og det ser det jo nå ut som de er i gang med!

Lenke til kommentar

har hatt chello i tre år nå og må ærlig innrømme at den har for det meste vært stabil og rask

Har imidlertidig slitt med linja de siste måndtene og skal få en teknikker over for å se på saken

Noen som har hatt noen dårlig erfaring med upc-suport?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-21 16:22, skrev Zzzoebl:

har hatt chello i tre år nå og må ærlig innrømme at den har for det meste vært stabil og rask

Har imidlertidig slitt med linja de siste måndtene og skal få en teknikker over for å se på saken

Noen som har hatt noen dårlig erfaring med upc-suport?

Se innlegget mitt over; kan legge til at vi har kontaktet dem talløse ganger og blitt lovet at å få lagt ny kabel (etter at de kuttet den opprinnelige), men ingenting har skjedd på over et år. De sendte til og med over en frekk tekniker en gang, som påsto at det var opp til oss å sørge for graving.

Lenke til kommentar

Jeg hadde UPC Chello Plus fra Juni 2001 til Juni 2002 og var relativt fornøyd. I begynnelsen var linja ekstremt ustabil og var nede et par ganger til dagen i noen minutter. Dette ble fikset etter en måned ved at de oppgraderte sentralen eller noe sånt. I løpet av de neste 12 månedene var det sporadiske perioder der linja var nede i flere timer av gangen. Det som var ekstra kjipt var at kabelmodemet var så dårlig kvalitet at det gikk i stykker 2 ganger. Kontoret i Kristiansand hadde ikke åpent alle hverdager og dermed fikk jeg ikke bytta modem før et par dager senere.

Lenke til kommentar

Har testet UPC i 5-6 dager nå, samtidig som jeg har 1mbit adsl, og dårligere internet enn UPC skal du lete lenge etter. Jeg får ISDN Speed på nedlastinger, sider kommer ikke opp i det hele tatt, www.vg.no, www.hardware.no etc etc.

Pakketap på UPC er 3% (ok) mot 0 på Telenor.

Jeg hadde forventa ett bedre resultat fra noen som skal prøve å kapre "adsl" kunder. Men det produktet jeg har fått teste, holder ikke mål. Leverer inn utstyret lenge før det er gått 1 mnd, det er sikkert.

Lenke til kommentar
Har testet UPC i 5-6 dager nå, samtidig som jeg har 1mbit adsl, og dårligere internet enn UPC skal du lete lenge etter. Jeg får ISDN Speed på nedlastinger, sider kommer ikke opp i det hele tatt, www.vg.no, www.hardware.no etc etc.

Pakketap på UPC er 3% (ok) mot 0 på Telenor.

Jeg hadde forventa ett bedre resultat fra noen som skal prøve å kapre "adsl" kunder. Men det produktet jeg har fått teste, holder ikke mål. Leverer inn utstyret lenge før det er gått 1 mnd, det er sikkert.

Da er det sikkert noe alvorlig galt med den linja du har eller så er du veldig uheldig med sourcesene på Kazaa.

Jeg sitter å laster ned på Kazaa, 2 filmer. Hastigheten ligger på 23 og 7 kb/s. Det er ikke så verst d vell......Dessuten er linja delt på 2 maskiner........

Og til deg som sa at jeg hadde dårlig pc:

Hvis jeg har en gammel 386 som aldri låser seg, er denne stabil. Men den er ikke god....... :lol::lol:

Lenke til kommentar

Da er det sikkert noe alvorlig galt med den linja du har eller så er du veldig uheldig med sourcesene på Kazaa.  

Jeg sitter å laster ned på Kazaa, 2 filmer. Hastigheten ligger på 23 og 7 kb/s. Det er ikke så verst d vell......Dessuten er linja delt på 2 maskiner........

Og til deg som sa at jeg hadde dårlig pc:

Hvis jeg har en gammel 386 som aldri låser seg, er denne stabil. Men den er ikke god....... :lol:  :lol:

Hvor får du Kazaa ifra? har ikke nevnt kazaa med ett eneste ord,

23kb og 7kb er langt under pari, i forhold til hva en burde forvente av en slik linje uansett, men Kazaa er ikke noe "sammenlignbart" system, ettersom nedhastigheten er avhengig av den som sender fila.

Prøvde på www.tranceaddict.com og der fikk jeg 1-7kb, prøvde å laste ned q3 patch fra www.online.no, her fikk jeg konstant 7kb. Prøvde å sende meg selv filer fra jobb, isdn speed nok en gang. Mens med 1mbit adsl så får jeg max speed fra alle disse stedene.

Kan godt forstå folka i "kabelkutt" jeg :)

Lenke til kommentar

Dere kan ikke sette kazaa opp mot hastigheten upc leverer. Kazaa har ingenting med deres linje å gjøre (såfremt dere ikke får meget gode hastigheter da...)

Får du 23 og 7 kb/s kan det jo være uploaden på de du laster ned ifra ikke støtter mer...

Jeg har hatt UPC som sagt 1 år og nettet er hovedsaklig dønn stabilt. Jeg får 100% det det jeg har betalt for. Ligger aldri under - heller over. Jeg har lite til ingenting loss og kan spille CS med underkant av 30 i ping på servere med 30 spillere.

Mvh

A. Lyse

Lenke til kommentar

Jeg har hatt chello i 2 år nå.

Bare nede noen få ganger, veldig lite.

Får alltid det jeg betaler for og mer.

Dere som sier at det er dårlig de første dager eller.no burde vente litt.

Når de installerte hos oss sa de at hastigheten kom til å være dårlig de første dagene.

De annbefalte at vi burde beholde isdn linja i noen dager til før vi byttet.

Vet ikke om d er sånn fremdeles, men å si at en levrandør er dårlig fordi oppstarten er "treg" eller man no blir bare dummt. Husk at det er de som klager som skriker høyest (eller noe sånnt)

Lenke til kommentar
Jeg har hatt chello i 2 år nå.

Bare nede noen få ganger, veldig lite.

Får alltid det jeg betaler for og mer.

Dere som sier at det er dårlig de første dager eller.no burde vente litt.

Når de installerte hos oss sa de at hastigheten kom til å være dårlig de første dagene.

De annbefalte at vi burde beholde isdn linja i noen dager til før vi byttet.

Vet ikke om d er sånn fremdeles, men å si at en levrandør er dårlig fordi oppstarten er "treg" eller man no blir bare dummt. Husk at det er de som klager som skriker høyest (eller noe sånnt)

Hvorfor skal det være dårlig de første dagene?

ADSL er ikke dårlig de første dagene, ser ikke helt logikken din i at en "skal vente og se om det blir bedre" Jeg testa UPC, og her hvor jeg bor, er det helt uakseptabelt å ha det produktet de leverer pr idag. ADSL er bedre enn UPC i alt jeg har testa, og jeg kommer nok ikke til å fortsette å ha UPC ut den mnd'en jeg fikk gratis en gang, ettersom det ikke er brukendes til noe. Bor i Stavanger / Hinna.

Lenke til kommentar

Alle jeg kjenner som har chello, dvs irl, måtte vente 1 dag eller 2+ for at hastigheten skulle stige over 100kbit. Vet ikke hvorfor, men har du ikke den lille tolmodigheten så....

Kan jo hende d ikke er det da.

Hadde en venn som mistet nextgentel adsl i noen uker. Det var ikke nextgentel sin feil, men de som skulle holde orden på linjene. Noen som hadde borret igjennom eller.no.

Er ikke sikkert det er chello sin feil, men det er stor sjanse....

Lenke til kommentar

Det som er irriterende med UPC er ikke nedetiden, hadde en del i begynnelsen der nedetiden var på flere timer, men har ikke merket det i det siste.

For noen måneder siden var det også problemer med noen utenlandske servere...

men det som alltid har vært et problem er at...

f.eks. Jeg laster ned noe stabilt på 50 kB/s...

Også vil jeg uploade samtidig, på 10 kB/s, da synker plutselig downloadhastigheten til 15 kB/s

vet noen en løsning på dette?

finnes det et program som begrenser upload? slik at den ikke overstiger 5 kB/s for eksempel...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...