Gå til innhold

Dell 6400, HP nx7400 eller noe annet?

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe en PC i sjiktet 8.000-10.000.

Bruken er først og fremst vanlig surfing, skolearbeid, men ønsker også å spille spill som FM, GTA og framtidige utgaver av disse.

En maskin med følgende egenskaper passer meg:

-Intel Core 2 Duo-prosessor, t5200 eller t5500

-2048MB minne

-vekt maks 3kg, helst rundt 2,5kg

-15,4" skjerm (WXGA), oppløsning 1280x800

-tilfredstillende skjermkort som ikke er integrert

Grunnet dårlig rygg vil jeg sitte med laptopen på fanget noe, og den skal også kunne medbringes til studiested enkelte dager. Derfor spiller vekten inn. Det skal også være en maskin som vil vare noen år (takle framtidige spill som vil komme).

Dell har nå et tilbud på sin Inspiron 6400, og med de ovennevnte egneskapene + 9-cellers litiumionbatteri blir prisen 9211,- med frakt.

Men hvilke alternativer har jeg da? Har funnet HP Compaq nx7400 med t5600 prosessor, 1024MB minne og 6-cellers litiumionbatteri til kun 7387,- +frakt hos mpx (med bedriftsavtale med akershus fylkeskommune).

Ser også at lefdal og elkjøp kjører to maskiner, Toshiba Satellite SATA100230 og Compaq Presario PRESV6155EA, til 8995,- (samme pris). Disse har nesten identiske egenskaper som Dell sin.

Maskinen fra Dell har gode testresultater, med er de andre like bra? Frister med den nx7400 grunnet pris, den veier også mindre, men er nok litt dårligere på andre egenskaper. Så hva bør jeg velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du er opptatt av at PC'en din skal takle de fremtidige spillene, burde du vel heller ta en titt på skjermkort sammenliknings tråden. Ettersom at Geforce kortet i dell 6400 ikke er egnet for storartet spilling. Da lærer du litt mer om de forskjellige kortene, samt at du senere kan peke deg ut en datamaskin som passer dine krav, men med et grafikk kort som også stiller seg i din rekke ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...