Gå til innhold

Kamerat vil vi skal sove på samme rom - wtf?

Deadringer

Anbefalte innlegg

Jeg har en kamerat(han er bifil) som jeg(er hetrofil) skal flytte sammen med til høsten, da vi skal studere på samme høyskole. Vi driver nå å leter etter leilighet som vi skal dele, og har kommet over noen forskjellige. Men til tider irriterer han vette av meg. Han finner nemlig fram rekkehus, leiligheter osv. med kun et soverom og sier at vi kan sove på det samme soverommet. Dette nekter selvfølgelig jeg, ikke fordi han mener vi skal sove i samme seng eller noe, men fordi jeg vil ha mitt eget rom, med mitt privatliv, sove i fred, være i fred om jeg ønsker, kunne ta med damer hjem, pule når jeg vil på de nevnte damene osv. Men når jeg nekter å dele rom meg han, kommer alltid anklagen "Det er bare fordi du ikke er trygg på din egen legning..". Det her blir jeg skikkelig frustrert av, ikke fordi det stemmer, men fordi han ikke bare kan la det ligge. Jeg vet jeg er hetrofil, han vet jeg er hetro fil, hvorfor i allverden kan han ikke respektere at jeg ikke vil dele rom med han!

Setter gjerne pris på synspunkter og argumenter for hvordan jeg kan klare å dunke det her inn i hodet hans. Begynner å miste lysta til å flytte med han i det hele tatt, men det er det smarteste og beste(økonomisk) valget jeg kan ta, og har ikke lyst å ødelegge for meg selv her.

Endret av -Nyhus-
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg vil ha mitt eget rom, med mitt privatliv, sove i fred, være i fred om jeg ønsker, kunne ta med damer hjem, pule når jeg vil på de nevnte damene osv.

8437629[/snapback]

Har du sagt det til han?

8437661[/snapback]

Ja, og da får jeg "nei, bare noe du sier fordi du ikke er sikker på legninga di *blablabla*"

Lenke til kommentar
Han har lyst på deg, det er bare å innse det.

8437713[/snapback]

Det er akkurat den tanken der han tydeligvis tror jeg har, og det er nok pga den han tror jeg ikke vil dele rom med han. Altså. Han kan ha så lyst på meg som han bare vil(ikke at jeg tror han har det), han vet jeg er hetrofil og det må han bare respektere uansett. Det vet han.

Lenke til kommentar
Hvis han påstår at du ikke er trygg på legningen din er jeg usikker på hvor sikker han er på at du er hetro...

8437764[/snapback]

Jeg har aldri hatt guttekjærester, jeg har aldri gjort noe som skal bety at jeg er tiltrukket til en annen gutt. Jeg har aldri gitt noe tegn for å være tiltrukket for andre enn jenter, men han tror at folk ikke vet legningen sin skikkelig før de er godt over 20.

Han burde respektere dine ønsker om privatliv. Dette burde være en selvfølge.

Visdomsord fra Eirik.

Har du prøvd å si til han at du vil ha et sted (rom) som bare er ditt?

Flere ganger.

Lenke til kommentar
Jeg har aldri hatt guttekjærester, jeg har aldri gjort noe som skal bety at jeg er tiltrukket til en annen gutt. Jeg har aldri gitt noe tegn for å være tiltrukket for andre enn jenter, men han tror at folk ikke vet legningen sin skikkelig før de er godt over 20.

Han burde respektere dine ønsker om privatliv. Dette burde være en selvfølge.

Visdomsord fra Eirik.

8437891[/snapback]

Takk. :)

Forøvrig har det ingenting å si om du så skulle bestemme deg for å bli homofil eller bifil om noen år. Du har ikke ønsker om å dele rom med ham, grunnet at du ønsker privatliv. Din legning betyr null så lenge du har dette ønsket om privatliv.

Lenke til kommentar
Forøvrig har det ingenting å si om du så skulle bestemme deg for å bli homofil eller bifil om noen år. Du har ikke ønsker om å dele rom med ham, grunnet at du ønsker privatliv. Din legning betyr null så lenge du har dette ønsket om privatliv.

8438046[/snapback]

Det har jeg ikke sagt til han, men det skal jeg gjøre. Takker.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...