andper Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Har skaffet med nytt hovedkort men posessoren sitter fast på prosessorviften. Må jo få av denne for å åpne sperrepinnen og få den ned igjen? noen som kan hjelpe meg? Hilsen Andreas Lenke til kommentar
andper Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Altså skal skifte prosessoren over fra mitt gamle hovedkort til det nye. Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Så ta den løs da vel... Lenke til kommentar
andper Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Så ta den løs da vel... 8437662[/snapback] Bare brekke til da?.. er det ikke fare for å skade prosessoren?... Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Så ta den løs da vel... 8437662[/snapback] Bare brekke til da?.. er det ikke fare for å skade prosessoren?... 8437668[/snapback] Ikke no fare hvis det bare er 'guffa' i mellom kjølern og CPUn som holder igjen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Altså skal skifte prosessoren over fra mitt gamle hovedkort til det nye. 8437645[/snapback] Prøv og vri kjøleribba litt, det har hjulpet meg mang en gang, men hvis cpuen er en socket A elns der kjernen ligger åpen kan det være litt risikabelt. Lenke til kommentar
andper Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Ikke no fare hvis det bare er 'guffa' i mellom kjølern og CPUn som holder igjen. 8437675[/snapback] Sånn som jeg forstår det er det kjølepastaen som har "limt" fast prosessoren til kjøleblokken?... Quote forminsket av moderator Endret 22. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Sånn som jeg forstår det er det kjølepastaen som har "limt" fast prosessoren til kjøleblokken?... 8437688[/snapback] Virker slik ja, skjer ofte det. Quote forminsket av moderator Endret 22. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
andper Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Virker slik ja, skjer ofte det. 8437699[/snapback] Er det bare å ta tak å dra da? eller bør jeg putte noe mellom for å løsne litt? Quote forminsket av moderator Endret 22. april 2007 av JohndoeMAKT Lenke til kommentar
Fredrik- Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hvis du har en bitteliten flatjernstrekker eller en tapetkniv eller noe, prøv å lirke kjempeforsiktig, vri litt på prosessorn og bare prøv å lirke litt. Da jeg tok av stock kjølern på 8800GTX'n min så måtte jeg dra hardere enn det jeg likte, men den kom av tilslutt. Endret 21. april 2007 av Fredrik- Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Prøv å vri eller skubb på prosessoren langsmed bunnen av kjøleren, ikke prøv å brekk den løs.. Det kan også hjelpe å varme det hele opp.. Lenke til kommentar
Bluum Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Varm opp med en hårføner og prøv å vri på prosessoren. Det hjelper som regel. Men som Pac-man sier, det kan være litt sisikabelt hvis du har en prosessor med åpen kjerne. Lenke til kommentar
andper Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Hvis du har en bitteliten flatjernstrekker eller en tapetkniv eller noe, prøv å lirke kjempeforsiktig, vri litt på prosessorn og bare prøv å lirke litt.Da jeg tok av stock kjølern på 8800GTX'n min så måtte jeg dra hardere enn det jeg likte, men den kom av tilslutt. 8437721[/snapback] Takker for hjelpen;) får prøve dette:) Lenke til kommentar
un0kai Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Hvis du har en bitteliten flatjernstrekker eller en tapetkniv eller noe, prøv å lirke kjempeforsiktig, vri litt på prosessorn og bare prøv å lirke litt.Da jeg tok av stock kjølern på 8800GTX'n min så måtte jeg dra hardere enn det jeg likte, men den kom av tilslutt. 8437721[/snapback] Takker for hjelpen;) får prøve dette:) 8437736[/snapback] Jeg ville ikke gjort det, det vil muligens ødelegge overflaten til kjøleren og prosessoren slik at varmeoverføringen blir dårligere. Det vil også samle unødvendig mye kraft på en plass for å få den løs på denne metoden. Varm det hele opp litt i steikeovnen og deretter skubb langs kanten på cpuen mot en av sidene til kjøleren så popper den rett av.. bare pass på at du ikke bøyer noen pinner på den når du skubber.. Endret 21. april 2007 av un0kai Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 jeg pleier å bruke en hårføner til å varme den opp, også bruker jeg et skruhjern til å "brekke" den av kjøleribba Lenke til kommentar
:chribruu Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Dette har jeg gjort en fantasillion ganger, bare få noe veldig flatt i mellom og knekk av.. Det skal endel til for å ødelegge en CPU på den måten. Åpen kjerne blir verre, men det er ikke så mange av de lenger. Den sitter egentlig ikke så fruktelig hardt fast, men det kan kjennes sånn ut. Goop'en gir uansett etter lenge før metallet på prosessoren. Lenke til kommentar
halnes1 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm. Da løsner den enkelt. Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm.Da løsner den enkelt. 8443083[/snapback] Ja, men skru av maskinen før du napper av kjøleren. Vis ikke er det stor sannsynelighet for at den blir svidd. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm.Da løsner den enkelt. 8443083[/snapback] Ja, men skru av maskinen før du napper av kjøleren. Vis ikke er det stor sannsynelighet for at den blir svidd. 8446336[/snapback] egentlig ikke, faktisk kan en ta av kjøleren på nyere prosessorer uten at de tar skade, siden de klokker seg ned når tempen blir for høy. Men hvis cpuen er en socket a så gjelder ikke dette, de går opp i røyk (bokstavelig talt). Lenke til kommentar
Megern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm.Da løsner den enkelt. 8443083[/snapback] Ja, men skru av maskinen før du napper av kjøleren. Vis ikke er det stor sannsynelighet for at den blir svidd. 8446336[/snapback] egentlig ikke, faktisk kan en ta av kjøleren på nyere prosessorer uten at de tar skade, siden de klokker seg ned når tempen blir for høy. Men hvis cpuen er en socket a så gjelder ikke dette, de går opp i røyk (bokstavelig talt). 8448138[/snapback] Hadde ikke tatt noen sjanse på dette uansett jeg, men det er mulig at det er "trygt". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå