Gå til innhold

prosessoren sitter fast?

andper

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Altså skal skifte prosessoren over fra mitt gamle hovedkort til det nye.

8437645[/snapback]

Prøv og vri kjøleribba litt, det har hjulpet meg mang en gang, men hvis cpuen er en socket A elns der kjernen ligger åpen kan det være litt risikabelt.

Lenke til kommentar
Ikke no fare hvis det bare er 'guffa' i mellom kjølern og CPUn som holder igjen.

8437675[/snapback]

Sånn som jeg forstår det er det kjølepastaen som har "limt" fast prosessoren til kjøleblokken?...

Quote forminsket av moderator

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Hvis du har en bitteliten flatjernstrekker eller en tapetkniv eller noe, prøv å lirke kjempeforsiktig, vri litt på prosessorn og bare prøv å lirke litt.

Da jeg tok av stock kjølern på 8800GTX'n min så måtte jeg dra hardere enn det jeg likte, men den kom av tilslutt.

Endret av Fredrik-
Lenke til kommentar
Hvis du har en bitteliten flatjernstrekker eller en tapetkniv eller noe, prøv å lirke kjempeforsiktig, vri litt på prosessorn og bare prøv å lirke litt.

Da jeg tok av stock kjølern på 8800GTX'n min så måtte jeg dra hardere enn det jeg likte, men den kom av tilslutt.

8437721[/snapback]

Takker for hjelpen;) får prøve dette:)

Lenke til kommentar

8437721[/snapback]

Takker for hjelpen;) får prøve dette:)

8437736[/snapback]

Jeg ville ikke gjort det, det vil muligens ødelegge overflaten til kjøleren og prosessoren slik at varmeoverføringen blir dårligere. Det vil også samle unødvendig mye kraft på en plass for å få den løs på denne metoden. Varm det hele opp litt i steikeovnen og deretter skubb langs kanten på cpuen mot en av sidene til kjøleren så popper den rett av.. bare pass på at du ikke bøyer noen pinner på den når du skubber..

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Dette har jeg gjort en fantasillion ganger, bare få noe veldig flatt i mellom og knekk av.. Det skal endel til for å ødelegge en CPU på den måten. Åpen kjerne blir verre, men det er ikke så mange av de lenger. Den sitter egentlig ikke så fruktelig hardt fast, men det kan kjennes sånn ut. Goop'en gir uansett etter lenge før metallet på prosessoren.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm.

Da løsner den enkelt.

8443083[/snapback]

Ja, men skru av maskinen før du napper av kjøleren. Vis ikke er det stor sannsynelighet for at den blir svidd.

8446336[/snapback]

egentlig ikke, faktisk kan en ta av kjøleren på nyere prosessorer uten at de tar skade, siden de klokker seg ned når tempen blir for høy. Men hvis cpuen er en socket a så gjelder ikke dette, de går opp i røyk (bokstavelig talt).

Lenke til kommentar
Det er bare å starte opp maskinen og la den stå til den blir varm.

Da løsner den enkelt.

8443083[/snapback]

Ja, men skru av maskinen før du napper av kjøleren. Vis ikke er det stor sannsynelighet for at den blir svidd.

8446336[/snapback]

egentlig ikke, faktisk kan en ta av kjøleren på nyere prosessorer uten at de tar skade, siden de klokker seg ned når tempen blir for høy. Men hvis cpuen er en socket a så gjelder ikke dette, de går opp i røyk (bokstavelig talt).

8448138[/snapback]

Hadde ikke tatt noen sjanse på dette uansett jeg, men det er mulig at det er "trygt".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...