Gå til innhold

HDMI til DVI-overgang for TV?

Anbefalte innlegg

Hjemme har vi en tv som har full HD, men den har ikke hdmi ingang.

Så derfor lurer jeg på om det er DVI ingangen som skal brukes isteden og om noen vet om en bra overgang fra hdmi til dvi? :D

*Emnefeltet er redigert av moderator, vart litt betre no*

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så derfor lurer jeg på om det er DVI ingangen som skal brukes isteden og om noen vet om en bra overgang fra hdmi til dvi? :D

8437605[/snapback]

Det er jo helt forbanna tullete!

Hvis du bruker overgang er jeg ikke sikker på at du får med deg lyden..

HDMI=digitalt lyd og bilde

DVI=bare bilde

går sikkert fint om du har lyden uteneom til forsterker f.eks da

Lenke til kommentar

8437605[/snapback]

DVI=bare bilde

8454052[/snapback]

Såda, rolig no. HDMI er i praksis digital video og lyd ført i ein og same kabel. Har du ein TV med DVI-inngang er det fysisk umogleg å kunne frakte lyd og bilete frå f.eks. ein DVD-spelar til TV-en. Skal du for eksempel kople ein TV til PC er det vanlegvis DVI-utgang på PC-en og der er det lite lyd gitt.

Eg har sjølv ein kabel med HDMI-DVI som eg brukar til PC og DVD-spelar som begge har DVI-utgang mens projektoren har HDMI-inngang.

Einaste gangen du kan ha bruk for HDMI-HDMI er når signalkjelde og mottakar har støtte for dette samt at lyd og bilete faktisk blir sendt.

Om du kjøper ein HDMI-HDMI og eit adapter til DVI eller HDMI-DVI betyr ikkje stort i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

8437605[/snapback]

DVI=bare bilde

8454052[/snapback]

Såda, rolig no. HDMI er i praksis digital video og lyd ført i ein og same kabel. Har du ein TV med DVI-inngang er det fysisk umogleg å kunne frakte lyd og bilete frå f.eks. dein DVD-spelar til TV-en. Skal du for eksempel kople ein TV til PC er det vanlegvis DVI-utgang på PC-en og der er det lite lyd gitt.

Eg har sjølv ein kabel med HDMI-DVI som eg brukar til PC og DVD-spelar som begge har DVI-utgang mens projektoren har HDMI-inngang.

Einaste gangen du kan ha bruk for HDMI-HDMI er når signalkjelde og mottakar har støtte for dette samt at lyd og bilete faktisk blir sendt.

Om du kjøper ein HDMI-HDMI og eit adapter til DVI eller HDMI-DVI betyr ikkje stort i ditt tilfelle.

8454120[/snapback]

Det er jo ganske tullete å selge Tv'er med full HD uten HDMI inngang,sånn jeg forstår skal jo det nye bakkenettet basere seg på nettopp HDMI,hvordan skal du få lyd på tv-sendingen da?

Lenke til kommentar

Då må du i så fall bruke ein ekstra kabel til det, utstyret til det digitale bakkenettet har sikkert utganger for både digitale og analoge signaler.

Det er litt unødvendig å kun ha DVI på ein TV, trur ikkje det vil koste stort å ha begge delar.

Lenke til kommentar
Då må du i så fall bruke ein ekstra kabel til det, utstyret til det digitale bakkenettet har sikkert utganger for både digitale og analoge signaler.

Det er litt unødvendig å kun ha DVI på ein TV, trur ikkje det vil koste stort å ha begge delar.

8454909[/snapback]

er enig i det..syns det var litt rart.

Jeg synes en ny LCD-TV burde ha MINST 1 HDMI,helst 2 + DVI-D (for PC) evt komponent

Tror nok at HDMI kommer til å erstatte SCART'en og den har jo de fleste gamle TV'er fler av.

Men det jeg har sett på av Tv'e har de fleste HDMI uten at jeg har sett på de dyreste

Lenke til kommentar

Det spiller egentlig ikke noe rolle om det er dumt at det ikke er hdmi på tven. Så lenge jeg kan få lyden inn et annet sted så er saken biff.

Vet ikke om det spiller noe rolle, men tven er over et år gammel. Men så lenge det lar seg løse klager ikke jeg selv om det er iriterende at jeg allerede har hdmi kabel. Men at tven ikke tar det er et minus som dere andre sier at den burde ha når det er full hd.

Lenke til kommentar
Det spiller egentlig ikke noe rolle om det er dumt at det ikke er hdmi på tven. Så lenge jeg kan få lyden inn et annet sted så er saken biff.

Vet ikke om det spiller noe rolle, men tven er over et år gammel. Men så lenge det lar seg løse klager ikke jeg selv om det er iriterende at jeg allerede har hdmi kabel. Men at tven ikke tar det er et minus som dere andre sier at den burde ha når det er full hd.

8455075[/snapback]

Er det PS3 eller Xbox du skal koble til så er det bare å ta lyden gjennom audio-kabler og bildet gjennom DVI'en ja

Lenke til kommentar

jaha, det var rart. Var helt sikker når vi kjøpte at den skulle ha full HD. Ellers hadde vi kjøpt en annen tv. Dette må sjekkes ut. :hmm:

Men uansett, hvis det går an å koble Ps3 til tven via hdmi og dvi og lyden via komponent tror jeg vi er i mål.

Takk for svar til dere som har hjulpet, og ikke bare diskutert hvor bra tven min er, og om det burde være hdmi ingang. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...