Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av nytt anlegg.. max 8k

Anbefalte innlegg

Vel,den har ikke pre-out så da vil han ikke få koblet den sammen med NAD'en som så den kan brukes som en effektforsterker i sin rette forstand.

8456072[/snapback]

ikke akkurat som en effektforsterker, men som en ekstra effekt. Bruker da NADen som forsterker for CV-ene og Denon(samma hvilken, skulle være en billig en sa de :p ) som reciever og til alle de andre høytalerene OG sende lyden videre til NAD-en (via analog kanal?). aner ikke helt om dette virker som planglagt, men de sa det på hi-hiklubben ;) , skal sjekke litt rundt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kom bare til å tenke på en ting i nattens mulm og mørke.

Er det stor lydforskjell på å bruke bananplugger og spikes?

8456993[/snapback]

Bananplugger brukes for å koble høyttalerledningene sammen med forsterkeren, mens spikes brukes under for å at mindre av bassen skal feste seg til gulvet. Kan hende du visste det på forhånd,virket ikke sånn på spørsmålet.

For min del syns jeg ikke bananplugger gjør mye på lyden,er mer for ryddigheten og utseendet at man bruker det. Men spikes kan ha en god effekt,da mer av bassen vil treffe lytteren i stedet for å feste seg til gulvet og bli irriterende for andre.

Lenke til kommentar
Ingen som vil si noe om posten min?..

8460301[/snapback]

Hvis de sier på hifiklubben at noe sånt skal være mulig så kunne du jo bare prøvd det og klaget senere om du møtte på problemer.

Er det stor forskjell på billige og dyre spikes. Noen som har noen tips til spikes?

8461677[/snapback]

Nei,de skal da ikke gjøre noe avansert så noe veldig nyre greier er da ikke nødvendig. Særlig ikke når du skal ha CV.

Om jeg skulle nevnt noen spikes ville det vært Dali Cone spikes.

Lenke til kommentar

Når det gjelder pre-out så er jeg veldig dårlig til å forklare det så jeg har prøvd det veldig lite, men kan gjøre et forsøk så får noen andre rette meg om jeg tar feil.

På Cambridgen vil du finne et pre-out output, denne skal du bruke en signalkabel i som du fører inn i effektforsterkeren(på en lydinngang da vil jeg tro) så vil lyden forflytte seg over til høyttalerne du har koblet til effektforsterkeren.

Lenke til kommentar
Når det gjelder pre-out så er jeg veldig dårlig til å forklare det så jeg har prøvd det veldig lite, men kan gjøre et forsøk så får noen andre rette meg om jeg tar feil.

På Cambridgen vil du finne et pre-out output, denne skal du bruke en signalkabel i som du fører inn i effektforsterkeren(på en lydinngang da vil jeg tro) så vil lyden forflytte seg over til høyttalerne du har koblet til effektforsterkeren.

8462758[/snapback]

Som daniel sa, så er pre-out en vanlig signallyd utgang som sender lyden videre fra forsterkeren til en ev. effekt-amp. Signalet den sender har et volum som varierer i forhold til volumet på forsterkeren. Slik fungerer forsterkeren med en pre-out som en pre-amp. Ja, du kan koble til en hvilken som helst forsterker etterpå, men det burde da være en effekt-amp.

Lenke til kommentar
VIKTIG SPØRSMÅÅL! Hvordan virker dette PRE-OUT tingene? Kjøper meg en Cambride 540R v.2 som Hjemmekinoreciever for den har PREOUT, men kan jeg koble denne til C372 da? PLEASE hjelp..

8461799[/snapback]

Hvorfor skal du koble den til NAD C372 og ikke C272? C272 er jo en ren effektforsterker og passer vel bedre til dette formålet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...