Gå til innhold

Trenger hjelp med valg av nytt anlegg.. max 8k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For å si det sånn, jeg har VE-8, og de hadde nok spilt optimalt med C272 eller 372, men du kan jo klare deg med den receiveren inntil du får råd til effektforsterker, du kan bare ikke spille fullt så høyt uten forvrengninger, og basselementet kan bånne lettere. Er du forsiktig så kan du bruke den foreløpig.

Du kan jo også ta en titt på finn.no og se om du finner en dugende forsterker til en rimelig pris der.

Lenke til kommentar
For å si det sånn, jeg har VE-8, og de hadde nok spilt optimalt med C272 eller 372, men du kan jo klare deg med den receiveren inntil du får råd til effektforsterker, du kan bare ikke spille fullt så høyt uten forvrengninger, og basselementet kan bånne lettere. Er du forsiktig så kan du bruke den foreløpig.

Du kan jo også ta en titt på finn.no og se om du finner en dugende forsterker til en rimelig pris der.

8443024[/snapback]

litt personlig, men syns du 8" holder? ;) Kunne kanskje feiget ut og gått for CLS -10 /12 :) hehe

Lenke til kommentar
... crap xD vis jeg går for CLS-12 da? er jo BARE en 12" sub  ;)

8442975[/snapback]

Det er et 12" basselement, en woofer, ikke en subwoofer. ;)

Jeg ser at du tenker både på B&W og CV, det er jo to relativt forskjellige høyttalerprodusenter. Jeg anbefaler at du tar deg en lytterunde og tenker litt på hva du egentlig er ute etter og hva du skal bruke høyttalerne til. :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

8443024[/snapback]

litt personlig, men syns du 8" holder? ;) Kunne kanskje feiget ut og gått for CLS -10 /12 :) hehe

8443067[/snapback]

Om 8" holder? Kommer an på rommet da, jeg har de på et ganske lite rom 4-5 kvadrat, og her blir det syk trøkk, men tror nok de klarer seg godt i en mindre stue.

Lenke til kommentar
Sier meg 100 % enig med FM ;) Skal du kjøpe brukt og vil ha tips er det en god ide å si hvor i landet du bor. Og er også det smarteste å dra selv og høre på klubben og ta med din egen cd, så kan du høre hva som passer deg best.

8440441[/snapback]

Bor i Bergen,, :p

8442591[/snapback]

Dra på musikk Magazinet på Engen. De fører PSB. Der koster Image T45 5095 kr, satt ned fra 5995 kr. Mamoz og pcutstyr selger de til latterlig lave 3,5k. Gjør som meg, lytt hos musikk Magazinet. Du vil ikke angre ;)

musikk Magazinet har også Harman Kardon, Yamaha og Klipsch. Etter din tur på MM kan du ta turen ut i C. Sundts gate og høre på hva HiFi-klubben har å tilby. ;)

Lykke til!

Lenke til kommentar
Hvor mange watt yter 270'en? Bør ha over 2x150 watt til de, mener jeg.

8443426[/snapback]

* 2x120 watt kontinuelig effekt i 8 ohm

* 2x210 watt dynamisk effekt i 8 ohm

* 2x340 watt dynamisk effekt i 4 ohm

Så du ville valgt en annen?

8443472[/snapback]

Virker da kraftig det der. Vil ikke tro det er store forskjellen mellom den der og en på 150 så skal ikke være noe slit det.

Lenke til kommentar

Skulle gå greit ja, men får nok ikke helt 100% ut av høyttalerne, 15" er effektsultne.

Er det jeg har erfart med de parene med CV som en kamerat av meg har hatt, kreves noen skikkelige kraftverk til de største modellene med 15" basser.

Endret av Lefse
Lenke til kommentar
De Cerwin Vega A-series på hifiklubben ser lovende ut, ahr lyst på den minste av de til mine VE-8, den mellomste hadde vært grei til VE-15 tror jeg.

8445921[/snapback]

Pris? :)

husk at jeg skal ha surround forsterker/reciever.

Endret av Effectiv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...