Effectiv Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei, er lei av å sitte her med mitt " dårlige" ( ler litt når jeg sier dette xD ) Logitech z-5500 anlegg, og har veldig lyst på noe nytt. SKal for det meste brukes til musikk, men også kobles til tv og jeg skal bare ha 2 gulvstående høytalere og en forsterker som klarer å drive de Absolutt alle meninger og tips tas imot med STOR glede Har sett litt på B&W sin 603/4 serie, men også på CV sin VE og CLS serie.. Skal mest sansynlig kjøpe brukt, vis jeg finner noen strøkne. Mvh Julian Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Som forsterker ville jeg gått for Cambridge 640, som høyttaler vet jeg ikke. Finn deg noen billige DM604 slik som jeg gjorde Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Som forsterker ville jeg gått for Cambridge 640, som høyttaler vet jeg ikke. Finn deg noen billige DM604 slik som jeg gjorde 8437607[/snapback] Eg bor i huset forsiden av deg, og går i klasse med deg,, tror du eg IKJE har ftt med meg akkurat deT? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Haha, måtte bare være sikker Men hva med CV Ve12? Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Dette var jo en morsom diskusjon :!: Edit: så det i tittelen nå. Edit x2: Hvis du tenker på CV, så regner jeg med du vet de kun satser på ren kraft og ikke pen lyd for å si det sånn. Merker som Cambridge, NAD, Marantz og HK er verdt å se etter,både nytt og brukt. Du kan se på den samme som jeg anbefalte for superTommy. Da har du nesten 5000 igjen til høyttalere. Egentlig er det en god ide å bruke mer penger på forsterkeren enn høyttalere,men det er en annen diskusjon. Selv er jeg veldig svak for høyttalerne til Dali. De er veldig fleksible og passer til et bredt spekter av musikksjangrer. I din prisklasse kan du se på Dali Concept 6. Endret 21. april 2007 av DanielL Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Det står i overskriften. Max 8k Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Dette var jo en morsom diskusjon :!: Edit: så det i tittelen nå. Edit x2: Hvis du tenker på CV, så regner jeg med du vet de kun satser på ren kraft og ikke pen lyd for å si det sånn. Merker som Cambridge, NAD, Marantz og HK er verdt å se etter,både nytt og brukt. Du kan se på den samme som jeg anbefalte for superTommy. Da har du nesten 5000 igjen til høyttalere. Egentlig er det en god ide å bruke mer penger på forsterkeren enn høyttalere,men det er en annen diskusjon. Selv er jeg veldig svak for høyttalerne til Dali. De er veldig fleksible og passer til et bredt spekter av musikksjangrer. I din prisklasse kan du se på Dali Concept 6. 8437757[/snapback] Unnskyld vis jeg sårer deg, men har noe alvorlig imot Dali vi har Concept 6 i stuen nede og for å være ærlig syns jeg det er dårlig trøkk i de, men de spiller jo klart og alt det.. Lite bass etter min mening! Ser litt på den Cambridgen ja, eller en stygg NAD forsterker som yter myye.. hehe.. Noen flere tips på høytalere? Og er enig med det du sa.. Mere penger på Forsterker Det var litt av tanken min faktisk Lenke til kommentar
FM Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Av høyttalere i prisklassen din kan jeg gå god for PSB Image T45. Gode høyttalere til veldig billig penge. Jeg liker denne bedre enn Dali Concept 6. Hver sin smak dog. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Av høyttalere i prisklassen din kan jeg gå god for PSB Image T45. Gode høyttalere til veldig billig penge. Jeg liker denne bedre enn Dali Concept 6. Hver sin smak dog. 8437876[/snapback] En mulighet den der.. men vil helst ha noe mer kjent, og helst som kan kjøpes på Hi-fi klubben eller noe Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Dette var jo en morsom diskusjon :!: Edit: så det i tittelen nå. Edit x2: Hvis du tenker på CV, så regner jeg med du vet de kun satser på ren kraft og ikke pen lyd for å si det sånn. Merker som Cambridge, NAD, Marantz og HK er verdt å se etter,både nytt og brukt. Du kan se på den samme som jeg anbefalte for superTommy. Da har du nesten 5000 igjen til høyttalere. Egentlig er det en god ide å bruke mer penger på forsterkeren enn høyttalere,men det er en annen diskusjon. Selv er jeg veldig svak for høyttalerne til Dali. De er veldig fleksible og passer til et bredt spekter av musikksjangrer. I din prisklasse kan du se på Dali Concept 6. 8437757[/snapback] Unnskyld vis jeg sårer deg, men har noe alvorlig imot Dali vi har Concept 6 i stuen nede og for å være ærlig syns jeg det er dårlig trøkk i de, men de spiller jo klart og alt det.. Lite bass etter min mening! Ser litt på den Cambridgen ja, eller en stygg NAD forsterker som yter myye.. hehe.. Noen flere tips på høytalere? Og er enig med det du sa.. Mere penger på Forsterker Det var litt av tanken min faktisk 8437836[/snapback] Nei,jeg tok meg ikke nær av det Alle har sin smak og godt er det! De PSB'ene der virket fine de, gikk litt dypere enn Concept 6 som var det du ønsket. Men er selv skeptisk til lakken på dem, foretrekker cherry og sort pianolakk. Men igjen, smaken er som baken. Alle NAD forsterkerne på hifiklubben er gode kjøp, så er vel bare å se hvilken prisklasse du ønsker. Men de ser langt fra pene ut,der er jeg helt enig. Du sier selv du har sett på B&W, mye godt å velge mellom der. Fant et godt sett på Finn.no. Bare å søke etter B&W der så finner du mer enn nok. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Dette var jo en morsom diskusjon :!: Edit: så det i tittelen nå. Edit x2: Hvis du tenker på CV, så regner jeg med du vet de kun satser på ren kraft og ikke pen lyd for å si det sånn. Merker som Cambridge, NAD, Marantz og HK er verdt å se etter,både nytt og brukt. Du kan se på den samme som jeg anbefalte for superTommy. Da har du nesten 5000 igjen til høyttalere. Egentlig er det en god ide å bruke mer penger på forsterkeren enn høyttalere,men det er en annen diskusjon. Selv er jeg veldig svak for høyttalerne til Dali. De er veldig fleksible og passer til et bredt spekter av musikksjangrer. I din prisklasse kan du se på Dali Concept 6. 8437757[/snapback] Unnskyld vis jeg sårer deg, men har noe alvorlig imot Dali vi har Concept 6 i stuen nede og for å være ærlig syns jeg det er dårlig trøkk i de, men de spiller jo klart og alt det.. Lite bass etter min mening! Ser litt på den Cambridgen ja, eller en stygg NAD forsterker som yter myye.. hehe.. Noen flere tips på høytalere? Og er enig med det du sa.. Mere penger på Forsterker Det var litt av tanken min faktisk 8437836[/snapback] Nei,jeg tok meg ikke nær av det Alle har sin smak og godt er det! De PSB'ene der virket fine de, gikk litt dypere enn Concept 6 som var det du ønsket. Men er selv skeptisk til lakken på dem, foretrekker cherry og sort pianolakk. Men igjen, smaken er som baken. Alle NAD forsterkerne på hifiklubben er gode kjøp, så er vel bare å se hvilken prisklasse du ønsker. Men de ser langt fra pene ut,der er jeg helt enig. Du sier selv du har sett på B&W, mye godt å velge mellom der. Fant et godt sett på Finn.no. Bare å søke etter B&W der så finner du mer enn nok. 8437973[/snapback] Veldig fine de B&W-ene du fant der! Skal se litt rundt, og må si at 604 er VELDIG pene, meen litt dyrt vel og merke.. Gi gjerne flere tips om du finner Takk for hjelpen hittil;) Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Ingen flere tips?? Lurer enda xD Ser for øyeblikket på Cambride 540r, og CV - VE-12F / VE15-F Lenke til kommentar
FM Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Av høyttalere i prisklassen din kan jeg gå god for PSB Image T45. Gode høyttalere til veldig billig penge. Jeg liker denne bedre enn Dali Concept 6. Hver sin smak dog. 8437876[/snapback] En mulighet den der.. men vil helst ha noe mer kjent, og helst som kan kjøpes på Hi-fi klubben eller noe 8437924[/snapback] Skjønner. Nå vet ikke jeg hvor du bor, men jeg ville prøvd å få til en lytting av Image T45 hvis jeg hadde vært deg. Hvis du bare skal handle på HiFi-klubben så er det vel egentlig ganske så greit; gå på klubben og hør det de har i din prisklasse! Lenke til kommentar
DanielL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Sier meg 100 % enig med FM Skal du kjøpe brukt og vil ha tips er det en god ide å si hvor i landet du bor. Og er også det smarteste å dra selv og høre på klubben og ta med din egen cd, så kan du høre hva som passer deg best. Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Sier meg 100 % enig med FM Skal du kjøpe brukt og vil ha tips er det en god ide å si hvor i landet du bor. Og er også det smarteste å dra selv og høre på klubben og ta med din egen cd, så kan du høre hva som passer deg best. 8440441[/snapback] Bor i Bergen,, Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Fant ut at jeg får VE-15F nye for 4 tusen. MEdlemstilbud hos hifiklubben Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Hvorfor skal du ha surround-receiver i et stereo-oppsett hvis du ikke skal utvide senere? Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Hvorfor skal du ha surround-receiver i et stereo-oppsett hvis du ikke skal utvide senere? 8442776[/snapback] Logisk nok, fordi jeg SKAL utvide senere.... EDIT: OG fordi den forsterkeren kan kjøre i Stereo med 2x120 watt. Endret 22. april 2007 av Effectiv Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Okei, da så, var bare det at du sa du bare skulle ha 2 høyttalere. Men den receiveren klarer nok ikke VE-15 no særlig bra, ville kjøpt en effektforsterker i tillegg til forntene, var jeg deg. Forresten, den receiveren yter ikke 2x120 watt i stereo, den yter 2x100watt. Endret 22. april 2007 av Lefse Lenke til kommentar
Effectiv Skrevet 22. april 2007 Forfatter Del Skrevet 22. april 2007 Okei, da så, var bare det at du sa du bare skulle ha 2 høyttalere. Men den receiveren klarer nok ikke VE-15 no særlig bra, ville kjøpt en effektforsterker i tillegg til forntene, var jeg deg. 8442803[/snapback] Trenger jeg det ? klarer ikke den forsterkeren å kjøre høytalerene engang? =/ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå