Intern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ja, tenkte jeg skulle skaffe meg en ny strømforsyning etterhvert, som kan overleve endel oppgraderinger i fremtiden. Jeg er ute etter en kraftig (700W+), stille og modulær PSU. Som kan få plass i Antec's P180 kabinett. Helst 4 (eller fler) PCI-e utganger. Det hadde vært veldig fint om noen kunne ta seg bryet med og prøve å finne en til meg. Takk Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 "700W+" og "stille" er en nesten håpløs kombinasjon. Du bør ihvertfall satse på vann/ekstrem-kjøling på de varme komponentene. Kanskje også vurdere 2 stk. PSU? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Silverstone Zeus 750W har fungert helt kurant for meg. Den har en 80mm vifte så er den stille .... Du for også tak i akkurat samme som modulær, men tror ikke du for det i norge og da blir det også verson 1 som ikke har 4x PCIe osv. Lenke til kommentar
Intern Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Hva med Thermaltake ToughPower 850w modulær? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Skeptisk ....... Den funker nok fint den, men under heavy last på en rail så vil den nok boom Den kommer nok ikke til å sprenge, men tåler nok ikke de belastningene og du kommer inn i en ond sirkel av bluescreen og restart, men så er det nok en stønn til du tregner å gi den full last .... Endret 21. april 2007 av The Ghost Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Silverstone Zeus 750W har fungert helt kurant for meg. Den har en 80mm vifte så er den stille .... 8437770[/snapback] Da må du enten belaste den veldig lite, eller så har du en definisjon av "stille" som er mildt sagt merkelig etter mitt syn. Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Har en Corsair HX620W i et Antec P180 kabinett. Passer akkurat, men må snike den inn om du bruker viften i nedre del av kabinettet. Den skal kunne dra det meste og er meget stille. Kan ikke annet enn å anbefale den. Les noen tester og jeg tror du vil være enig. Lengre PSUr vil ikke passe om du bruker viften eks hiper 580. Edit: Har da 2 stk PCI-E Endret 21. april 2007 av heisann80 Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jeg belaster den jo ikke så mye når den er på 750W og 4x 18A på 12v Men når jeg først belaster den sitter jeg med lyd rundt ike fordi den bråker, emn fordi det å spille uten lyd er ikke verdt det Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Så på oppsettet ditt, og ja, det er en veldig lett last for en så kraftig PSU. Hvis du oppgraderte til noe som gjorde at du faktisk fikk bruk for den, f.eks. tilsvarende overklokket C2 Quad og SLI, tror jeg du ville få et litt annet syn på støynivået. Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Skeptisk ....... Den funker nok fint den, men under heavy last på en rail så vil den nok boom Den kommer nok ikke til å sprenge, men tåler nok ikke de belastningene og du kommer inn i en ond sirkel av bluescreen og restart, men så er det nok en stønn til du tregner å gi den full last .... 8437833[/snapback] Hvilken begrunnelse har du for dette, egen erfaring med Thermaltake ToughPower 850w ? Lenke til kommentar
The Ghost Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ingen engen erfaringer med den nei, emn jeg har hatt en 750W fra TT ..... Men de er bare ikke lagd bra nok har iværtfall ikke de tiligere modellene vært og TT er ikke et bra merke innen PSU ! Lenke til kommentar
Robin B Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 (endret) Enig at de tidligere modellene var dårlig, men de nye har fått mye skryt og da spesielt ToughPower 850w som etter sigende har en peak på 950W. Det er bare å google etter tester. Forøvrig failure rate på kjente merker. Fortron: 0.7%Hiper: 1.2% Seasonic: 1.4% Thermaltake: 1.6% Tagan: 2.8% Enermax: 3.0% Antec: 9.5% http://www.behardware.com/news/8550/power-...ilure-rate.html Endret 22. april 2007 av Robin B Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå