Gå til innhold

PS3/Xbox360 fra USA


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen! :)

 

Kjapt todelt spørsmål her.

 

Skal til USA i nær framtid, og lurer på to ting:

 

1.) Vil en PS3/Xbox360 som er kjøpt i USA fungere i Norge? Er det noe slags soneindeling på spillene? Og hvordan er det med strømnettet? Går det ann å kjøpe bare en 230V/50Hz supply til noen av konsollene i Norge?

 

2.) Hvordan er prisnivået der borte? Er det mye penger å spare ved å kjøpe der?

 

 

På forhånd takk,

 

Mvh

Eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1: Usa (og japan?) kjører et ennet fargesystem på tv'ene sine(NTSC), dette gjør at hvis du kjøper en konsoll i f.eks. Usa vil den ikke funke i Norge fordi vi kjører PAL.

 

Strømnettet i Usa er vel 110V? Er ikke helt sikker, kan kanskje funke med annen strømforsyning, men er jo ikke så mye vits når det ikke funker på tv'n din.

 

2: Nei, for den vil ikke funke uansett. :p

 

Håper du skjønner hva jeg mener. :)

Endret av PsykoRage
Lenke til kommentar

PS3 vil fungere uten problemer i Norge, ettersom regions kodene er mere styrt av platene nå enn før, men du må nok kjøpe ny adapter, men har du en TV som støtter både PAL og NTSC så ekke det noen problemer, er bedre farge gjenggivelse på PAL da :p

 

MEN husk, i Norge er det 5 års reklamasjons rett...dette gjelder KUN ved kjøp av produktet i Norge.

 

Pris nivået i statene er greiest og sjekke på feks Amazon.com eller ebay, da får du omtrentelig pris, noe dyrere i butikkene seff...

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Dere...nei...NEI!

 

Pal og NTSC er ingen hindring lenger nå med HDTV. Ingen av component, HDMi eller whatsoever har noe problemer som PAL og NTSC standard lenger. om du kun har en gammel CRT tv så burde den være rimelig gammel for att det ikke skal fungerere.

 

Ps3 er sonefri på spill. xbox 360 er i grunn ikke dette, men en håndfull spill er det. som Feks Lost planet. men kjøper du 360 må du nok importere spill.

 

Ps3 sin strømforskyner er universal bare sett inn en vanlig norsk strømleding.

 

Xbox360 er ikke universal og du må ha strøm omformer.

Lenke til kommentar

enig med thehazen her, nei og nei..

 

Men det du sier om xbox360en er vel feil?

 

er jo akkurat samma opplegg med den som PS3'en nesten.

 

i PS3'en er strømforsyninga fra 110-230v ? så bare dytter du i en vanlig strømforsyning (pc kabel) ledning. Er vel akkurat slik i Xbox 360'n, bare at der er strømforsyninga ekstern, og du må koble den norske strømledningen inn der. Fulgte jo også med en US ledning på min xbox (kjøpt i Norge). De fleste 360 spill er sonet, men som du sier er noen sonefrie, tho ikke noe å satse på i helhet.

 

Når det gjelder PS3 er det bare å dytte i en norsk basic pc-strømkabel (Husker ikke navnet på den), alle spill er sonefrie, eneste problemet er at om du kjøper spill som f.eks Motorstorm i USA kan du ikke velge EU servere, så spillet må du kjøpe i Norge, om du skal ha norske servere.

 

Trenger ikke voltconverter til PS3'en din, bare som sagt en vanlig strømkabel.

 

PAL \ NTSC er heller ikke no prob, så lenge du ikke har en eldgammel tv

Endret av Snoft
Lenke til kommentar

Akkurat naa er vel dollarn bunnlav paa under 6NOK for en dollar, saa det er gode tider for nordmenn i unaiten. En PS3 til $600 (pluss noe moms) vil ligge godt under 4000NOK. Ang. moms saa varierer den etter hvor du skal. Vet du hvor du skal kan det vaere kjekt aa sjekke opp hvilke butikker som er i naerheten saa du kan sjekke prisene/pakkene de har selv om de er kjedelig like. I east-coast omraadet har du Best Buy, CompUSA, Circuit City som er omtrent overalt, pluss mer lokale butikker som J&R i Manhattan som i tillegg er store paa postordre.

 

Men som det er nevnt tidligere her, garanti kan du slite med saa det er en risk du boer ha raad til aa ta. Noe som har mindre risk og det er mye aa spare paa er kontrollere. De er det upriser paa her i Norge. Er glad jeg handla med meg ekstra kontrollere for PS3 og 360 fra unaiten og ikke satsa paa aa handle dem her i landet.

 

Har USA PS3 og 360 selv, og PS3'en er 110-220 selv om det ikke staar paa den. Kobla den bare rett paa. 360'en kjoepte jeg en europeisk stroemforsyning til. Har ikke hatt noe problem med de 3-4 forskjellige norske TV'ene de har vaert testa mot saa langt (ViewPIA LCD, Panasonic plasmaer o.l.).

 

Handla forresten Motorstorm i Norge og den spilte fint paa PS3'en.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Gauntlet: Bare tull i første post, glem han.

 

Jeg kom hjem fra USA for nøyaktig 1 uke siden, og kjøpte med meg en PS3 fra amazon (momsfritt pga nettbutikk) til $599. Jeg ble skeptisk når det sto i manualen at power supply kun var 110v, men etter jeg stilte et par spm her, leste på wiki osv ble jeg overbevist om det motsatte, koblet bare i en norsk ledning, og vips hadde jeg en fungerende PS3 her hjemme i Norge =)

Lenke til kommentar

Gauntlet: Jeg gjorde ogsaa akkurat som Snoft men handlal i butikk. Hadde med meg en USA PS3 hjem i februar. Kobla den rett i stoepselet bare med kabelbytte etter aa ha lest og spurt/masa bl.a. her. Funka helt greit det.

 

Jeg rakk aa teste/bruke PS3'en i litt over ei uke med Resistance FOM i USA saa jeg viste den funka foer jeg tok den med hjem da.

Endret av Flippo
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Hei.

 

Skal over til statene på mandag, og lurer på om jeg skal kjøpe med meg en PS3 derifra. Leser her at spilla er sonefrie, gjelder det også for PS2 spilla? Og hvordan er det med Blu ray og DVD? Er de også sonefrie?

 

Noe annet jeg bør se opp for?

 

Og hvilken strømkabel er det som skal brukes? Denne typen?

Lenke til kommentar
Hei.

 

Skal over til statene på mandag, og lurer på om jeg skal kjøpe med meg en PS3 derifra. Leser her at spilla er sonefrie, gjelder det også for PS2 spilla? Og hvordan er det med Blu ray og DVD? Er de også sonefrie?

 

Noe annet jeg bør se opp for?

 

Og hvilken strømkabel er det som skal brukes? Denne typen?

9069590[/snapback]

dvd og blu ray er ikke sonefritt.

 

Du bruker lik strømkabel som på en stasjonær pc.

Lenke til kommentar

hm, okey. Høres litt rart ut at DVD ikke er sonefritt, selv de billigste dvd spillerne nå til dags er sonefrie... Men det er ikke en mulighet å få gjort noe med det? Vet dere hvordan det er å spille ps2 spill fra Norge på den?

 

Har prøvd å se litt om det står noe om Linux på PS3, men finner ikke noe her... Men er det vanskelig å få det igang, og er det mulig å ta opp programmer?

Lenke til kommentar
hm, okey. Høres litt rart ut at DVD ikke er sonefritt, selv de billigste dvd spillerne nå til dags er sonefrie... Men det er ikke en mulighet å få gjort noe med det? Vet dere hvordan det er å spille ps2 spill fra Norge på den?

 

Har prøvd å se litt om det står noe om Linux på PS3, men finner ikke noe her... Men er det vanskelig å få det igang, og er det mulig å ta opp programmer?

9074717[/snapback]

 

 

For å si det på en annen måte. PS3 er ikke sonefri i seg selv. Spillene er sonefrie.

 

PS2-spillene er ikke sonefrie.

Lenke til kommentar
1: Usa (og japan?) kjører et ennet fargesystem på tv'ene sine(NTSC), dette gjør at hvis du kjøper en konsoll i f.eks. Usa vil den ikke funke i Norge fordi vi kjører PAL.

 

Strømnettet i Usa er vel 110V? Er ikke helt sikker, kan kanskje funke med annen strømforsyning, men er jo ikke så mye vits når det ikke funker på tv'n din.

 

2: Nei, for den vil ikke funke uansett. :p

 

Håper du skjønner hva jeg mener. :)

8436701[/snapback]

 

 

1. Fargesystem var før i tida. Nå kjører man NTSC 60 hz uten noe problem med en hdtv.

 

2.

Playstation vill funke perfekt med spill og strøm. det er ikke noe problem i det hele tatt ta adapteren sitter i maskinen og man kan bare bruke en vanlig strømkabel til data.(Blu-Ray har soner på filmer , noen er sonefrie )

 

Xbox360 har soner på ca halvparten av spillene så da må du isåfall importere viss du vill spille et spill som har blitt regionlåst.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...