Gå til innhold

Ny maskin, nye problemer.

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette plassen til å spørr dette spørsmålet men, please forgive me if I`m wrong.. Fikk ny data i går kveld, alt såg helt fint ut. Fikk med 3 cd`er:

A Open: VGA Installation Disc. Graphic Accelerator.

Logitech: Itouch 2.0

Drivers & Utilities.

Da jeg satt GTAIII inni dataen fekk jeg denne feilmeldingen:

GTAIII requires at least 12mb of free video memory.

Etter litt surfing på internett, fant jeg ut at siden jeg har XP pro, måtte jeg lukke alle program som låg og kjørte i bakgrunnen, men da kilkket hele maskina.

That`s it, case closed.

Da jeg testet NfS Porche, fekk jeg denne feilmeldinga:

3d graphics hardware could not me intitalized.

Joda, nok en case closed.

Men da jeg innstalerte unreal demo, virka maskina, i 640 X 800. Men jeg fant fort ut at dette spillet ikke trengte noe 3d kort, så det må ha noe med det..

SPesifikasjoner:

Pentium 4

Geforce 4

intel celeron 1,8ghz

Lyden funker heller ikke..

Har funnet ut at jeg kanskje skal sette i noen av de tre nemte cd`ene.. Men jeg vil liksom ikke ødelegge maskina på andre dagen.

Siden datamskina er kun tenkt til spill, er det extra kjipt. Har allereda vore på Hardware.no.. =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hei,

det virker sånn på meg at du ikke har så altfor stor erfaring/kunnskap med pc.

For det første, har du pentium eller Celereon? Det kan bare være en av dem. Setter pengene mine på sist nevnte.

For det andre, har du kjøpt ferdigbygd pc på Elkjøp, expert, Power osv, ferdigbygd hos en webshopper (komplett, psdata osv) eller har du bygd selv (tviler sterkt)? Hvis du har kjøpt ferdigbygd pc, så regner jeg med at alle drivere er installert, slik at pc'en din egentlig er klar til bruk. Hvis ikke, så kan du jo installere dem selv med de 3 cd'ene du fikk med, aopen er til skjermkortet (tror her problemet ditt ligger), Itouch, er til tastatur og mus, Drivers&Utillies, sjekk cd'en og se om du finner ut noe.

For det tredje, alle nye 3d-spill, hvertfall de som du har nevnt trenger 3d-kort. Men det ser jeg jo at du har siden du nevner geforce4.

Vel, kom tilbake med mere opplysninger, så skal vi se om vi kan hjelpe deg. Lykke til:)

Lenke til kommentar

Takker folkens.. Eg har innstalert driverene, og hele pakken. GTAIII funker smooth og fint, og alle andre spill. FÅr den unhandled exeption meldinga etter ei stund i GTAIII, aner ikke kossen man fikser den.

Har patcha spillet og innstalert den Q306667 dingsen. Er det mer jeg kan gjøre nå?

Takker for svar..

=) Smile =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...