Gå til innhold

Bilde blir mindre i Adobe Premiere

Anbefalte innlegg

Har importert en .wmv fil inn Adobe Premiere pro 7. Filmen har orginalt størrelsen 320x240. Men når jeg legger den inn i redigeringsfeltet så blir det lagt til en svart ramme rundt, så hvis jeg eksportere dette så vil filmbilde bli mindre.

Litt vankselig å forklare.

Men slik ser det ut, de burde jo sett helt like ut.

post-63645-1177161451_thumb.jpg

Så er det noen som vett hva som er gale eller hva jeg gjør feil?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sjølvsagt vert det slik, når prosjektet ditt er eit standard PAL-prosjekt (reknar eg med), og dermed har ein oppløysning på 720x576. Du har to alterntiv for å unngå problemet:

1. Skalere opp videoen i det eksisterande prosjektet. Det gjer du ved å gå inn i Effect controls, og, under Motion, setje Scale til 240%.

2. Lage eit nytt prosjekt med oppløysning på 320x240. File --> New --> Project. I vindauget som kjem opp går du inn i fana Custom (øvst i vindauget).

Lenke til kommentar

Kom på en ting til som jeg lurer litt på. Det er jo endel effekter og slik vi kan bruke, men ved å lese på navnet så sier ikke det meg alltid like mye hva som skjer. I Magix Movie Edit Pro så kan man jo bare dobbelklikke på en effekt så får vi se hva den gjøre, men det fikk jeg ikke til i adobe, der måtte jeg trekke det ned til "timeline" for å se hva den gjør.

Så jeg bare lurte på om det er en kjappere måte for å sjekke hva de gjør enn å trekke de ned?

Lenke til kommentar

Nå prøvde jeg på å starte med å lage nytt prosjekt, med å legge inn instillinger for 320x240. Jeg måtte forandre Editing mode for å kunne skrive inn Frame Size.

Men når jeg da importerte en film med lyd i så ville ikke lyden vises på audio linjen. Så det må jo nesten være noe galt jeg gjør når jeg opprette prosjektet, for hvis jeg ikke forandrer noe så får jeg lyden med.

post-63645-1177513737_thumb.jpg

Så forandrer jeg det slik for å kunne skrive inn Frame Size.

post-63645-1177513653_thumb.jpg

Kunne trenge hjelp med å få det i den aktuelle størrelsen og kunne få med lyden som ligger i klippet allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...