Gå til innhold

Mister trådløst nette etter en stund *Løst*

Anbefalte innlegg

Har nettopp installert Vista. Har et M2N32-Sli Delux hovedkort med innebygd trådløst kort.

Når jeg starter maskinen fungerer det nette bra, men etter ca en time eller noe sånt så mister jeg forbindelsen til nettet. Når jeg søker etter nettet finner jeg det ikke. Må starte maskinen på nytt for å kunne logge meg på.

Har installert Vista driver fra Asus.

Hadde ikke dette problemet i XP

Noen forslag?

Endret av Ming Lee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Høres ut som dårlige drivere kanskje. En annen ting. Bruker du windows innebygd wlan klient, eller 3dje parts klient? Jeg hadde et lignende problem på en xp maskin, og det ordnet seg etter at jeg deaktiverte den interne wln klienten og installerte klienten til produsenten.

Det fungerte også sammen med McAfee wireless security i stedet for produsentens klient.

Lenke til kommentar

Bruker windows sin klient nå, men har prøvd med program fra asus. Ingen forskjell.

Får nettet opp og gå igjen med å deaktivere og aktivere det igjen. Håper det kommer nye drivere eller en fiks snart. Irriterende dette!

Oppdatering:

Har nå prøvd 3 drivere fra Asus og 2 drivere fra Realtek, men fortsatt ingen bedring.

Har prøvd å installere XP drivere, leste en plass at man kunne prøve det, men da får jeg bare opp en feilmelding om at det allerede finnes en driver med det samme navnet som jeg prøver å installere.

Ser også at for hver gang jeg har avinstallert driveren og installert en anne kommer ta trådløstkorte fram som Realtek.... osv osv, men med # og et tall. Hva skyldes dette?

Endret av Ming Lee
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...