Gå til innhold

Ny maskin, nye problem.

Kaeso

Anbefalte innlegg

Vet ikke om dette er rette plassen til å spørr dette spørsmålet men, please forgive me if I`m wrong.. Fikk ny data i går kveld, alt såg helt fint ut. Fikk med 3 cd`er:

A Open: VGA Installation Disc. Graphic Accelerator.

Logitech: Itouch 2.0

Drivers & Utilities.

Da jeg satt GTAIII inni dataen fekk jeg denne feilmeldingen:

GTAIII requires at least 12mb of free video memory.

Etter litt surfing på internett, fant jeg ut at siden jeg har XP pro, måtte jeg lukke alle program som låg og kjørte i bakgrunnen, men da kilkket hele maskina.

That`s it, case closed.

Da jeg testet NfS Porche, fekk jeg denne feilmeldinga:

3d graphics hardware could not me intitalized.

Joda, nok en case closed.

Men da jeg innstalerte unreal, virka maskina, i 640 X 800. Men jeg fant fort ut at dette spillet ikke trengte noe 3d kort, så det må ha noe med det..

SPesifikasjoner:

Pentium 4

Geforce 4

intel celeron 1,8ghz

Lyden funker heller ikke..

Har funnet ut at jeg kanskje skal sette i noen av de tre nemte cd`ene.. Men jeg vil liksom ikke ødelegge maskina på andre dagen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dra til hjemmesidene til alle produsentene for dine hardware (ww.nvidia for GF4 for eksempel) og last ned nyeste drivere til alt sammen. Ta deg gjerne en tur bort til Windows Update og last ned alt der også...

Quote:

Etter litt surfing på internett, fant jeg ut at siden jeg har XP pro, måtte jeg lukke alle program som låg og kjørte i bakgrunnen, men da kilkket hele maskina.

Hehe, sorry, men må bare le når jeg leser dette. Altså: 1: Siden du har WinXP Pro. Hvis dette hadde vært problemet så hadde det gjeldt med alle OSer. 2: Lukke alle programmer i bakgrunnen? Hvorfor det? Idiotisk nettside du må ha funnet. 3: Brukte du Task Manager til å lukke med da? Du lukket vel ikke explorer.exe vel? Fjerner du den så fjerner du alt. Går den så "restarter" maskinen.. På en merkelig måte da men jaja :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-21 11:38, skrev taase1:

Vet ikke om dette er rette plassen til å spørr dette spørsmålet men, please forgive me if I`m wrong.. Fikk ny data i går kveld, alt såg helt fint ut. Fikk med 3 cd`er:

A Open: VGA Installation Disc. Graphic Accelerator.

Logitech: Itouch 2.0

Drivers & Utilities.

Da jeg satt GTAIII inni dataen fekk jeg denne feilmeldingen:

GTAIII requires at least 12mb of free video memory.

That`s it, case closed.

Da jeg testet NfS Porche, fekk jeg denne feilmeldinga:

3d graphics hardware could not me intitalized.

Joda, nok en case closed.

Men da jeg innstalerte unreal, virka maskina, i 640 X 800. Men jeg fant fort ut at dette spillet ikke trengte noe 3d kort, så det må ha noe med det..

SPesifikasjoner:

Pentium 4

Geforce 4

intel celeron 1,8ghz

Lyden funker heller ikke..

Har funnet ut at jeg kanskje skal sette i noen av de tre nemte cd`ene.. Men jeg vil liksom ikke ødelegge maskina på andre dagen.

Bare lurer på hvor mye ram du egentlig har???

Lenke til kommentar

Ram hakke noe å si på dette.

Ser ut som om du trenger nye skjermkort drivere fra Nvidia

disse ligger etter all sannsylighet på en av de nevnte cd'er. (aopen cd'en)

Jeg vil uansett anbefale å bruke de fra Nvidia.

Lyden finner du sikkert drivere til på den drivers & utilities cd'en. Hvis ikke så finn ut hvem som har konstruert kortet og dra til hjemmesiden til produsenten. Windows update kan kanskje finne riktige drivere til deg uansett, last ned alt derifra!

Legg inn alle drivere du finner på de forskjellige cd'ene, det er ikke så dumt :wink:

Lenke til kommentar

Hallo!

Dette kan virke veldig dumt å foreslå, men; har du installert chipsetdrivere og de andre driverne for hovedkortet? De ligger på CD-en som er med hovedkortet ditt. Grunnen til at jeg synes dette høres ut som problemet er at du heller ikke har noen lyd - det er det heller ikke på maskina mi hvis jeg ikke først installerer HK-driverne... Etter dette bør du, som en kar ovenfor her foreslår, installere Detonator 41.09 fra Nvidia.

*løpe løpe

ut å kjøpe julegave til kona*

Tronaldo

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...