Gå til innhold

pc høytalere?hva anbefaler dere?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er nok mange her inne som vil anbefale nevnte z-5500, meg inkludert, men du må være klar over at disse begynner å dra på årene og er kanskje ikke helt up to date på alle områder (bare 1 optisk lydinngang = irriterende når man har både xbox360 og ps3). Bruker allikevel dette anlegget i stua til alt av lyd, og er helt greit. Ikke den reneste og fineste lyden som er å oppdrive, men MYE lyd og bra nok for de fleste vil jeg tro når man der det i forhold til prisen.

Lenke til kommentar

Ellers ville jeg kanskje anbefale å koble et lite anlegg til PC-en..

Skaff et anlegg, med noen greie høyttalere, til sånn 2500-4000kroner..

Du får vell ikke da noe særlig mer enn 2.1, eller kanskje en del svakere anlegg hvis du skal ha 5.1 for samme prisen.. Men det er langt bedre lydkvalitet på skikkelige høyttalere enn disse små satellitt høyttalerne som vi kaller "PC-høyttalere"..

Men den varianten kan jo bli en smule dyr, og kanskje litt "overkill" hvis det bare skal bli benyttet på PC-en..

Hvorvidt du burde gå for 2.1 eller 5.1 er jo en annen sak.. Og kommer vell ann på smak og behag.. Jeg selv foretrekker heller et litt mer kraftig og fyldigere 2.1 anlegg, en et litt sånn mer "så som så" 5.1 anlegg.. Mens andre knapt hører forskjellen på et 5.1 anlegg til 2500kroner, og et 2.1 anlegg til 4000kroner..

Men skal det kun brukes til PC-en, så vil vell Logitech Z-5500 holde i de aller fleste tilfeller :)

Logitech Z-5500 og Creative X-Fi Fatal1ty Pro burde vell gjøre susen :thumbup:

Endret av RamGuy
Lenke til kommentar

Skal du ha god lyd bør du kjøpe et sett der satelittene har separate elementer for diskant og mellomtone, ellers blir det som regel veldig dårlig mellomtone.

Å kjøpe et lite stereoanlegg er nok det jeg ville anbefalt også. Si hva du vil, men et stereoanlegg til 4000kr spiller mye bedre lyd enn et Z5500, hvis du kjøper rette komponenter.

Tror disse tre komponentene skal gi god nok lyd til rundt 3500kr:

Sony STR-DE197B

Infinity Primus 150

Proson Blackbird Sub 8.1 Sort

Vil tro dette er et bedre alternaltiv enn Z5500 til vanlig musikkbruk, til spill vil du nok muligens savne muligheten for surround hvis du er vant til det fra før, men sikkert ikke ellers.

Et skikkelig lydkort er heller ikke å forrakte, Creative X-Fi serien er grei nok for deg vil jeg tro, serlig hvis du spiller en del. Det har vært en del klager på det billigste kortet, Xtreme Audio, så du bør kanskje kjøpe gamer kortet hvis du tar deg råd.

Har selv XtremeMusic og kan anbefale det uten problem.

EDIT: for å svare på spørsmålet du stiller; ja, det holder nok med 2.1.

Har du ikke planer om å bruke så mye som 3500kr kan det hende at Harman\Kardon SoundSticks II kan holde for deg. Settet har en overdimensjonert basslyd, men har i det minste en akseptabel mellomtone, noe svært andre PC-høyttalere har. Det er snakk om helt OK høyttalere, ikke noe mer.

Endret av Bluum
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...