RS2000 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Hei! Tenkte jeg skulle installere Windows 98 SE på den NexGen-baserte PCen jeg har stående. Problemet er at Windows ikke lar seg installere. Får beskjed om at Windows krever en 486-prosessor eller kraftigere, men det er fordi prosessoren mangler CPUID. Den er i Pentium-klassen. Har prøvd enkelte DOS-programmer, og alle sier det er en 386. Søkte litt på Google, og fant denne siden. Brukte switchen install.exe /nm (ignorer CPU), men det virket ikke. Installerte Windows på en annen gammel maskin, for så å flytte disken tilbake til NexGen-systemet. Det gikk så som så. Microsoft Registerkontroll (DOS) kjørte i loop. Hvordan kan jeg få 98 SE inn på dette systemet? Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 23. april 2007 Del Skrevet 23. april 2007 Klipp og Lim: If you want to install Win98 or Win98SE on your NexGen System, you should do the following: - get updtvl30.exe from ftp://ftp.amd.com/pub/nexgen/ (other interesting stuff there, too) - extract the program IDON.COM - execute IDON.COM - start windows setup with the command setup /nm enjoy the lightning-fast speed of a NexGen running Windows98 Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 24. april 2007 Forfatter Del Skrevet 24. april 2007 Supert! Begynte nesten å miste håpet! :!: Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 Gi beskjed om hvordan det går Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 25. april 2007 Del Skrevet 25. april 2007 enjoy the lightning-fast speed of a NexGen running Windows98 8449348[/snapback] Mente de dette sarkastisk eller som et fakta tro? :!: Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 25. april 2007 Forfatter Del Skrevet 25. april 2007 (endret) Det er nok sarkasme ja. Fikk installert 98 SE i dag, og til og med en Pentium 90 er raskere, selv under SE. NexGen-prosessoeren i systemer en Nx586-P90 på 84 MHz og en FSB på utrolige 42 MHz. Fikk ikke installert nyere DirectX enn v7.0, grunnet mangel på CPUID. Alle programmene jeg prøvde tror det er en 386. Bilde av hovedkort: Endret 25. april 2007 av Diverse Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå