Wabby Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 I går så begynte lampen på tastaturet å lyse rødt og sa at det var lite strøm, tok du gamle 3xaaa batteriene og satt inn 2 nye. Etter dette var tastaturet dødt. Ingen tegn til at det var liv i den. Prøvde å connecte på nytt, flytte USB stikken over på en annen PC og conencte på nytt. Prøve så det samme igjen med de gamle battereiene og noen andre etter der. Det som er det rare er at dette er andre gangen på rad dette har skjedd med et Logitech tastatur jeg har hatt og det er hver gang de medfulgte batteriene blir tomme at de dør. Det er litt kjedelig om disse tastaturene kun skal ha 3 måneders levetid og fungerer kun med medfulgte batterier. Men er det noen andre som har vært borti dette? PS: Muse som følger med fungerer fortsatt mot USB pinnen. Type: Logitech S 510 Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 har du fulgt riktig prossedyre for resetting av Logitech utstyr? hold resett knappen inne i 30 sekunder, så slipp, start med sender, så tastaturet. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Har testet nå med å holde "Connect" knappen inne i 30sec. Kan ikke se at dette har vært problemet da de har funnet hverandre på første trykk tidligere, f.eks mus gjør det fortsatt. Jeg har også et Tastatur til av samme type i Stua (har ikke gått tom enda), og jeg prøvde å reconnecte der nå for å se hvor fort de fant hverandre. Og det fungerte som bare juling. ..... Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 merkelig uflaks du skal ha...er det fremdeles 5 års garanti på Logitech i Norge, eller har dem gått ned til 3? Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Kjører du kryptering? Opplevde det samme med et logitech jeg hadde for mange mange å siden. Når jeg kjørte kryptert så var det nesten umulig å få gang på det igjen etter batteriskifte. Husker ikke hvordan jeg løste det, så hver gang jeg byttet batteri måtte jeg prøve alt mulig rart i en halvtime for å få gang på det. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Har nå tatt ut de batteriene av de fungerende tastaturet i stuen og testet disse, da fikk jeg liv i det igjen. Tok å sammenlignet batteriene i fysisk størrelse og ser at hodet på Duracell (medfulgte) var litt tynnere og litt lengre enn de andre (sonlux), i tillegg så var rompa på batteriet litt smalere på Duracell. Om dette er årsaken til at de ikke fungerte vet jeg ikke da batteriene skir ned under plast, men ser ut til at de får kontakt på andre enden. Så min teori er at enten får de ikke kontakt, eller så leverer Duracell muligens litt høyere strøm eller spenning slik at tastaturet fungerer. Føler en liten konspirasjon mellom Logitech or Duracell nå... Japp, da får jeg gå i butikk og se etter 3xaaa Duracell batterier. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Er de sonlux batteriene oppladbare? Logitech tastatur skal jo visstnok ikke brukes med oppladbare batterier pga forskjell i styrken. Jeg har alltid gjort det likvevell uten problemer. Og om du skal ha billige batterier (duracell er jo überdyrt) så kan jeg tipse deg at first price batterier som koster 1/8 av duracell fungerer greit med mine logitech tastatur. Lenke til kommentar
Wabby Skrevet 21. april 2007 Forfatter Del Skrevet 21. april 2007 Sonlux er et relativt nytt merke på det Norske makede og jeg vet at Qtools selger en del av disse i 10pakninger. De er ikke oppladbare og skal lever 1,5V. De forteller desverre lite om hvor mye mA de klarer å levere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå