Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Ødelagt Skjermkort? ser bare støy på skjermen

Anbefalte innlegg

Okay. Unnskylld de eventuelle skrivefeilene pga jeg ikke kan se hva jeg skriver. jeg tror dette er diskusjon.no men er ikke 100% sikker. det eneste jeg ser på skjermen min er støy. e det er slik helt i oppstarten også når det skal komme opp packard bell logoen. den kommer bare med mye støy...Er dette software eller hardware?

Endret av Erelend
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Okay. Unnskylld de eventuelle skrivefeilene pga jeg ikke kan se hva jeg skriver. jeg tror dette er diskusjon.no men er ikke 100% sikker. det eneste jeg ser på skjermen min er støy. e det er slik helt i oppstarten også når det skal komme opp packard bell logoen. den kommer bare med mye støy...Er dette software eller hardware?

8436129[/snapback]

Du er på riktig katergori :)

Sannsynligvis er det noe som er ødelagt eller at skjermkort blir litt vell varmt.

Lenke til kommentar

sjekk at vifta på skjermkortet snurrer (om den har), prøv og laste in drivere på nytt.

om Vifta ikke snurrer og drivere er reinstallert og problemet fremdeles er der, kontakt utsalg's sted for informasjon om hvor support er, og refferer til kjøps loven om garanti tiden er ute.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

okay... fant ut av hvordan jeg kunne se litt bedre nå. men problemet er at jeg nesten ikke kan se noe som helst. jeg hadde tenkt på en liten systemgjenoppretting men jeg finner ikke fram. det som står i menyene kan jeg ikke lese. så da blir det litt vanskelig å innstallere drivene. vi har åpna maskinen og vi fant ganske mye støv. kanskje det ble varmt og fikk varige skader?

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Drar opp igjen denne tråden, da jeg har et lignende problem.

Skjermkortet er et ATI Radeon kort av en eller annen type, og har blitt noen år gammelt.

Får opp tre lodrette støystriper på skjermen, disse bytter også farge hele tiden.

Noen ganger blir også hele skjermen uleselig. Dette skjer umiddelbart etter oppstart, så det kan neppe skyldes overoppheting. Kortrt blir vel ikke varmt så fort?

Har lenge gått med tanker om å bytte kort, så nå er det vel kanskje på tide....

Legger ved et bilde av hvordan skjermen ser ut akkurat nå, men noen ganger det verre.

skjerm.jpg

Lenke til kommentar

Hmm....av og til vet man mindre enn man trodde om PC-en sin. Har hele tiden trodd at den hadde et PCI skjermkort, men så viser det seg å være AGP.

Hadde ut kortet i dag. Bittelitt støv sitter det der, men ikke tjukt. Viften er ikke hindret fra å spinne som normalt.

Vel....ser at det selges kort som støtter AGP 8x. Betyr det at moderkortet MÅ støtte 8x, eller vil kortet fungere i en tregere port, med tregere hastighet selvfølgelig?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...